Kan natuurlijk ook in 10 minuten in de toekomst
Fijn voor de toekomst, maar we rijden NU rond, met auto's die we NU kopen, en die nog een jaar of 15 courant in het straatbeeld zullen staan.
Waar jij
nu mee rijdt is geen electrische auto hé.
Ik vind het alleszins helemaal niet erg als ik af en toe eens gratis kan bijladen en daarvoor eens 30-45 min extra te wachten, ttz van het gespaarde geld ook wat te eten en te drinken. Deze SuC met 8 x 135 kW laadpalen in Kamen(D) en Connies diner:
http://www.connies-diner.de/tesla-supercharger/ ligt alleszins al ideaal pal op mijn route naar D. Restaurant open van 9 - 24 h
Of deze in Moers:
http://www.goingelectric.de/forum/tesla-model-s/supercharger-in-moers-ak-a40-a57-t12604.html , ik kan kiezen waar ik eet en drink op mijn route naar D of terug van D.
Die van Moers ligt op 93 km van thuis, die van Kamen op 178 km van thuis, maar eigenlijk heb ik ze niet nodig als ik doorrij zonder bij te laden, want ik moet maar 250 km ver. (ik bereid me al voor tegen einde 2017
)
Of ik als ik richting Aachen-Keulen en verder rij neem ik die in Urmond:
http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Niederlande/Urmond/Tesla-Supercharger-Mauritslaan-65/6321/ net in NL al op 46 km van thuis, mogelijkheden genoeg.
Rij ik eens naar onze kust is die van Gent ideaal 8 laadpalen+brasserie:
http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/51.5051449,6.4081241,49.497013,2.5447948?search=supercharger&name=Belgium&place=ghentsuperchargerMaar als ik de forums zo lees wordt daar eerder zelden gebruik van gemaakt -in Vlaanderen toch- aangezien de gereden afstanden hier veel te kort zijn. Tesla rijders hebben zo het voordeel nooit meer naar een tankstation te moeten rijden, waarom ook ? (dat blijft in de toekomst voor de petrolheads
)
Ik laad al anderhalf jaar 's nachts (dus aan nachttarief) in mijn garage. Aan een 32A monofase Nexxtender van Powerdale. Levert 40 km/u op. Meer dan voldoende voor mij.
Heb in totaal al een vijftal keer een SuperCharger gebruikt (Gent, Aartselaar, Urmond en Nivelles). Meer uit nieuwsgierigheid dan uit noodzaak. 300, 400 zelfs tot 500 km/u blijven toch indrukwekkende laadsnelheden, en hangen af van wie er nog allemaal staat te laden. Meestal beperkt tot één of een paar andere Tesla's, dus nooit wachttijd.
Ik doe geregeld meer dan 150km/dag, en dan ga ik echt niet tussendoor even een paar uur staan schilderen om de kar bij te laden.
De goedkopere voertuigen hebben niet altijd een snellader.
En of zoiets op langere termijn goed is voor een batterij is nog maar de vraag.
Mijn herlaadbare AA-kes zijn in elk geval veel sneller versleten als ze geregeld aan de snellader hangen ...
Vooral overdrijven en onwetend blijven.
De typical Range van een Tesla-accupack zakt na *105.000-120.000 km 4,8-5,8 %* (databank 100-tal Tesla rijders). Als men er niet zou opletten merkt men het niet.
bron:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35978-MaxRangedirecte link databank en chart te vinden:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/t024bMoRiDPIDialGnuKPsg/edit#gid=1669966328 kolom K of I, Restwaarde % kolom S
*volg Username Go4IT* ondertussen al 120.000 km, in zijn kolom V staat :
Frequency of Supercharging: 2 x per maand.
vb grafisch uit de databank:
via
https://steinbuch.wordpress.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/Tesla heeft al een tijdje
zijn inmiddels 263 patenten vrijgegeven:Results of Search in US Patent Collection db for:
"Tesla Motors": 263 patents.
Daar zullen al die patenten voor de AA-snelladertjes en het regelsysteem voor het vloeistofgekoeld accupack ook bij staan...