Auteur Topic: burenruzies door voortuintjes die illegaal gewijzigd werden naar een inrij  (gelezen 1544 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
burenruzies door voortuintjes die illegaal gewijzigd werden naar een inrij
« Gepost op: dinsdag 29 september 2015 - 12:12:30 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150928_01891742?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Nu gaat men de politie vragen om niet langer beteugelend op te treden als er toch een verzuurde buur voor andermans (illegaal aangelegde) inrij parkeert.  Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.  Er geldt m.i. een parkeerverbod voor een inrij.  Voor zover ik weet, maakt de wegcode daarbij géén onderscheid tussen een legaal aangelegde inrij, en eentje die illegaal aangelegd is. 

Hier dienen m.i. andere wegen bewandeld te worden.  Gemeente gaat dat ook doen, maar dat belooft dan blijkbaar een werk van lange adem te worden.  Tsja ....   Dat komt er nu van, als je als gemeentebestuur jarenlang vrolijk de andere kant opkijkt, tot het uiteindelijk dermate escaleert dat je er géén vat meer op hebt.  Iets met "schuld" en "bult".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: burenruzies door voortuintjes die illegaal gewijzigd werden naar een inrij
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 29 september 2015 - 21:44:16 »
Volkomen gelijk heb je, Bert.

De wegcode maakt geen onderscheid tussen een legaal en een illegaal aangelegde inrit tot een eigendom. Het is dan ook de schande dat men de politie gaat aanzetten om parkeerovertredingen in de hand te werken.

Bovendien gaat het in de betrokken wijk, waar de verstandhouding al ver zoek is, nog meer tot incidenten komen wanneer iemand zijn oprit niet kan op- of afrijden omdat men ervoor parkeert, wetende dat de politie toch niet tussenkomt. Mogelijk zullen dan binnenkort de brandweer en ziekenwagens ter plaatse dienen te komen.

Gezien men de illegaal aangelegde inritten slechts wil laten buiten gebruik stellen wanneer er een eigendom verkocht wordt, zal de miserie er nog vele jaren duren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: burenruzies door voortuintjes die illegaal gewijzigd werden naar een inrij
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 30 september 2015 - 05:43:59 »
Jalouzie, ni meer ni minder
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: burenruzies door voortuintjes die illegaal gewijzigd werden naar een inrij
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 30 september 2015 - 09:21:55 »
Merk wel op dat het aantal beschikbare parkeerplaatsen drastisch vermindert als je voor geen enkele voortuin mag staan.  Als je dan zelf géén voortuin hebt, en dus ook geen plaats om je auto te parkeren, kan dat voor wrevel zorgen.  Zeker als men dan ook nog eens op "jouw" enige plekje voor je huis komt parkeren

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: burenruzies door voortuintjes die illegaal gewijzigd werden naar een inrij
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 30 september 2015 - 13:27:40 »
Jalouzie, ni meer ni minder

Jaloezie die de gemeente jarenlang zélf in de hand gewerkt heeft door vrolijk de andere kant op te kijken inzake deze inbreuken.  Diegenen die illegaal zo'n inrit aanlegden in hun inrit, hebben nu een plekje op deze illegale aanleg, én nog 's eentje ervoor (mits ze hun kenteken leesbaar aanbrengen op de inrij).  Dat gaat dan ten koste van diegenen die zich wél netjes aan de regels gehouden hebben en nooit dergelijke inbreuk begaan hebben.

Oplossing van de gemeente ? " Weette wa .... we gaan pas optreden als er een huis verkocht, en meanwhile gaan we diegenen die daar foutparkeren niet meer beteugelen.  Voilà, opgelost sé." Neen, dus.  Je kan toch ZO voorspellen dat er op deze manier alleen maar méér ambras van komt, zeker.  Maar ja, om daar ineens tabula rasa van te maken .... dàt durft natuurlijk genen ene politieker daar aan.  Dat zou teveel zere schenen opleveren wat dan weer teveel stemmetjes zou kosten, weet je wel.

Merk wel op dat het aantal beschikbare parkeerplaatsen drastisch vermindert als je voor geen enkele voortuin mag staan.  Als je dan zelf géén voortuin hebt, en dus ook geen plaats om je auto te parkeren, kan dat voor wrevel zorgen.  Zeker als men dan ook nog eens op "jouw" enige plekje voor je huis komt parkeren

Net daarom dat de gemeente het niet gaat oplossen door de boel maar de boel te laten, en pas op te treden als er een huis verkocht wordt.
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 september 2015 - 13:35:18 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: burenruzies door voortuintjes die illegaal gewijzigd werden naar een inrij
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 30 september 2015 - 23:34:05 »
Merk wel op dat het aantal beschikbare parkeerplaatsen drastisch vermindert als je voor geen enkele voortuin mag staan.

Gelijk heb je. Als je voor dat voortuintje 2,50 meter openlaat, kan de eigenaar er best op- en afrijden. Vermits je volgens de wegcode minimum 1 meter afstand moet laten tussen jouw wagen en de voertuigen ervoor en erachter, zit je al gauw op pakweg 5 meter, het dubbele dus, voor een in de straat geparkeerde wagen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: burenruzies door voortuintjes die illegaal gewijzigd werden naar een inrij
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 01 oktober 2015 - 19:36:43 »
Och weet je, nieuws is het niet, 20 jaar geleden al hadden we hetzelfde in Bgt.
Naast ons woonde een gehandicapte vrouw, echt niet goed te been, ze had een gehandicapte kaart en vroeg een parkeerplaats aan, geweigerd want voor haar deur was geen parkeerplaats, wel 20 meter verderop maar die stonden vol campers en auto's die zelden gebruikt werden.
Toen kreeg ze het idee om op het gras in haar tuin te parkeren (stoep was daar verlaagd ook), protest alom, geen gezicht een auto in de tuin etc. verwittiging van de wijkagent dat het niet mocht als ze geen officiele inrit had.
Ik heb haar toen voorgesteld om onze inrit te gebruiken en bij ons in het gras te parkeren, nog altijd protest maar dikke vinger.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien