Ik heb er hier 's ene aangesproken, jaren geleden. M'n echtgenote en ik kwamen net buiten bij haar grootmoeder. Net toen ik de voordeur opende, kwam er ene met een rotvaart voorbijgescheurd over het trottoir, om dertig meter verder te stoppen en een pizza te leveren. Ik had gelukkig die reflex, maar de grootmoeder van Greet, was toen al een heel eind in de tachtig. Ik mag er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als het de grootmoeder van Greet geweest was die als eerste buitenkwam.
Koude pizza's, da's dus een excuus dat ik niet nam, en nog steeds niet aanvaard trouwens. Hij had even snel op de rijbaan kunnen blijven, en aan het juiste huisnr stoppen en daar afstappen ipv volgas over het trottoir te scheuren waar bejaarden kunnen buitenkomen. Op die luttele seconden gaat die pizza écht niet koud worden. Ik heb hem vlak toegesnauwd dat ik 'm de volgende keer wel van z'n brommertje zou sjotten, met pizza's en al.
(edit: ja, die reactie was er mss wel wat over, maar ik garandeer je : je schrikt je rot als er zo'n halve gare voorbijgescheurd komt)