Auteur Topic: Nieuwe trambus getest op N70 in Beveren  (gelezen 7035 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Nieuwe trambus getest op N70 in Beveren
« Gepost op: zaterdag 31 oktober 2015 - 15:23:06 »
Twee vouwbalgen, ruim 24 meter lang .....  Is zoiets eigenlijk al toegelaten op onze wegen ?

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-beveren/nieuwe-trambus-maakt-testrit-a2509487/
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Nieuwe trambus getest op N70 in Beveren
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 31 oktober 2015 - 18:20:32 »
Twee vouwbalgen, ruim 24 meter lang .....  Is zoiets eigenlijk al toegelaten op onze wegen ?

Citaat
Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen

Artikel 2. Afmetingen en massa's van de voertuigen van klasse I

2.1. Afmetingen

2.1.3. De maximale lengte is vastgesteld op:

- voertuig met vouwbalg: 18,75 m
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: zondag 01 november 2015 - 01:18:52 »
Die plakaten "Uitzonderlijk vervoer" en de zwaailampen zijn wel hilarisch ...

Die zwaailampen horen thuis op ELK voertuig van de Lijn  >:D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 01 november 2015 - 13:17:26 »
Enkel gemaakt om vooruit te rijden. Manoeuvreren zal wat anders zijn.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 01 november 2015 - 13:24:56 »
Enkel gemaakt om vooruit te rijden. Manoeuvreren zal wat anders zijn.

In het krantenartikel staat nochtans dat het voertuig uitgerust is met camera's voor het achteruitrijden.

Een heuveltje geraakt het ding wellicht niet over. De voorkant staat dan al in bergaf als de achterkant nog in bergop staat, en in het midden is er te weinig bodemvrijheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: maandag 02 november 2015 - 10:41:29 »
En als Eugeen nog een voorbeeldje wil, >>> hierzie ....

Citaat van: vraag 327

Moeten bewoners van deze weg ook de parkeerschijf gebruiken?
(ja of neen)

Inazuma reageert dan :

Citaat van: Inazuma
Euh ....

Da's een absoluut niet-reglementair bord

(...)

Omdat het er geen is tiens ...

Dit is het officiele bord

Iets maken "dat er op lijkt" is bovendien verboden :

80.2. Het is verboden op de openbare weg reclameborden, uithangborden of andere inrichtingen aan te brengen die de bestuurders verblinden, die hen in dwaling brengen, die, zij het ook maar gedeeltelijk, verkeersborden voorstellen of nabootsen, die van verre met deze verkeersborden worden verward, of die op enige andere wijze de doelmatigheid van de reglementaire verkeersborden verminderen.

Eugeen kan hiermee aan de slag: de vraag bewerken met fotoshop ... of de vraag gewoon verwijderen.  Maar neen ..... wie nu dacht dat Eugeen bereid zou zijn ook maar enige verbetering aan te brengen, vergist zich natuurlijk weer maar 's schromelijk.

« Laatst bewerkt op: maandag 02 november 2015 - 10:46:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: maandag 02 november 2015 - 12:51:54 »
Schande over Eugeen en GRO Forum, die aldus weer maar eens verkeerde informatie verspreiden.

Schande over de andere medewerkers van GRO Forum die dergelijke blunders ongemoeid laten.

Nog meer schande over Benny Stinkens, de voorzitter van GRO Forum, die het zelfs aangewezen vindt om Eugeen nog gelijk te geven ook.

Hulde aan de rijprof, die de moed opbrengt om in een dermate verdorven milieu als GRO Forum de waarheid te erkennen, en die ik zeer dankbaar ben voor de meerwaarde die hij ook aan dit forum levert.

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 02 november 2015 - 15:36:09 »
Ik ga mij hier niet tussen 2 vuren zetten. Eugeen moet zelf beslissen wat hij met jullie opmerkingen doet.

Mag ik er op wijzen dat Eugeen niet op dit forum kan reageren vanuit Thailand.
Hij kan zich niet verdedigen terwijl er eenzijdig negatieve berichten komen.
Vind je dit (bek)vechten met gelijke wapens?

Opmerkingen en suggesties kunnen wel via zijn mail: eugeen@gratisrijbewijsonline.be

Kies zelf of je de dialoog aangaat of eenzijdig berichten stuurt.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #8 Gepost op: maandag 02 november 2015 - 16:46:53 »
Ik ga mij hier niet tussen 2 vuren zetten.

Ik meen dat niemand hier dat van jou verlangt.

Eugeen moet zelf beslissen wat hij met jullie opmerkingen doet.

De opmerking werd al gemaakt door Inazuma in het bewuste topic op GRO forum op 15 augustus, en nog nader uitgelegd op 22 augustus. 

We zijn intussen 2 november .....  en Eugeen heeft nog geen krimp gegeven.  Ik meen dus dat zijn beslissing duidelijk is: de bok van formaat blijft staan.  En bijgevolg meen ik, dat ik niets verkeerds doe wanneer ik daar mijn eerlijke gedacht over weergeef op dit forum.

Vind je dit (bek)vechten met gelijke wapens ?

Ik vermoed dat hij het dus al gelezen heeft ? 

Deze houding typeert Eugeen helaas weer.  Ja, achter de schermen heb ik er ook m'n vingers aan verbrand.  Toen Eugeen ons vroeg om z'n teksten na te lezen en ons gedacht erover te zeggen, kon hij het maar niet verkroppen dàt ik m'n gedacht gaf.  Een suggestie ter verbetering van mijne kant werd keer op keer onthaald als ware het een vijandige aanval.  En de gevolgen bleven niet uit.  Ik heb ze hier trouwens al eerder aangekaart.

