Auteur Topic: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1  (gelezen 11775 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #30 Gepost op: maandag 26 oktober 2015 - 15:15:20 »
Citaat
Voorbeeld 1.
"Jij hebt geen enkele vraag over het beurtelings parkeren binnen de bebouwde kom, met pare en onpare huisnummers. Dat is toch belangrijk dat leerlingen dat goed inoefenen."
Antwoord: "Neen, want dat wordt in geen enkele gemeente meer toegepast. Men heeft het bij de geplande aanpassingen van de wegcode al een paar keer willen schrappen. En Goca gaat ook met de tijd mee, er wordt al een paar jaar niets meer gevraagd over iets wat in realiteit niet meer bestaat."

Volgens mij bestaan er nog veel te veel straten zo ...

https://goo.gl/maps/MpvyQRbpsZB2


Neeneen, Eugeen bedoelt beurtelings parkeren in gans de bebouwde kom.


« Laatst bewerkt op: maandag 26 oktober 2015 - 15:27:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #31 Gepost op: maandag 26 oktober 2015 - 15:42:13 »
Ah, ok dan, daar kan ik idd geen voorbeeld van geven :)

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #32 Gepost op: maandag 26 oktober 2015 - 19:08:25 »
De foto die je laat zien gaat niet over beurtelings parkeren MET PARE EN ONPARE huisnummers.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #33 Gepost op: maandag 26 oktober 2015 - 21:01:05 »
Ah, ok dan, daar kan ik idd geen voorbeeld van geven :)
Laatste keer dat ik dat nog eens ben tegengekomen, was ergens in het Hol van Pluto in de Walen, jaren geleden.

Staat er vermoedelijk nog, ik denk niet dat er daar veel veranderde, ooit.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #34 Gepost op: woensdag 28 oktober 2015 - 15:07:51 »
Naar aanleding van de berichten van Eugeen heb ik verkozen om vooreerst aan Bert Covens het woord te laten.

Als aktieve gebrevetteerde rijschoolinstructeur bij een erkende rijschool is Bert immers een man van de praktijk. Hij heeft hier al meermaals aangetoond dat hij over pedagogische en didactische bekwaamheden beschikt waar Eugeen nog veel zou kunnen van leren, doch waartoe deze nu eenmaal niet bereid is, omdat hij al altijd onbeleerbaar blijken te zijn heeft. Bovendien is hij op de hoogte van het reilen en zeilen bij GRO Forum, zodat hij hier een interessante tip van de sluier kon lichten.

Jarenlang heeft Eugeen beweerd dat ik het enige negatieve element in het Belgisch verkeerswereldje zou geweest zijn. Het blijkt evenwel dat Bert, zonder dat hij en ik daaromtrent ooit maar de minste afspraken zouden gemaakt hebben, tot dezelfde bevindingen komt als ik, net als een aantal andere rijschoolinstructeurs.

Eugeen suggereert dat Christophoros hem in de onmogelijkheid zou gesteld hebben om van buiten België deel te nemen aan het forum. Niets is minder waar.

Toen het forum al zeer lange tijd bijna dagelijks bestookt werd met spam afkomstig vanuit Azië, waarmee Eugeen destijds gedreigd had, heb ik naar een maatregel gezocht om deze minder begaafden geen toegang meer tot het forum te verschaffen. Van zodra ik alle Aziatische IP-adressen geblokkeerd had, hield deze spam volkomen op van de ene dag op de andere. Iedereen weet evenwel dat dit een maatregel is die geenszins een vent van het kaliber van Eugeen belet om vanuit Azië deel te nemen aan het forum.

Als geen ander verstaat Eugeen de kunst om zijn standpunten te staven met argumenten die enkel de oppervlakkige lezer kunnen overtuigen, doch waarvoor niet veel doorzicht nodig is om ze van tafel te vegen, zoals Bert uitstekend gedaan heeft. Van zodra dit gebeurt, ontgaat als bij toeval Eugeen de bedoeling van een forum, en wenst hij geen verdere discussie.

