Auteur Topic: Roetfilters voor oudere dieselauto’s werken amper  (gelezen 5401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Drie op tien automobilisten mijden Antwerpen bij invoering lage-emissiezone
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 21 juli 2015 - 16:52:58 »
De tijd toen je in Mechelen en in Brussel op de Grote Markt kon parkeren, is ook voorbij.
,
Je kan in Mechelen nog altijd onder de grote markt parkeren, als die parking vol is kan je ook aan de Kathedraal ondergronds parkeren (minder dan 100 m ver), verder is er nog de parking onder de veemarkt en nog wel een 5-tal andere parkings in de binnen stad. Het is wel betalend, maar het kan nog wel. Trouwens vanaf de zandpoortvest tot het centrum is nauwelijks 10 min stappen en daar is het parkeren goedkoop.

Als je overdag dan toch in Mechelen moet zijn, laat dan maar iets weten Jozef, ik heb dan een lege parkeerplaats net buiten de ring en nog wel beveiligd met een poort, die je kan gebruiken. Na de inkopen is de koffie of iets fris inbegrepen.  :)
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Roetfilters voor oudere dieselauto’s werken amper
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 21 juli 2015 - 22:15:17 »
we zijn een beetje off-topic aan 't geraken. Maar dit filmpje is prachtig voor 2cv-liefhebbers.

https://www.youtube.com/watch?v=jU70ekyF25E

Dat ken ik, een zeer bekend filmpje in de wereld van de geitenliefhebbers.

De productiewijze past door haar eenvoud wel bij de 2CV. Maar je kan niet begrijpen hoe ze er op die manier nog iets konden aan verdienen.

In 1949 konden aanvankelijk slechts vier 2CV per dag geproduceerd worden, omdat er een tekort aan staal was, en de Franse staat het staal bij voorkeur naar Renault (intussen een nationale regie geworden) liet gaan voor de productie van de Renault 4CV. Er ontstonden dan ook wachttijden voor een 2CV tot 5 jaar, waardoor een 2CV op de tweedehandsmarkt al spoedig meer kostte dan een nieuwe (228.000 oude Franse frank, dus 22.800 BEF). De productie van de 2CV bereikte haar hoogtepunt in 1961 met 232.551 eenheden.  In totaal werden er 5.114.961 2CV gebouwd over een periode van 42 jaar (1948-1990). In die periode was de 2CV één van de weinige wagens die zijn maximum vermogen meer dan verdrievoudigd zag, namelijk van 9 PK naar 29 PK, waarbij de maximum snelheid toenam van 60 tot 115 km/h. Tot 80 km/h rijdt hij zeer aangenaam; boven de 90 km/h kun je niet meer met elkaar praten vanwege het lawaai en begint de bovenkant van de voorportieren naar buiten te plooien door de druk van de lucht die in het interieur stroomt om het te verwarmen (er zijn geen uitlaten voor die lucht).

Vooruitrijdend op een effen wegdek kun je een 2CV onmogelijk op zijn kant leggen. Dat lukt enkel bij snel achteruitrijden, als je het stuurwiel plots naar uiterst links of uiterst rechts laat uitslaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Roetfilters voor oudere dieselauto’s werken amper
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 21 juli 2015 - 22:15:57 »
we zijn een beetje off-topic aan 't geraken. Maar dit filmpje is prachtig voor 2cv-liefhebbers.

https://www.youtube.com/watch?v=jU70ekyF25E

Dat ken ik, een zeer bekend filmpje in de wereld van de geitenliefhebbers.

De productiewijze past door haar eenvoud wel bij de 2CV. Maar je kan niet begrijpen hoe ze er op die manier nog iets konden aan verdienen.

In 1949 konden aanvankelijk slechts vier 2CV per dag geproduceerd worden, omdat er een tekort aan staal was, en de Franse staat het staal bij voorkeur naar Renault (intussen een nationale regie geworden) liet gaan voor de productie van de Renault 4CV. Er ontstonden dan ook wachttijden voor een 2CV tot 5 jaar, waardoor een 2CV op de tweedehandsmarkt al spoedig meer kostte dan een nieuwe (228.000 oude Franse frank, dus 22.800 BEF). De productie van de 2CV bereikte haar hoogtepunt in 1961 met 232.551 eenheden.  In totaal werden er 5.114.961 2CV gebouwd over een periode van 42 jaar (1948-1990). In die periode was de 2CV één van de weinige wagens die zijn maximum vermogen meer dan verdrievoudigd zag, namelijk van 9 PK naar 29 PK, waarbij de maximum snelheid toenam van 60 tot 115 km/h. Tot 80 km/h rijdt hij zeer aangenaam; boven de 90 km/h kun je niet meer met elkaar praten vanwege het lawaai en begint de bovenkant van de voorportieren naar buiten te plooien door de druk van de lucht die in het interieur stroomt om het te verwarmen (er zijn geen uitlaten voor die lucht).

Vooruitrijdend op een effen wegdek kun je een 2CV onmogelijk op zijn kant leggen. Dat lukt enkel bij snel achteruitrijden, als je het stuurwiel plots naar uiterst links of uiterst rechts laat uitslaan. Een Mercedes A kon dat ooit ook vooruitrijdend bij de elendtest.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."