Auteur Topic: Voet bij stuk  (gelezen 2684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Voet bij stuk
« Gepost op: donderdag 24 september 2015 - 09:48:06 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150924_01884231

Citaat
De vrouw had voorrang en weigerde daarom principieel om uit te de weg te gaan.

Waarom doet dit me denken aan bepaalde personen op dit forum? :)


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Voet bij stuk
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 24 september 2015 - 10:26:43 »
De politie heeft hier zwaar geblunderd. Het is haar taak om de orde en veiligheid te verzekeren, en dat heeft ze hier volkomen nagelaten.

De oudere man heeft veel geluk gehad dat het niet tot een escalatie gekomen is. Ten eerste verleent hij geen voorrang. Ten tweede is hij niet bereid om zijn fout recht te zetten. Ten derde is hij daar niet toe in staat, en hoort hij niet achter het stuur thuis als hij zelfs niet een klein stukje rechtdoor achteruit kan rijden.

Ik kan de dame geen ongelijk geven. Het recht moet niet wijken voor het onrecht.

Ik ben zelf de eerste om iemand die een fout maakt, tegemoet te komen. Maar als de betrokkene van slechte wil is, dan ga ik hem niet aanmoedigen om zo maar verder te doen.

Onlangs reed er hier een vrachtwagen onze smalle straat op. Uit de tegengestelde richting kwam een personenwagen, die gemakkelijk even opzij had kunnen gaan staan, doch die integendeel nog 20 meter verder reed tot hij neus aan neus met de vrachtwagen stond. Wat had die vent nu gedacht: dat die vrachtwagenbestuurder 200 meter achteruit ging rijden tot waar hij opzij kon gaan staan? Het heeft ook ongeveer een kwartier geduurd.

Zoiets gebeurd hier nooit met mensen van hier, altijd weer met toeristen, een noodzakelijk kwaad.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Voet bij stuk
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 25 september 2015 - 08:43:15 »
De politie heeft hier zwaar geblunderd. Het is haar taak om de orde en veiligheid te verzekeren, en dat heeft ze hier volkomen nagelaten.

Ach, ze hebben een handigheidje toegepast waarin onze Belgische flikken ook héél bedreven zijn.  Ja, ze geven gevolg aan de oproep.  Ze zullen wel 's ter plaatse komen.  Alleen nemen ze daar écht wel hun tijd voor.  Met een béétje geluk heeft het probleem zichzelf opgelost tegen dat ze terplekke zijn.

Voilà, niemand kan zeggen dat we niet willen komen hé.  Toch ?  Chauffeurs die 's morgens de kids naar school brengen weten dat ook, en maken daar handig misbruik van om voor andermans garagepoort te parkeren en vervolgens de kids nog vrolijk naar schoolpoort te brengen ook.  Uitgebreid gelegenheidsbabbelke met dezelfde ouders die je daar elke dag ontmoet.  De techniekers van de electrozaak hier aan de school, geraken tussen 8.00 u en 8.30 hun magazijn niet in of uit.  Ja, soms zelfs pardoes voor hunne neus als ze willen buitenrijden.  On-ge-geneerd.  Geef vooral niet te kennen dat je de flikken gaat bellen.  Want dan worden ze nog vierkant uitgelachen ook.  "Ja, doe maar jongen.  Tegen dat die hier zijn, ben ekik toch al lang weg.  Whahaha".  De stakker wil liever genen ambras, en dus probeert hij zoveel mogelijk te vermijden dat zijn technici zouden vertrekken tussen 8.00 u en 8.30.  Zover is het dus al gekomen, dat die man z'n werkregeling maar moet aanpassen om een paar egoïsten ter wille te zijn.  Ooit 's ene aangesproken toen ik er met de fiets aankwam.  Of hij dat normaal vond ?  Zijn reactie: "séég, voor die 2 minuten".  Juist, gij twee minuten.  Daarna de volgende, en daarna ....    Of ik dan een bétere oplossing had, wilde hij nog weten.  Jazeker, een véél betere zelfs, wijzend naar z'n zoontje.  Uw zoontje heeft van bij z' geboorte twee beentjes gekregen.  Straf hé ?

« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 september 2015 - 08:45:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Voet bij stuk
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 25 september 2015 - 14:37:11 »
Als ik de uitbater van die electrozaak was, zou dat niet pakken. Een zakje bloemsuiker om in zijn ventilatierooster te kappen zou ik er wel voor over hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Voet bij stuk
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 25 september 2015 - 15:20:07 »
Als ik de uitbater van die electrozaak was, zou dat niet pakken. Een zakje bloemsuiker om in zijn ventilatierooster te kappen zou ik er wel voor over hebben.


Hij bekijkt dat enigszins commercieel.  Het gros van zijn klanten, zit in Hemiksem en omstreken.  Dus .... onder hen ook verschillende(n) die wel 's voor zijn poort parkeren.  Liever dan telkens de boeman uit te hangen, verpatst hij een tv meer.  En een slechte naam heb je als kleine zelfstandige rap genoeg, dus ook hier heeft hij er baat bij om af en toe de frustratie te verbijten en toch vriendelijk te blijven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Marc.

  • Starter
  • *
  • Berichten: 1
Re: Voet bij stuk
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 18 oktober 2016 - 18:57:16 »
Gelukkig dat het maar niet tot een regelrechte verkeersagressie (zeg maar vechtpartij) is gekomen.;D Nu, met een dame en een oude heer is dat risico sowieso al heel stuk kleiner.  :-\

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Voet bij stuk
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 oktober 2016 - 17:31:02 »
Wanneer ben je een 'oudere heer'?  ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Voet bij stuk
« Reactie #7 Gepost op: maandag 24 oktober 2016 - 15:35:08 »
Wanneer ben je een 'oudere heer'?  ;)

Dat hangt ervan af hoe de jongeheer van die heer het stelt.  :P

Luister naar het liedje "Me Goan nog nie nor huus" van de Brugse Strangers (https://www.youtube.com/watch?v=5n78VjJM1UE). Daarin luidt het: "En zolang as da men pompe nog omhoge gaat"...
« Laatst bewerkt op: maandag 24 oktober 2016 - 15:44:40 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."