Auteur Topic: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...  (gelezen 2281 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #1 Gepost op: maandag 24 augustus 2015 - 23:02:56 »
Dat is ook altijd zo straf, met gevaarlijk product dat weglekt maar nooit of nooit is er gevaar voor de omgeving of het milieu, wel binnenblijven en ramen en deuren dicht houden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2015 - 08:32:03 »
Het is nu meer dan 12 u na het ongeluk en één van de belangrijkste snelwegen van het land is nog steeds afgesloten in één richting! De economische schade dat dit veroorzaakt moet gigantisch zijn. Gisterenavond was het verkeer rond Mechelen omstreeks 21:00 nog zeer druk. Op de belangrijkste wegen stonden zelfs nog files door mensen die een alternatief voor de snelweg zochten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2015 - 08:46:33 »
Feitelijk snap ik niet, waarom ze niet gewoon na het ledigen van de trailer, die toch niet op de rijbaan ligt, gewoon wachtten met het takelen van de trailer tot na de ochtendspits. Als we de berichten mogen geloven zat er toch niks schadelijk in de vrachtwagen, eventueel de rijstrook die het dichtst bij de trailer is nog afsluiten, en je hebt toch terug een +/- redelijke ochtendspits.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2015 - 10:03:43 »
Het nieuws op Radio 1 meldt net dat de chauffeur van de vrachtwagen gedronken had en dat zijn rijbewijs is ingetrokken.  >:(

Iemand die met een vrachtwagen op pad gaat en dan bovendien nog met gevaarlijke producten en die gedronken heeft! Ik hoop dat hij zijn rijbewijs nooit nog terug krijgt!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2015 - 11:03:03 »
Feitelijk snap ik niet, waarom ze niet gewoon na het ledigen van de trailer, die toch niet op de rijbaan ligt, gewoon wachtten met het takelen van de trailer tot na de ochtendspits. Als we de berichten mogen geloven zat er toch niks schadelijk in de vrachtwagen, eventueel de rijstrook die het dichtst bij de trailer is nog afsluiten, en je hebt toch terug een +/- redelijke ochtendspits.

Temeer daar het takelen blijkbaar niet vanop de snelweg gebeurde, doch vanop een weg die parallel naast de autosnelweg loopt:

http://www.gva.be/cnt/dmf20150824_01831646/e19-volledig-versperd-door-zwaar-ongeval-met-vrachtwagen
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2015 - 18:24:41 »
Was ne Samat (France) , zo ene http://www.lkwmodellauto.de/samatFoto001.html chemisch dus

edit : ethylacrylaat volgens het nieuws
« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 augustus 2015 - 19:12:21 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 09:58:58 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2435790/2015/08/26/Trucker-van-ongeval-op-E19-Ik-ben-geen-dronkenlap.dhtml


1 blikje maar ?  Ja, en dan ?  Voor jou ligt de wettelijke grens intussen wel op 0,2 promille, ofte 0,09 mg alcohol per uitgeademde liter alveolaire lucht.   Neen, je bent mss geen dronkelap.  Maar je moet 't ook niet gaan minimaliseren.  Want ja, dat "ocharme 1e blikje" (zoals de chauffeur het noemt) was sowieso teveel !  Mét of zonder maagverkleining.  Punt, uit.

http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/wetten/verkeerswet/460-t4hs5

* strafbare alcoholopname als beroepschauffeur
* het feit dat hij met dergelijk gevaarlijk spul rondrijdt, maakt het voor mijn part alleen maar des te erger
* maakt dus ook ineens: alcoholgebruik tijdens de werkuren (reden genoeg om hem te ontslaan)
* de schade aan het voertuig + mogelijks (deels) verloren gelopen lading
* de gigantische imagoschade die zijn werkgever oploopt bij zijn cliënteel
* de economische en maatschappelijke schade doordat men de E19 12 uur lang volledig afgesloten heeft


Hier zie ik maar 1 oplossing: ontslag op staande voet, zonder opzegvergoeding.  Rijbewijs definitief de papierversnipperaar in.  Iemand met ZO'N totaal gebrek aan verantwoordelijkheidszin, zou NOOIT nog achter het stuur van zo'n wegreus mogen plaatsnemen.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 10:02:34 »
En wat dan te denken van >>> deze clown ?         :o
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 21:38:46 »
1 blikje maar ?

Ja, dat zal wel, met 1,29 promille... volgens mij geraak je met een halve liter bier niet veel verder dan 0,5 promille.

Maagverkleining? Zal wel eerder een hersenverkleining geweest zijn zeker...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 22:21:51 »
1 blikje maar ?

Ja, dat zal wel, met 1,29 promille... volgens mij geraak je met een halve liter bier niet veel verder dan 0,5 promille.

Maagverkleining? Zal wel eerder een hersenverkleining geweest zijn zeker...
Volgens toxicologen is het wel mogelijk

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 22:35:17 »
Een maagverkleining maar achteraf gaan we dikmaker "bier" drinken
Een maagverkleining maar we hebben niet genoeg aan een klein blik we gaan ineens voor een groot blik
Maar hij heeft geen probleem

Hij weet van het internet : Zo'n maagverkleining kan het alcoholpercentage beïnvloeden
Maar gewoon doorzuipen

Die mens kun je niet straffen met gewone boetes die moet je inderdaad zijn rijbewijs volledig afpakken, never again.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 23:21:21 »
Hij heeft dat blik blijkbaar in Luxemburg gekocht en daar tijdens zijn pauze opgedronken. Luxemburg - Mechelen zal toch al snel 2,5 u duren met de vrachtwagen. Hij zou al terug nuchter geweest moeten zijn.

Die kerel is een drankorgel en een groot leugenaar!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog maar eens een snelweg afgesloten na een ongeval met een vrachtwagen ...
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 15:34:30 »
Die kerel is een drankorgel en een groot leugenaar!

Inderdaad. Michel Dardenne was ten minste alleen maar een drankorgel. Politiekers liegen immers niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."