Auteur Topic: Einde nadert voor de praatpalen  (gelezen 2209 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Einde nadert voor de praatpalen
« Gepost op: zondag 16 augustus 2015 - 08:40:42 »
Citaat van: GVA
Einde nadert voor de praatpalen

De Vlaamse regering wil uit besparingsoverwegingen de zowat 1.350 praatpalen langs de Vlaamse snelwegen weghalen. [...]

http://www.gva.be/cnt/dmf20150814_01818920/einde-nadert-voor-de-praatpalen
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Einde nadert voor de praatpalen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 16 augustus 2015 - 08:55:10 »
Ik zou ze in ieder geval niet weghalen. Iedereen heeft dan wel een GSM maar:

- een GSM-netwerk kan ook wel eens plat liggen
- batterij van de GSM leeg
- geen belkrediet meer of rekening niet betaald waardoor de lijn geblokkeerd is

Ik zou ze dus zeker laten staan, misschien wat minder (met grotere tussenafstanden), maar toch laten staan.

Ben Weyts bewijst hier dat hij moeite heeft met rekenen. De praatpalen worden nog enkele keren per maand gebruikt. Maar dat bleek vorig jaar nog meer dan 3000 keer te zijn, dat is nog altijd meer dan 250 keer per maand, toch duidelijk meer dan een paar keer. Ze  worden nog meer dan 8x per dag gebruikt! Het is me nu duidelijk waarom die man niet verder komt dan snelheidsverlagingen in zijn beleid. Voor maatregelen met meer visie en inzicht is hij duidelijk te dom! Hij zet daarmee de traditie voort van ministers met een beperkte intelligentie op deze post.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: zondag 16 augustus 2015 - 12:42:42 »
Ik zou ze in ieder geval niet weghalen. Iedereen heeft dan wel een GSM maar:

- een GSM-netwerk kan ook wel eens plat liggen
- batterij van de GSM leeg
- geen belkrediet meer of rekening niet betaald waardoor de lijn geblokkeerd is

Of de beller weet stomweg niet waar hij zich precies bevindt ("de gps wijst mij de weg wel, dus waarom zou ik moeite doen om te leren mij te oriënteren").  Niet iedereen is dus in staat om de exacte locatie nauwkeurig weer te geven, bvb (E19 Antwerpen naar Nederland, thv kilometerpaal ....).  Vraag bij gelegenheid maar eens aan een wegenwachter hoeveel verloren kilometers er zoal gereden worden op zoek naar een gestrande automobilist.

Bij louter een defect aan de auto, is het dan wellicht nog geeneens zo 'n drama.  Maar als er dan mensenlevens op het spel staan, wordt het al wat erger als er kostbare tijd verloren gaat omdat het de hulpdiensten onnodig veel tijd kost om te achterhalen waar het incident zich precies heeft voorgedaan....  En bedenk dat zo'n effect mogelijks nog wat erger wordt wanneer de beller stevig onder de indruk is van wat hij net meegemaakt of gezien heeft.

Bij een praatpaal, weet men meteen de locatie.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: zondag 16 augustus 2015 - 16:05:54 »
112 kan je bellen
- zonder (eigen) netwerk, dan moet alle aanbieder tegelijk plat liggen ...
- zonder belkrediet
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 16 augustus 2015 - 22:47:07 »
Of de beller weet stomweg niet waar hij zich precies bevindt ("de gps wijst mij de weg wel, dus waarom zou ik moeite doen om te leren mij te oriënteren").  Niet iedereen is dus in staat om de exacte locatie nauwkeurig weer te geven, bvb (E19 Antwerpen naar Nederland, thv kilometerpaal ....).  Vraag bij gelegenheid maar eens aan een wegenwachter hoeveel verloren kilometers er zoal gereden worden op zoek naar een gestrande automobilist.

Heel lang geleden heb ik meegeholpen aan een reclamecampagne voor Base. We hadden enkele filmpjes in flash gemaakt voor het internet. Vermits het toen 1998 was is er niks meer van terug te vinden. De conversatie in één van deze filmpjes was ongeveer zo:

A: "Ik had graag een quatro staggione besteld"
B: "En waar mogen we die pizza leveren?"
A: "Eeeuh, in de file aan kilometerpaal 34,9 op de E40"
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zondag 16 augustus 2015 - 22:59:27 »
Ik zou ze dus zeker laten staan, misschien wat minder (met grotere tussenafstanden), maar toch laten staan.

Met helaas als gevolg gemiddeld meer tijd vooraleer de oproeper een praatpaal bereikt, en dus vooraleer de hulpdiensten ter plaatse zijn bij een ongeval met zwaargekwetsten waarbij elke seconde telt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: maandag 17 augustus 2015 - 09:30:08 »

Heel lang geleden heb ik meegeholpen aan een reclamecampagne voor Base. We hadden enkele filmpjes in flash gemaakt voor het internet. Vermits het toen 1998 was is er niks meer van terug te vinden. De conversatie in één van deze filmpjes was ongeveer zo:

A: "Ik had graag een quatro staggione besteld"
B: "En waar mogen we die pizza leveren?"
A: "Eeeuh, in de file aan kilometerpaal 34,9 op de E40"

B: Van Brussel naar de kust ?  Of van Brussel naar Leuven ?
A: Eeeeuh .....
B: En welke rijrichting ?
A : Eeeeuh .....

Alex Agnew heeft er trouwens al enkele jaren geleden schitterende humor over gebracht: "Ich staaa in een straaat met booomen, berken denk ich" ....

vanaf 3:30   https://www.youtube.com/watch?v=bl_Qw-Oeyh8
« Laatst bewerkt op: maandag 17 augustus 2015 - 09:39:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone