Auteur Topic: verloren rijden op zijn Chinees  (gelezen 648 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
verloren rijden op zijn Chinees
« Gepost op: zondag 12 juli 2015 - 05:27:17 »
Gisteren werd ik opgepikt door chinese vrienden op de luchthaven van Xi'an. Vandaar is het een rit van zo'n 170 km tot mijn verblijfplaats hier in Baoji. Er was telefonisch al afgesproken dat er een grote auto zou moeten komen, deze moest namelijk 5 personen met veel bagage + chauffeur kunnen vervoeren. Uiteindelijk kwam men ons oppikken met een grote Ssangyong Jeep, helaas ook met al 3 personen mee. Dat past dus niet. Gevolg 2 personen met de bus. Later zou blijken dat ik beter de bus had genomen.

De chauffeur lijkt nauwelijks te kunnen rijden en al snel blijkt dat hij de weg niet kent. Hij kruipt tegen zo'n 5 km/u langs de brede wegen op de luchthaven. Ik heb sterk de indruk dat hij onvoldoende scherp ziet om de wegwijzers te kunnen lezen. Ik ken de weg daar, maar houd verlopig mijn mond.
Na 10 km vraag ik toch eens voorzichtig of hij wel zeker is. Volmondig ja, ze zijn deze morgend ook zo gekomen. Ondertussen rijden ze NW waarts ipv ZW. Aan de volgende wegwijzers stopt hij bijna volledig en blijkt dat Baoji niet voorkomt. Aan de volgende afrit wordt tot twee maal gevraagd hoe hij moet rijden. Ik zeg hem dat ik de weg ken. Gewoon richting Xi'an West, West Xi'an Bypass en dan de snelweg naar Baoji. Na 40 min passeren we de luchthaven nog eens. Hij twijfelt weer hoe hij moet rijden en stopt uiteindelijk op de snelweg, net op een plek zonder pechstrook. In China noemt men de uiterst rechtse strook meestal 'Truck Lane', de plek waar vrachtwagens tot 60 ton voort denderen.
Daar besluit hij dan toch maar zijn GPS, die zelfs ingebouwd is in de wagen, te gebruiken! Zoiets is toch om dood te vallen, of in deze omstandigheden om onder de wielen van een 60 tonner platgereden te worden! >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verloren rijden op zijn Chinees
« Reactie #1 Gepost op: zondag 12 juli 2015 - 17:55:35 »
We kennen ze hier ook, Joeri, de Chinezen.

Verleden week hier op de B305 (een druk bereden Bundesstraße), te voet met 3 naast mekaar met hun valiezen op de rechter kant van de rijbaan, terwijl er aan de overkant een perfect trottoir ligt.

Ons minutenlang ophouden op een wandeling, want ze moeten absoluut minstens 20 foto's van onze hond kunnen maken.

Toen Leslie nog hotelreceptioniste was en er Chinezen van de straat kwamen, wist ze dat ze als prijs voor een kamer 10% meer dan het tarief moest zeggen, want ze moesten er sowieso wat kunnen afpingelen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."