Nadat hij mij vele jaren elke gerechtvaardigde kritiek op andere bronnen verweten heeft, komt hij nu verkondigen hoeveel beter zijn site dan andere initiatieven zou zijn, en aarzelt hij zelfs niet om andere sites als "obscure sites" te bestempelen. Je moet maar het lef hebben, onder meer wetende dat het erbarmelijke GRO Forum, dat door Eugeen opgericht werd, voor hem nog altijd een essentieel verlengstukvan GRO is, waaraan ook hij medewerkt. Daarbij heeft Eugeen geruime tijd Flor Koninckx in de grond geboord, doch daarmee hield hij op van zodra hij een kans gezien had om samen met Flor geld binnen te rijven (kwestie van duidelijk te maken waarom het bij Eugeen gaat).

Ook na zovele jaren verschijnen er op GRO Forum nog geregeld berichten van bezoekers die in de war gebracht werden door verkeerde en dikwijls tegenstrijdige informatie welke GRO verstrekt, waarop Eugeen vrijwel altijd heel bot antwoordt en duidelijk maakt dat hij niet van plan is om eindelijk zijn site eens grondig na te kijken, doch er liever een spelletje "zoek de xxx fouten" voor de bezoekers van maakt.

Eugeen claimt dan wel dat zijn site up-to-date zou zijn, doch vanwege de foutieve informatie die er verstrekt wordt, is hij eigenlijk nog nooit up-to-date geweest.

Met de dooddoener "Niemand is perfect" probeert Eugeen zijn geknoei goed te praten. Inderdaad, niemand is perfect, maar er is wel een groot verschil tussen mensen die hun best doen en anderen die er maar wat met hun klak naar smijten.

Wat ik niet wist, is dat Eugeen nu blijkbaar ook al door een autoconstructeur gesponsord wordt. Hij heeft het immers over ESP, wat een merknaam van de Daimler AG is. De leerlingen die geen Mercedes-Benz hebben, zullen er dan ook maar moeten weten achter te komen dat hun wagen ook een dergelijk systeem heeft, doch onder een geheel andere benaming.

De meerwaarde van de berichten van Eugeen beperkt er zich dan ook toe dat hij er ons eens te meer van overtuigd heeft dat hij nooit zijn verantwoordelijkheid inzake het wegverkeer zal opnemen met GRO en GRO Forum. En als hij over 2 jaar ermee ophoudt en GRO overlaat aan Filliberken, zal het hek helemaal van de dam zijn.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #35 Gepost op: woensdag 28 oktober 2015 - 15:18:45 »
Ik wist wel, dat je de discussie niet zou stoppen.  Alleen ben je opnieuw zo achterbaks om géén nieuwe reactie te plaatsen, doch je oude te herbewerken, zodat het natuurlijk zou lijken alsof ik de boeman ben die telkens het laatste woord wil.  Je ziet helaas een klein detailke over 't hoofd m'n beste.  De schrandere lezer heeft natuurlijk wél in de gaten wanneer jij je bericht voor de laatste keer bewerkt hebt.

Het komt evenwel de leesbaarheid niet écht ten goede.  Want nu reageer jij in je eerdere posting naderhand nog (verwijzend naar) een latere reactie van mezelf.

Een bericht herbewerken met de bedoeling de auteur van een reactie erop in het ongelijk te stellen, is iets wat me niet verwondert van Eugeen, doch wat ik wel extreem gemeen vindt. Het is de eerste keer sinds het bestaan van dit forum dat hier zoiets gebeurt.

Ik zal nagaan of er een instelling in de software is die belet om een bericht nog te wijzigen nadat er al recentere berichten in de draad verschenen zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #36 Gepost op: zondag 01 november 2015 - 13:07:04 »
En als Eugeen een voorbeeldje wil van een verkeerde vraag, awel >>> hier zie.  Vraag 2995 .....

Citaat




A/ Wegversmallingen over een afstand van 130 meter.
B/ Een wegversmalling die 130 meter lang is.
C/ 130 meter verder is er een wegversmalling.

Primo: niet de ganse weg versmalt.  Enkel de rijbaan versmalt.  Maar ik zal wel weer de muggenzifter zijn zeker hé, Eugeen ? 

Secundo: ik heb je al een hint gegeven, maar de hint valt blijkbaar in dovemansoren bij jou.  Laat ik het nog een keer proberen:

http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/249-art66

66.3. De lengte van een gevaarlijk gedeelte van de openbare weg kan aangeduid worden door een onderbord van volgend model:



En nu mag jij me vertellen waarom antwoord B de facto fout zou zijn.  De lengte van een gevaarlijk gedeelte op die openbare weg .... Waarom zou dat uitsluitend een opeenvolging van meerdere rijbaanversmallingen kunnen zijn, en géén rijbaanversmalling van 130 meter lang ?

Als je via multiple choice wil werken, dien je er over te waken dat er 1, en slechts 1 antwoord juist kan zijn.  Hier kan zowel antwoord A, als antwoord B juist zijn.  Dit is nu wat ik bedoel met overkill.  Je hebt zodanig veel vragen, dat het de kwaliteit ervan bijlange na niet ten goede komt.

Topicstarter stelt hier dus een méér dan terechte vraag, ik geef je nog een voorzet ..... en toch komt er géén reactie.  Laat staan dat je bereid zou zijn een verbetering aan te brengen.  Ik meen me trouwens halvelings te herinneren dat je eenzelfde issue al 's hebt meegemaakt met het verkeersbordje A14 (verhoogde inrichting), alleen vind ik dat topic niet direct terug.  Either way:  't Verhaal van die steen en die ezel, weet je wel.



« Laatst bewerkt op: zondag 01 november 2015 - 13:22:43 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #37 Gepost op: zondag 01 november 2015 - 13:41:07 »
't Verhaal van die steen en die ezel, weet je wel.

Juist. Een ezel valt geen twee keren over dezelfde steen, doch Eugeen blijft erover struikelen, omdat hij nu eenmaal koppiger is dan een ezel.

Maar waarom reageert geen enkele andere medewerker van GRO Forum op de kluchten van Eugeen? Inderdaad: liever een fout laten staan dan toe te geven dat er een fout gemaakt werd. Correcte informatie geven is er duidelijk de laatste prioriteit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 19 januari 2016 - 20:54:28 »
http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?f=2&t=21070

Hier schrijft Eugeen :

Citaat van: GRO
Dat staat niet in onze theorie rijbewijs B. Net zo min als er bijvoorbeeld in de theorie B staat uitgelegd hoe snel een bromfietser mag rijden of hoe een lading in een vrachtwagen moet vastgemaakt worden.
Als je leert wat op de site/boek staat ken je de theorie voor rijbewijs B.

Ja ?  Is dat zo, Eugeen ?

Neen, iemand die gaat leren autorijden, hoeft inderdaad niet te weten hoe de lading in een vrachtwagen vastgemaakt moet worden. 

Mààr ....  je uitleg is weer tamelijk typerend, en oh zo voorspelbaar :  "Je moet dat niet kennen, want er worden geen vragen over gesteld". Hoewel men nooit aan iemand die gaat leren autorijden zal vragen of die bromfiets nu 25, dan wel 45 km/u mag rijden, kàn deze materie nochtans toch deels relevant zijn.  Het kan bijvoorbeeld geen kwaad, dat die automobilist wéét dat pakweg een bromfiets klasse B in sommige gevallen op de rijbaan mag, en soms zelfs moet rijden.  Moet hij dat al die regeltjes mbt plaats op de openbare weg voor bromfietsen allemaal rats van buiten weten als hij gaat autorijden ?  Neen, maar het lijkt me wél nuttig dat hij weet dat hij dat stukje openbare weg af en toe met die bromfietser klasse B zal moeten delen.  Of niet, soms ? 

En verder : sorry, maar hoe het zit met voortbewegingstoestellen is WEL cruciale leerstof.  Ook al worden daar (nog) geen specifieke vragen over gesteld.  De kandidaat-automobilist, moet immers weten hoe hij zich dient te gedragen tav die medeweggebruiker.  Zo gelden tav fietsers héél andere regels dan tav voetgangers.  En bijgevolg, gelden er dus héél andere regels alnaargelang hoe snel de gebruiker ervan zich verplaatst.  Heb je er al 's aan gedacht dat men weldra van 350 mogelijke vragen naar 700 mogelijke vragen zal gaan ?  Wie garandeert jou dan, dat er links of rechts niemand wakker zal schieten om er toch 's een vraagje over te stellen ?  Wat nu niet is, kan morgen perfect nog komen.

