Auteur Topic: Man verdeelt bezittingen na scheiding eerlijk in 2. Nogal letterlijk, weliswaar  (gelezen 1789 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Man verdeelt bezittingen na scheiding eerlijk in 2. Nogal letterlijk, weliswaar
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 18 juni 2015 - 16:05:11 »
Het wordt voor die Duitser wel een dure grap, waarbij de ex-vriendin, om emotionele redenen, mogelijk tevreden is dat de vroegere gemeenschappelijke spullen er niet meer zijn, en ze geld in de plaats krijgt.

Als ze Anzeige indient, wordt haar ex-vriend bovendien mogelijk vervolgd voor Sachbeschädigung, een Straftat (is een Antragsdelikt, d.w.z. dat het niet automatisch vervolgd wordt omdat bijvoorbeeld de Polizei het vastgesteld heeft).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

• Meer dan expert
Re: Man verdeelt bezittingen na scheiding eerlijk in 2. Nogal letterlijk, weliswaar
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 18 juni 2015 - 18:03:51 »
Dat doet me denken aan de Renault R 4kes. Men sleep de voorzijde eraf en men had een degelijk gesloten aanhangwagentje. :D
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 18 juni 2015 - 18:40:19 »
Dat doet me denken aan de Renault R 4kes. Men sleep de voorzijde eraf en men had een degelijk gesloten aanhangwagentje. :D

Inderdaad. Althans, "degelijk": zolang de bruine pest nog niet teveel toegeslagen had.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 23 juni 2015 - 23:02:14 »
Het wordt voor die Duitser wel een dure grap, waarbij de ex-vriendin, om emotionele redenen, mogelijk tevreden is dat de vroegere gemeenschappelijke spullen er niet meer zijn, en ze geld in de plaats krijgt.

Als ze Anzeige indient, wordt haar ex-vriend bovendien mogelijk vervolgd voor Sachbeschädigung, een Straftat (is een Antragsdelikt, d.w.z. dat het niet automatisch vervolgd wordt omdat bijvoorbeeld de Polizei het vastgesteld heeft).

Hmm, 't zal blijkbaar nogal meevallen voor die kerel.  Niets is wat het eerst lijkt:

http://www.gva.be/cnt/dmf20150623_01744350/wraak-van-boze-ex-blijkt-reclamestunt?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone