De werken aan de N14 van Massenhoven tot Zandhoven-Heikant vorderen, zij het niet al te vlug. Ondertussen is de N14 in de richting van Zoersel afgesloten en is er een omleiding voorzien. Deze omleiding loopt door Viersel (Herentalsebaan - Vierselbaan). Normaal gezien is er op de doortocht door Viersel via de Herentalsebaan een snelheidsbeperking van 70 km/u. Ook op de Vierselbaan was er nog een stuk waar sneller dan 50 km/u gereden mocht worden. Nu heeft men beslist om over dit gehele traject een snelheidsbeperking van 50 km/u in te voeren! Het gaat hier over een traject van zo'n 5 km.
Ik kan begrijpen dat het daar 's morgens nu heel druk zal zijn, maar om dan de snelheid te verlagen naar 50 km/u omdat er in de spits een file staat die toch al trager is dan 50 km/u snap ik niet! Zelfs t.h.v. de brug over het Albertkanaal blijft de snelheid beperkt tot 50 km/u, op een plek waar een afgeschermd fietspad is gelegen of zelfs helemaal geen fietspad meer. Of is het misschien omdat je tegen die snelheid langer de tijd hebt om de blunder met het fietspad aan deze brug te bekijken (
http://www.nieuwsblad.be/cnt/bltde_01197246).
Wellicht wil men 's avonds laat even de flitswagen plaatsen om extra geld te verdienen.
Ik vrees dat er na de werken weer een aantal buurtbewoners gaan zijn die de max. 50 km/u een prima idee vinden. Bij de bevoegde schepen vindt men dan zeker gehoor. Hij voert immers uit wat zijn kiesvee vraagt, niet wat het veiligste is.