Auteur Topic: Binnenkort verplicht alcoholslot in autocars?  (gelezen 2185 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Binnenkort verplicht alcoholslot in autocars?
« Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 15:50:34 »
Citaat van: GVA
Binnenkort verplicht alcoholslot in autocars?

Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) laat onderzoeken of ze een alcoholslot kan verplichten in autocars.

In Frankrijk zijn buschauffeurs vanaf 1 september al verplicht om voor het vertrek in een alcoholslot te blazen. Wie ook maar één druppel heeft gedronken, kan niet vertrekken.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150827_01836250/binnenkort-verplicht-alcoholslot-in-autocars
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline martine

• Starter
  • *
Re: Binnenkort verplicht alcoholslot in autocars?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 16:09:47 »
Waarom wel in autocars, en niet in vrachtwagens ?
Dat ongeval daar op de E19 had dan misschien niet gebeurd (al beweert de chauffeur van wel).

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 17:50:13 »
Nu maar hopen dat ze firma's vinden die die sloten kunnen plaatsen, hoeveel waren het ook alweer het laatste jaar.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 17:56:08 »

Die vraag heb ik me ook gesteld, gelet op de massa van vele vrachtwagens en het onheil dat ze daarmee kunnen aanrichten.

Men lijkt pioriteit te geven aan autocars, omdat er daarbij alvast in het voertuig zelf een vijftigtal slachtoffers kunnen vallen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 18:06:06 »
Toen ik mijn C en CE ging halen kreeg ik van de rijschool aangeboden om tegen verlaagde prijs mijn D erbij te doen, heb toen gezegd dat gewoon in het verkeer zijn al genoeg verantwoordelijkheid was, dat ik die 50 man extra een te grote verantwoordelijkheid vond.
Ook nog dat je met een bus nog meer op plaatsen komt waar veel voetgangers zijn (vertrekplaats, stops...)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 18:38:26 »
En toeristen rijden graag door winkelstraatjes. Als het wegdek dan naar rechts afhelt, kan je met je autocar niet te dicht bij de rechter rand van de rijbaan rijden, of de bovenkant van de autocar rijdt het zonnescherm van de kruidenier aan diggelen.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 28 augustus 2015 - 13:01:48 »
En niet in autoBUSSEN ?
Treinen ?

Parlementariers & ministers  ???
Wath-hik-elet bvb
Daer-burbs-den ?

Of ineens veralgemenen ...
Iedereen criminaliseren is immers de uiteindelijke bedoeling.

Sluipende regelneverij - zoals met de km-heffing "voor vrachtwagens" ... die maar een hefboom is om ze ook voor personenwagens in te voeren "het staat er nu allemaal toch al ..."
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 28 augustus 2015 - 13:10:19 »
Daer-burbs-den ?

De mortuis nil nisi bene (over de doden niets dan goed).

Citaat
Of ineens veralgemenen ...

Dan moeten ze een uitzondering maken voor de flikken, anders geraken velen niet meer weg.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 28 augustus 2015 - 17:07:33 »
Daer-burbs-den ?
Voor mij moet je dat niet vertalen  >:D

Maar ik ben daar echt niet mee akkoord
Pas dat toe op één of andere beruchte en besnorde Oostenrijker, en je kan zelfs voor in den bak verzeilen ...
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 28 augustus 2015 - 23:40:49 »
Daer-burbs-den ?
Voor mij moet je dat niet vertalen  >:D

Maar ik ben daar echt niet mee akkoord
Pas dat toe op één of andere beruchte en besnorde Oostenrijker, en je kan zelfs voor in den bak verzeilen ...

Gelijk heb je: dat gezegde kan je niet altijd toepassen.

Maar die Oostenrijker gaf wel iets minder aanleiding om er niets dan goed van te vertellen dan Daerden, toch?

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 29 augustus 2015 - 01:40:03 »
Maar die Oostenrijker gaf wel iets minder aanleiding om er niets dan goed van te vertellen dan Daerden, toch?
Had nochtans meer aanhangers dan Daerden.

We rijden nog op zijn Autobahnen, met zijn Volkswagens, en zijn totale controledrang is nog zeer populair bij zijn wat minder "succesvolle" stielgenoten .
Wat wij stilaan als normaal gaan beschouwen, overal camera's, gelinkte databanken, omgekeerde bewijslast, massa's wetgeving om de burger onder de knoet te houden en vooral te doen dokken, automatische systemen om de burger in de pas te doen lopen, ... het zou een regelrechte natte droom zijn voor een dictator van toen.
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 29 augustus 2015 - 15:39:21 »
Had nochtans meer aanhangers dan Daerden.

In het begin dan toch, tot ze hem doorhadden, maar het al te laat was om hem nog op non-actief te kunnen zetten.

Citaat
We rijden nog op zijn Autobahnen, met zijn Volkswagens, en zijn totale controledrang is nog zeer populair bij zijn wat minder "succesvolle" stielgenoten .

Dat we die Autobahnen nog kunnen gebruiken, heeft al 70 jaar onnoemelijk veel geld gekost.

En die Volkswagen, daar hebben velen voor gespaard met zegeltjes, maar ze hebben hem uiteindelijk niet van den Dolf gekregen.

Citaat
Wat wij stilaan als normaal gaan beschouwen, overal camera's, gelinkte databanken, omgekeerde bewijslast, massa's wetgeving om de burger onder de knoet te houden en vooral te doen dokken, automatische systemen om de burger in de pas te doen lopen, ... het zou een regelrechte natte droom zijn voor een dictator van toen.

Steek het niet alleen op de overheid. Er zijn helaas nog altijd onbeleerbare extremisten.