Weer ene die wil rijk worden met gebakken lucht te verkopen.
Maar liefst 149 Euro bij aankoop plus 15 Euro elke maand voor een ding dat nooit alle snelheidsbeperkingen kent.
Wat doet dat ding trouwens in de OBD (On Board Diagnose) aansluiting? Kans dat bij de volgende onderhoudsbeurt de mechatroniker het weggooit.
Bewijskracht nul.
Tsja, ik kan nog geloven dat de technologie van vandaag de dag aardig precies in staat is om de juiste maximaal toegestane snelheid op een bepaalde plaats te herkennen. Ik geef toe: de snelheidsaanduidingen die m'n ingebouwde GPS weergeeft, is -muv variabele signalisatie- zéér accuraat. En zelfs voor variabele signalisatie, ben ik nog bereid te geloven dat de technologie het vandaag de dag kan toelaten om die nauwkeurig te herkennen.
Mààr .... zoals je zelf ook al aangeeft: het feit dat de maximum toegestane snelheid gerespecteerd wordt, maakt er daarom hoegenaamd nog géén aangepaste snelheid van.
Aan dit citaat, zie je trouwens al hoe snugger de maker terzake is:
'Dagelijks zijn er zware en dodelijke ongevallen met jonge bestuurders, die vaak het gevolg zijn van onaangepaste snelheid', zegt Paul Janssens van DongleApps.
Juist:
onaangepaste snelheid. Iets wat dit toestelletje dus vooral .....
niet meet. Die meet enkel en alleen of de bestuurder zich aan de maximum toegestane snelheidlimiet houdt of niet. Of die snelheid ook aangepast is aan alle omstandigheden, is andere koek.
Slechtere reclame voor dit ding, kan ik mij alvast niet inbeelden.

Maar zoals te verwachten was, staat uiteraard het BIVV achter zo een toestel.
Ik zie het ZO voor mij: zoontjelief vlamt in de bebouwde kom de onoverzichtelijke kruispunten tegen nét geen 50 km/u over, zonder omkijken. De volgende ochtend, is het dermate mistig dat men geen hand voor de ogen ziet. Het vriest zelfs ietwat, waardoor het wegdek er her en der spiegelglad bijligt. Zoontjelief trekt 't zich allemaal niet aan, en trapt vrolijk 119 km/u, terwijl hij nauwelijks 20 meter volgafstand houdt van zijn voorligger die al even roekeloos snel rijdt. De twee ouders kijken naar het toestelletje, en besluiten:
"Hmm, het toestelletje heeft vandaag nog niet 1x gepiept. Wat is onze zoon toch een voorbeeldige chauffeur" ...... En de simpelen van geest bij het BIVV geven hen nog gelijk ook.
En als zoontjelief tijdens een praktijkexamen aangesproken wordt op zijn onaangepaste snelheid, mag je eens 3x raden wat hun reactie is.
"Onze zoon is toch zo'n goed chauffeur meneer. Hij rijdt NOOIT te snel. Awel, ik rij nu al dertig jaar met de auto, dus ik wéét 't wel beter dan die prutser van een examinator: onze zoon is ne goeie chauffeur, meneer." Jajaa ....