En if not: niet nuttig om er vragen over te stellen tijdens een theorie-examen ?  Goed dan.  Morgen krijgt Eugeen op zijn forum een vraag van ne papa die bezig is zijn dochter te leren autorijden :



Mijn dochter vroeg mij, of zij de bestuurder voor haar, nu mocht inhalen of niet.  Mag dat wel ?  Of is dat verboden ?  En als ze erachter blijft, gaat de examinator haar dan niet buizen omdat hij vindt dat ze onnodig traag rijdt ?  Hoe zit dat nu ?  Wat moet ze doen, als dit voorheeft tijdens haar praktijkexamen ?  Hééééélp

Wat gaat de zelfverklaarde verkeersexpert dan antwoorden ?  Ach .... dat gedoe met die voortbewegingstoestellen (edit: zeker dat dit er 1 is ?) ..... dat moeten ze toch ni kennen voor hun theorie zeker hé, Eugeen ?

Je wil jongeren op weg helpen bij het behalen van een rijbewijs ?  Je claimt in je praktijkboek dat je begeleiders perfect op weg kan helpen bij de dingen die zij hun zoon of dochter zoal foutief aanleren ?  Welnu, ik hoop dat je inziet dat deze leerstof mss toch niet zo'n overbodige ballast is als jij wil laten uitschijnen, maar dat je theorie links of rechts nog wel een aanvullingetje kan gebruiken.  Ja, ook al bestaat er vooralsnog mss nog géén specifieke examenvraag over.  Er komen stilaan meer en meer fietsstraten bij, dus vroeg of laat doet dergelijke situatie zich effectief voor.  Dus iemand die wilt leren autorijden, kan maar beter iets of wat weten wat hij moet doen.

Met dank trouwens aan rijschool Donkmeer, die tenminste eerlijk durft toegeven er ook al over gestruikeld te zijn ......



Oei, ik heb weer heiligschennis gepleegd .....    :P
« Laatst bewerkt op: dinsdag 19 januari 2016 - 21:24:55 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #39 Gepost op: dinsdag 19 januari 2016 - 23:23:22 »
Bert, ben je Eugeen zijn emailadres vergeten?
Wat wil je hiermee bereiken?...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 20 januari 2016 - 01:19:30 »
Bert, ben je Eugeen zijn emailadres vergeten?
Wat wil je hiermee bereiken?...

De tekst en uitleg die ik terzake overvloedig gegeven heb, zijn voor jou blijkbaar paarlen voor de zwijnen geweest.

Bert heeft even goed als ik meermaals ervaren dat een e-mail naar Eugeen sturen geen aarde aan de dijk brengt, doch alleen tot wat schelden en dreigen leidt.

Er komt op het GRO Forum een jonge dame heel beleefd een vraag stellen waarop het antwoord van vitaal belang is voor de verkeersveiligheid. Want je moet me anders maar eens uitleggen hoe je als autobestuurder veilig aan het verkeer kunt deelnemen als je niet weet aan welke andere weggebruikers je al dan niet voorrang moet verlenen.

Elke rechtgeaarde leerkracht zou zich over een dergelijke belangstelling verheugen en de vraag met plezier beantwoorden. Ik heb nog nooit een leerkacht gekend die een vraag over zijn domein weigert te beantwoorden omdat het geen examenstof zou zijn.

Eugeen daarentegen weigert botweg de vraag te beantwoorden omdat er op het examen geen vragen over gesteld worden. Wat voor een boer moet je wel zijn om je zo tegenover deze enthousiaste jonge dame op te stellen? Om van te kotsen.

Kun jij je voorstellen, rijprof, dat er morgen iemand in de rijschool die een rijbewijs B wil behalen, jou tussendoor even vraagt hoe snel je met een bromfiets mag rijden, en je dan zou weigeren die vraag te beantwoorden omdat het antwoord daarop niet moet gekend zijn om een rijbewijs B te behalen?

Het zou nog allemaal niet zo erg zijn als het er Eugeen, met een dergelijk optreden, alleen maar om te doen zou zijn om GRO en GRO Forum in een ongunstig daglicht te stellen. Maar het gaat om veel meer: om de VERKEERSVEILIGHEID, om MENSENLEVENS.

