Auteur Topic: Ongevaarlijke overtredingen  (gelezen 1455 keer)

Offline Paprieka

• Expert
Ongevaarlijke overtredingen
« Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 11:54:18 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20150608_01719641/politie-deze-week-extra-streng-op-verkeersinbreuken

Citaat
... gericht op die verkeersinbreuken die misschien de veiligheid van mensen niet in gevaar brengen ..

Citaat
te dicht op een hoek van een straat parkeren,
Citaat
het niet gebruiken van de richtingaanwijzers door voertuigen en gebruik van de arm door fietsers;
Citaat
parkeren in de rijrichting,

Mij lijken die dingen toch onmiddellijk gerelateerd aan de veiligheid ...

Ben wel benieuwd hoe ze die fietsers gaan beboeten. Dat moet toch discussies opleveren.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ongevaarlijke overtredingen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 16:26:49 »
Citaat
... gericht op die verkeersinbreuken die misschien de veiligheid van mensen niet in gevaar brengen ..

"misschien" .....

Citaat
te dicht op een hoek van een straat parkeren,

Eens zien hoeveel onterechte PV's dit weer gaat opleveren.  "(....) van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering".  Eens zien van waar oom agent zoal begint te meten.

Citaat
het niet gebruiken van de richtingaanwijzers door voertuigen en gebruik van de arm door fietsers;

Dat laatste kàn idd. wat lastiger zijn, ja.  De wegcode voorziet immers een klein openingetje. "indien mogelijk door een teken met de arm".

Citaat
parkeren in de rijrichting,

;D  Links tov de rijrichting ?  Rechts tov de rijrichting ?

Mij lijken die dingen toch onmiddellijk gerelateerd aan de veiligheid ...

Tuurlijk ni: er is toch maar 1 gevaarlijke overtreding, zekers: te snel rijden .....

Ben wel benieuwd hoe ze die fietsers gaan beboeten.

Staandehouden, en identiteitskaart controleren, tiens.

Dat moet toch discussies opleveren.

En da's dan een reden om niet te beteugelen ?  De overtreder moest 's beginnen discussiëren .....

Hoewel: gebeurt vaak genoeg dat een bestuurder een "allé, 't is goed voor 1x" te horen krijgt.  Bestuurder dénkt er mee weg te komen, en houdt zich gedeisd.  Verbalisanten hebben geen gedoe met de betrokkene.  Ondertussen is natuurlijk het kenteken etc. wel genoteerd.  Enkele dagen later volgt dan per post de ontnuchtering .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 16:38:01 »
staan weer een paar stevige kemels in  ;-)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Paprieka

• Expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 16:55:41 »

Ben wel benieuwd hoe ze die fietsers gaan beboeten.

Staandehouden, en identiteitskaart controleren, tiens.

Dat moet toch discussies opleveren.

En da's dan een reden om niet te beteugelen ?  De overtreder moest 's beginnen discussiëren .....

Hier bedoelde ik dus de interpretatie van "indien mogelijk" dat tot discussie kan leiden.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 17:38:10 »
In mijn tienerjaren werd ik eens tegengehouden door een flik omdat ik als fietser mijn arm wél uitgestoken had bij het naar links afslaan. Ik kreeg te horen: "Ge moet met twee handen aan het stuur rijden, hé manneke". Toen ik begon over het aangeven van mijn richtingsverandering, was het: "Ja ja, 't is al goed, rijd maar door". Mgelijk had hij toen beseft dat hij een bok van formaat geschoten had. Ik nam het hem niet kwalijk, het was ten slotte maar een flik.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."