Auteur Topic: Vlamingen sjoemelen massaal met parkeerkaarten voor mindervaliden  (gelezen 2825 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vlamingen sjoemelen massaal met parkeerkaarten voor mindervaliden
« Gepost op: vrijdag 07 augustus 2015 - 13:39:33 »
Citaat van: GVA
Vlamingen sjoemelen massaal met parkeerkaarten voor mindervaliden

200.000 van de 571.056 parkeerkaarten voor mindervaliden in circulatie, zijn van personen die al overleden zijn.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150806_01806767/vlamingen-sjoemelen-massaal-met-parkeerkaarten-voor-mindervaliden

Je zult zo maar iemand die het echt nodig heeft, beletten om op een invalidenplaats te parkeren. De Vlaming heeft toch echt geen respect meer voor zijn medemens.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vlamingen sjoemelen massaal met parkeerkaarten voor mindervaliden
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 07 augustus 2015 - 19:58:13 »
Is al jaren bekend, de oplossing is poepsimpel

bvb bevolkingsregister vergelijken met databank uitgereikte kaarten
daaruit volgt een adres
in de buurt van adres even laten kijken of die kaart nog gebruikt wordt
bij gebruik: takelen !

veronderstelt natuurlijk een politie die op straat iets doet ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 07 augustus 2015 - 21:52:15 »
Toen mijn vader overleden is, heb ik zijn parkeerkaart spontaan teruggestuurd naar het adres dat op de kaart stond.

De kaart kwam terug naar afzender, want die dienst is intussen op een ander adres gevestigd. Bij BPost weten ze dat ongetwijfeld, maar verkozen ze desondanks om maar dwars te liggen.

Toch nog altijd niet zo erg als de wenskaart die we in 2014 kort voor Kerstmis naar Frankrijk stuurden, en eind juli 2015 al terugkwam met "bestemmeling woont niet op dit adres"!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2015 - 02:46:33 »
Ik ken iemand met een zwaar gehandicapte dochter. Voor deze dochter hebben ze een parkeerkaarten voor gehandicapten. Hij gebruikt deze kaart echter altijd wanneer hij in Brussel werkt. Hij verantwoord dit door te zeggen dat hij al genoeg gestraft is met zijn gehandicapte dochter en ziet dat onrechtmatige gebruik als compensatie.

Hierover een discussie starten is je dus automatisch op zeer glad ijs wagen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2015 - 10:20:15 »
Ik ken iemand met een zwaar gehandicapte dochter. Voor deze dochter hebben ze een parkeerkaarten voor gehandicapten. Hij gebruikt deze kaart echter altijd wanneer hij in Brussel werkt. Hij verantwoord dit door te zeggen dat hij al genoeg gestraft is met zijn gehandicapte dochter en ziet dat onrechtmatige gebruik als compensatie.

Is de mindervalide die geen parkeerplaats vindt omdat hij die inneemt met zijn redenering dan niét genoeg gestraft  ???

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2015 - 18:33:09 »
dat ze ook ophouden met ouderdom gelijk te stellen aan gehandicapt
de meeste oudjes die met de auto rijden hebben ook aan kaart waar hun enige 'handicap' hun leeftijd is
dat laat aan de kust (waar 60% van de bevolking 65+ is) nog weinig plaats voor 'echte' gehandicapten
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2015 - 19:53:03 »
Die zou nogal een post pakken !

Bij betrapping wordt HAAR kaart overigens ingetrokken
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2015 - 20:50:20 »

Is de mindervalide die geen parkeerplaats vindt omdat hij die inneemt met zijn redenering dan niét genoeg gestraft  ???

Inderdaad, hij zou toch als geen ander moeten weten hoe verdomd moeilijk het is voor diegenen die écht nood hebben aan zo'n faciliteiten.  Voor mij alleen maar reden des te meer om dergelijk misbruik achterwege te laten.

Die zou nogal een post pakken !

Bij betrapping wordt HAAR kaart overigens ingetrokken

In voorkomend geval, wie is er dan weer de zwaarste pineut ?  Juist: de zwaargehandicapte dochter mag dan boeten voor de capriolen van haar lompe pa. (sorry voor m'n woordkeuze in deze)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 augustus 2015 - 20:52:05 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: zondag 09 augustus 2015 - 14:28:24 »
Hij gebruikt deze kaart echter altijd wanneer hij in Brussel werkt. Hij verantwoord dit door te zeggen dat hij al genoeg gestraft is met zijn gehandicapte dochter en ziet dat onrechtmatige gebruik als compensatie.

Ik zou nochtans niet aarzelen, want het volstaat niet dergelijke lieden te negeren om ze schuldbewust te maken. En dan heb ik het niet alleen over een juridisch misdrijf, doch vooral over een moreel misdrijf.

Hij is hoegenaamd niet "gestraft" omdat zijn dochter gehandicapt is. Iedereen kent tegenslagen in zijn leven, en het is dan ook totaal onverantwoord om daarvoor andere onschuldige gehandicapten, die de parkeerplaats écht nodig hebben, daadwerkelijk te straffen door ze te gebruiken wanneer daartoe totaal geen reden bestaat.

Het toont aan dat het er voor hem voornamelijk op aankomt om zoveel mogelijk voordeel te halen uit de handicap van zijn dochter, desnoods volkomen onrechtmatig.

Er zijn wel meer personen die vinden dat ze, omdat zijzelf of één van hun dierbaren gehandicapt is, het dan maar eens duchtig moeten gaan uithangen tegenover mensen die er niets mee te maken hebben. Het zijn lafaards die maar wat om zich heen schoppen.

Ik heb mijn dochter verloren toen ze amper 25 was, en ik zal dat nooit volledig kunnen verwerken. Moet ik nu dan maar iedereen die een dochter heeft, gaan pesten?

Zeg hem dat je het spijtig vindt dat zijn dochter, die al zwaar gehandicapt is, op de koop toe nog zo een asociale vader heeft, die zo weinig voor haar over heeft, dat hij niet aarzelt om HAAR parkeerkaart in gevaar te brengen.