Daarom doe Bert er heel goed aan om de bezoekers van deze site nogmaals te wijzen op de gevaren van GRO, en mag hij zich hiervoor van mijn beste dank verzekerd weten.

Want stel je voor: morgen rijdt er een jonge autobestuurder een gebruiker van een voortbewegingstoestel morsdood omdat hij niet wist dat hij hem voorrang moest verlenen. Wat gaat die jonge autobestuurder dan tegen de rechter zeggen? "Eugeen heeft gezegd dat we dat niet moesten weten" gaat hem alleszins niet verder helpen, integendeel.

Er zijn mensen die, naast een voltijds beroep, een niet te onderschatten opleiding tot gebrevetteerd rijschoolinstructeur volgen en vervolgens hun avonden en zaterdagen opofferen om, tegen een bescheiden loon, toekomstige autobestuurders op een professionele manier een degelijke opleiding te verstrekken. Met de massa aan informatie die Eugeen en mensen kan doen verongelukken, is het een schande dat hij zich als een alternatief voor een opleiding door een erkende rijschool durft op te stellen.

Er wordt hier geregeld gewezen op overheidsinstellingen die tekortschieten in hun opdracht met betrekking tot de verkeersveiligheid, of zelfs ronduit voor nog minder verkeersveiligheid zorgen. Waarom zou hier dan niet mogen gewezen worden op de gevaren voor de verkeersveiligheid die van GRO uitgaan?
« Laatst bewerkt op: woensdag 20 januari 2016 - 01:43:01 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #41 Gepost op: woensdag 20 januari 2016 - 08:37:28 »
Je hebt een punt qua inhoud maar om iets te bereiken, zou ik een andere strategie gebruiken.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #42 Gepost op: woensdag 20 januari 2016 - 08:43:10 »
Bert, ben je Eugeen zijn emailadres vergeten ?

Neen, hoor. 

Alleen heeft de ervaring mij al làng geleerd dat zulks niet de minste zoden aan de dijk zou brengen.  Eugeen is iemand die meteen steigert als ik hem wijs op een fout of onvolledigheid op zijn site.  Zijn antwoorden ken ik bij voorbaat al rats uit het hoofd: "duizenden jongeren die via onze site geleerd hebben, zijn geslaagd in hun theorie .... blablabla .....", en iemand die het ook maar wààgt om een verbetering links of rechts voor te stellen, pleegt heiligschennis en is meteen persona non grata. 

Dus neen, dat ben ik al afgeleerd. 

Wat wil je hiermee bereiken?...

Dat zoveel mogelijk mensen inzien dat zijn site verre van volledig is, wat betreft de theorie voor het rijbewijs B.  Liefst van al nog Eugeen zélf.  Hopelijk wordt hij ein-de-lijk eens wakker.  (ne mens mag dromen, nietwaar ?)

Je hebt een punt qua inhoud maar om iets te bereiken, zou ik een andere strategie gebruiken.

Zoals ?

Tegen-reageren op zijn eigen forum, wordt ervaren als not done.  GRO is geen discussie-forum, weet je wel.  Je weet ongetwijfeld even goed als ik, hoe Eugeen zou reageren.  Nog vlug een irrelevante reactie van zijnentwege, en vervolgens het welbekende slotje om mij de mond te snoeren.  Kijk maar naar wat hij nog altijd blijft verkondigen over stilstaan op een busstrook, én hoe hij er als de kippen bij is om een slotje te plaatsen op het bewuste topic.  Er moest zo maar 's iemand op het idee komen om hem tegen te spreken, nietwaar ?

Achter de schermen, kan, én wil ik niet meer reageren.  We weten allebei waarom.

Hem mailen, brengt ook geen zoden aan de dijk.  Ik kan je rats uit het hoofd vertellen welke reactie er (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) zou komen.  Hoe dan ook: denk je nu écht dat Eugeen die zaak dan ernstig ter harte zou nemen en verbeteringen zou aanbrengen ?  Denk je dat nu écht ?  Mag ik dan (nog eens) benadrukken wat Eugeen daarover zélf schreef in het bewuste topic :

Dat staat niet in onze theorie rijbewijs B. Net zo min als er bijvoorbeeld in de theorie B staat uitgelegd hoe snel een bromfietser mag rijden of hoe een lading in een vrachtwagen moet vastgemaakt worden.
Als je leert wat op de site/boek staat ken je de theorie voor rijbewijs B.


