Auteur Topic: Verkeerslicht met teller primeur voor Vlaanderen  (gelezen 1363 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verkeerslicht met teller primeur voor Vlaanderen
« Gepost op: donderdag 01 oktober 2015 - 19:20:19 »
Citaat van: GVA
Verkeerslicht met teller primeur voor Vlaanderen

Antwerpen plaatst vandaag als eerste stad in Vlaanderen voetgangerslichten met een afteldisplay. “Dat kan ongevallen voorkomen”, zegt mobiliteitsexpert Dirk Lauwers.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150930_01896250/antwerpen-krijgt-voetgangerslichten-die-aantonen-hoe-lang-het-nog-rood-blijft

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Verkeerslicht met teller primeur voor Vlaanderen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 01 oktober 2015 - 19:29:01 »
Citaat
“Uit een uitgebreid onderzoek dat we vorig jaar hebben gedaan, blijkt dat gemiddeld 21 procent van de voetgangers oversteekt bij rood licht”, zegt Koen Peeters, woordvoerder van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). “In de meeste gevallen leidt dat niet tot onveilige situaties, maar het ondergraaft wel het algemene respect voor de wegcode. Eerder onderzoek heeft aangetoond dat het verschaffen van duidelijke informatie over wachttijden, bijvoorbeeld door afteldisplays, het respect voor de verkeerslichten in de hand werkt. De stad Antwerpen neemt dus een goed initiatief.”

Ach, zo zit dat dus.  En gewoon voetgangers die het rode licht negeren beteugelen, was te simpel ?  Ach ja, da's waar ook: voetgangers hebben geen nummerplaat.  Die moet je écht durven aanspreken, anders kan je hen nooit beteugelen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 02 oktober 2015 - 13:09:42 »
Dergelijke verkeerslichten zijn al meer dan 10 jaar de norm in China. Ik vind het een heel goed idee en niet alleen voor de voetgangers. Ook voor automobilisten is het nuttig.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 06 oktober 2015 - 12:55:02 »
Dit zijn evenwel geen tweekleurige lichten meer (gebruik van wit en rood waar groene licht hoort te zitten) en niet meer conform de wegcode ...

© Patrick De Roo / Gva.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder