Is overigens ook een Tesla-fan geworden (sinds hij ermee meegereden heeft), maar vindt de S nog wat duur
Een verstandig man. En dat is dan nog een eufemisme van formaat.
Tja rekening houdend met de verkoop van VAG-modellen in de toekomst zal hij wslk minder verdienen.
Er zijn natuurlijk ook onverstandige mensen die de Tesla S te goedkoop vinden.
(ook als tweede wagen)
Ach Michel.
Er werd bij de ADAC ook gesjoemeld (en dan nog wel ten voordele van VW). Hoeveel leden heeft de ADAC daardoor verloren? Hoe lang heeft het geduurd vooraleer vrijwel geen mens daar nog rekening mee hield? Ik heb er geen seconde aan gedacht om mijn lidmaatschap daarvoor op te zeggen, want mij gaat het daarbij in de eerste plaats om de hulpverlening als ik pech heb, en die is er geenszins op achteruitgegaan.
Ja, VW heeft gesjoemeld. En wie heeft dat sjoemelen mogelijk gemaakt door onbestaande of gebrekkige controles? Juist, die fortuinen verslingende wolf die Europa heet.
De waarde van de aandelen van VW is enorm gedaald. Wie investeert in risicodragend kapitaal, neemt de bluts met de buil. Bovendien wordt het weldra dus zeer interessant om aandelen van VW te kopen, want hun waarde zal op termijn uiteraard terug stijgen.
De Duitse regering heeft al toegezegd om VW zo nodig steun te verlenen opdat de werknemers niet het slachtoffer van dit gesjoemel zouden worden. Men vindt immers dat 600.000 ernstige medewerkers niet moeten gestraft worden voor de kapriolen van één of enkele avonturiers.
Als ik nu de aankoop van een VW zou overwegen, zou dat gesjoemel met de uitlaatgassen daarbij totaal geen rol spelen. Het gaat immers niet om geknoei, zoals bij andere merken, waardoor er al vele mensen verongelukt zijn. Bovendien: als mijn wagen wettelijk in regel is, en hij stoot desondanks te vervuilende gassen uit, dan moet de overheid daarvan wakker liggen, niet ik. We betalen zo al teveel belastingen.
Een Tesla is niet te duur omdat de massa er zich geen kan veroorloven, maar omdat hij zijn prijs niet waard is. Er zijn genoeg mensen voor wie de aankoop van een Tesla een kleinere hap in hun budget zou betekenen dan wanneer ik een PC koop, maar die desondanks niet bereid zijn om voor iets aanzienlijk meer te betalen dan het waard is.