Het is dus zonneklaar dat Eugeen niet de minste bereidheid toont om zelfs nog maar een aanpassing, aanvulling, ... van de site te overwegen. 

En bovendien : na alles wat hij mij geflikt heeft, zie jij nog 1 reden waarom ik hem heimelijk zou mailen, zodat hij voor 't grote publiek kan uitpakken met werk dat ik er in gestoken heb, wijl vervolgens toch weer stank voor dank m'n deel zou zijn ?


« Laatst bewerkt op: woensdag 20 januari 2016 - 10:49:37 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #43 Gepost op: vrijdag 22 januari 2016 - 07:28:26 »
Veerleke reageert intussen:

IK BEN VANDAAG GEGAAN EN BEN GESLAAGD 50 op 50. Jullie boek en site zijn goed!!

Waarop Eugeen:

Ik zei het toch...
Dikke proficiat.



Ja Eugeen, je leerling is uiteraard uitermate tevreden.  Ze is geslaagd.  Alleen doet het mij zo'n beetje denken aan m'n studententijd.  Nogal wat studenten hoorden ook niks liever dan "Dat moet ge niet kennen, want dat vraagt 'm toch niet".  Tot zij op het examen kwamen en grandioos buisden.  Ze hadden natuurlijk stoemelings over 't hoofd gezien dat 't leerstof betrof waarop de rest van de cursus was opgebouwd, en vielen grandioos door de mand.  Déze kandidaat kan al pakweg op haar praktijkexamen sneuvelen omdat ze niet weet hoe zich te gedragen tav dergelijke medeweggebruiker ..... maar het kan helaas ook veel gruwelijker aflopen.

Maar dat is voor Eugeen niet zo'n écht groot probleem.  De leerling is geslaagd, cum laude nog wel, met 50/50.  Eugeen kan zichzelf verkeersexpert laten noemen, want hij kan immers uitpakken met hoge slagingspercentages, en verder eurootjes tellen en wat rentenieren.  Welnu, ik hoop maar voor hem dat hij nog goed zal kunnen slapen als hij er ooit achter komt dat deze leerlinge een medewegebruiker morsdood rijdt omdat ze niet weet hoe zich te gedragen in het verkeer.   >:(
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 januari 2016 - 08:34:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ben Weyts over de nieuwe rijopleiding op Radio 1
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 22 januari 2016 - 11:07:51 »
Veerleke reageert intussen:

IK BEN VANDAAG GEGAAN EN BEN GESLAAGD 50 op 50. Jullie boek en site zijn goed!!

Waarop Eugeen:

Ik zei het toch...
Dikke proficiat.


Het is de gruwel van elke rechtgeaarde rijschoolinstructeur: zoveel kandidaten die alleen maar een rijbewijs willen behalen, doch geenszins veilig willen leren rijden. Maar het is deze misvatting van vele kandidaten waar Eugeen munt uit slaat.

Citaat
Déze kandidaat kan al pakweg op haar praktijkexamen sneuvelen omdat ze niet weet hoe zich te gedragen tav dergelijke medeweggebruiker ..... maar het kan helaas ook veel gruwelijker aflopen.

Maar dat is voor Eugeen niet zo'n écht groot probleem.  De leerling is geslaagd, cum laude nog wel, met 50/50.  Eugeen kan zichzelf verkeersexpert laten noemen, want hij kan immers uitpakken met hoge slagingspercentages, en verder eurootjes tellen en wat rentenieren.  Welnu, ik hoop maar voor hem dat hij nog goed zal kunnen slapen als hij er ooit achter komt dat deze leerlinge een medewegebruiker morsdood rijdt omdat ze niet weet hoe zich te gedragen in het verkeer.   >:(

Je denkt toch niet dat Eugeen dan ooit ook maar in het minst zijn bijdrage aan dat ongeval zal erkennen. Ontelbare keren hebben we hem gewezen op informatie die hij verspreidt en regelrecht tot een zwaar ongeval kan leiden, doch nooit heeft hij er zich ook maar het minste van aangetrokken.

Sommigen hebben een goed geweten, anderen een slecht geweten, en weer anderen geen geweten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."