Auteur Topic: vervoer van zaken  (gelezen 7378 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: vervoer van zaken
« Reactie #15 Gepost op: maandag 26 oktober 2015 - 18:57:04 »
OK bedankt voor jullie antwoorden, het gaat niet alleen over de C23 maar ook over inhaalverbod.


Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: vervoer van zaken
« Reactie #16 Gepost op: maandag 26 oktober 2015 - 19:54:32 »
Inhaalverbodsbord is alles boven 3.5T
Inhaalverbod regen is boven 7.5T
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: vervoer van zaken
« Reactie #17 Gepost op: maandag 26 oktober 2015 - 20:56:02 »
Speelt geen rol.
De inschrijving van het trekkend voertuig bepaalt of het gaat over vervoer van zaken (goederen).
Zo hanteert men dat, maar waar staat het zo in de wegcode :?: Of elders ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: vervoer van zaken
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 28 oktober 2015 - 19:50:10 »
Inhaalverbodsbord is alles boven 3.5T
Inhaalverbod regen is boven 7.5T
Boven 7.5Tbij regen akkoord.
6° bij neerslag, op de autosnelwegen, autowegen en wegen met ten minste vier rijstroken met of zonder middenberm, voor bestuurders van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton.

Boven 3.5T niet akkoord.
7° buiten de bebouwde kom, op de openbare wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, voor bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton.

De vraag blijft nog altijd dezelfde ondanks al jullie antwoorden. Is een DE bestemd voor het vervoer van zaken? Is een BE met als trekkend  voertuig een personenwagen bestemd voor het vervoer van zaken?
Mijn vraag is niet opgelost gezien niemand kan aangeven waar ergens in de wegcode staat, onder welk artikel, dat het trekkend voertuig bepalend is
Maar toch bedankt.
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 oktober 2015 - 19:52:19 door mazda »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: vervoer van zaken
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 28 oktober 2015 - 20:03:27 »
Mijn vraag is niet opgelost gezien niemand kan aangeven waar ergens in de wegcode staat, onder welk artikel, dat het trekkend voertuig bepalend is
Maar toch bedankt.

 ::)

Euh .... Bij mijn weten, kunnen we je idd. enkel maar antwoorden dat zulks inderdaad nergens zo voorzien is in de wegcode.  En ja .... het is hier al eerder aangehaald dat de wetgever een kemel van jewelste begaan heeft door de term "gebruikt voor" te hanteren. 

Maarreuhm, daar kan niemand hier toch iets aan doen ?  Of acht je soms forumdeelnemers hier ervoor verantwoordelijk dat de wetgever op een nogal onzorgvuldige wijze haar wetteksten heeft opgesteld ?  Of hoe moet ik je posting nu opvatten ? 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: vervoer van zaken
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 29 oktober 2015 - 18:54:37 »
Iemand kan er iets aan doen maar hoogstwaarschijnlijk kan niemand van de forumdeelnemers hier iets aan doen.
Hoogstwaarschijnlijk, want we weten natuurlijk niet wie er allemaal schuilgaat achter de namen op het forum.
Wetgever kan forumlid zijn en forumlid wetgever.
Maar Bert, jij bent hiervoor niet verantwoordelijk als instructeur en toekomstig vrachtwagen lesgever.
« Laatst bewerkt op: donderdag 29 oktober 2015 - 18:57:31 door mazda »