Opmerkingen en suggesties kunnen wel via zijn mail: eugeen@gratisrijbewijsonline.be

Juist, daar is hij op uit.  Verbeteringen aanbrengen mag .... heimelijk via mail ..... zodat Eugeen vrolijk de eurootjes van leerlingen die een sms-code zijn boek aanschaffen, lekker kan tellen in Thailand.  En meanwhile kan hij zich dan ook nog 's de verkeersexpert laten noemen in de media, met het werk dat anderen voor hem opgezocht hebben.

Ik weet dat Eugeen hier wél meeleest : dus bij deze, Eugeen.  Ik heb het zonet voor alle zekerheid nog 's nagekeken in de spiegel: Neen, het woordje ZOT staat niet op mijn voorhoofd geschreven.

Ik vrees dat Eugeen zélf al een keuze gemaakt heeft toen ik voor hem persona non grata geworden was achter de schermen van voormeld forum.  En dat hij zéér recentelijk die keuze nog 's bevestigd heeft toen hij nog in ons landje was, en mij via mail nog 's persoonlijk kwam bedreigen.  Niet dat die dreigementen ook maar enige indruk op mij maken, ma bon.  Maar als het het dus gaat over een (constructieve) dialoog aangaan ..... zal Eugeen toch wel de aller-laatste zijn die mij daarover de levieten moet lezen.
« Laatst bewerkt op: maandag 02 november 2015 - 17:14:22 door bert.covens »

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: maandag 02 november 2015 - 20:30:10 »
Citaat
Ik vermoed dat hij het dus al gelezen heeft ? 
Dat weet ik niet. Ik heb op eigen initiatief gereageerd.

Bert,
Vind je het niet wat ongehoord om op een forum publiekelijk iemand aan de kaak te stellen terwijl hij zich niet kan verdedigen?
Waarom moet je jouw ongenoegen breed uitsmeren op een publiek forum? Omgekeerd doet Eugeen dat toch ook niet.

Daarom dat ik voorstel om jullie onenigheid onderling uit te vechten of gewoon naast je neer te leggen..
Maar ja, je doet natuurlijk wat je zelf wilt. Ik geef maar een suggestie.
En zoals je mij kent, heb ik liever vrede dan ruzie.

Trouwens ik denk dat andere forumleden jullie vetes ook niet leuk vinden.
« Laatst bewerkt op: maandag 02 november 2015 - 21:00:13 door de rijprof »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: maandag 02 november 2015 - 21:04:36 »
Citaat van: de rijprof
Vind je dit (bek)vechten met gelijke wapens?

en

Citaat
Bert,
Vind je het niet wat ongehoord om op een forum publiekelijk iemand aan de kaak te stellen terwijl hij zich niet kan verdedigen?
Waarom moet je jouw ongenoegen breed uitsmeren op een publiek forum? Omgekeerd doet Eugeen dat toch ook niet.

Daarom dat ik voorstel om jullie onenigheid onderling uit te vechten of gewoon naast je neer te leggen..

@ de rijprof:

Het is duidelijk dat je de nodige achtergrondinformatie mist om je hierover een correct oordeel te kunnen vormen.

Net als Bert, heb ik jarenlang enorm veel tijd en moeite besteed om de dialoog met Eugeen aan te gaan, ten einde gezichtsverlies voor hem te vermijden.

Net als bij Bert, waren het telkens paarlen voor de zwijnen: Eugeen weigerde zelfs de meest rationele argumenten te aanvaarden. En net als Bert, oogstte ik enkel verwijten, beledigingen en bedreigingen met misdrijven.

Mijn bedoeling is nooit geweest om Eugeen, GRO of GRO Forum schade te berokkenen. In de mate dat de betrokkenen evenwel halsstarrig blijven weigeren om fouten recht te zetten, acht ik het mijn plicht om de bezoekers van deze site op dergelijke blunders te wijzen, mede omdat ze niet zelden regelrecht de verkeersveiligheid in gevaar brengen.

Het zou natuurlijk veel interessanter zijn als GRO en GRO Forum met ons zouden willen samenwerken, doch al jarenlang spuwen ze op elke uitgestoken hand.

Zoals ik al eerder uitgelegd heb, doch jou mogelijk ontgaan is, is het de zoveelste flagrante leugen van Eugeen dat hij vanuit Taiwan geen toegang tot deze site zou hebben.

De site werd zeer lang bijna dagelijks overrompeld door spam afkomstig van Aziatische IP-adressen, waar Eugeen destijds mee gedreigd had. Ik heb dan naar een manier gezocht om de primitievelingen die zich daarmee onledig hielden, de toegang tot deze site te beletten, doch iemand met toch iets of wat meer intellect, zoals Eugeen, nog altijd toe te laten op de site.

Derhalve heb ik ervoor gekozen om alle Aziatische IP-adressen te blokkeren. Niets belet iemand evenwel om vanuit Azië via een proxy dit forum te bezoeken en er aan deel te nemen.

Ik hoop dat je met deze informatie inziet dat Eugeen van slechte wil is en ons met leugens in een ongunstig daglicht wil stellen, en je je al een correcter beeld van de problematiek kunt vormen.

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: maandag 02 november 2015 - 22:15:30 »
Citaat
Het is duidelijk dat je de nodige achtergrondinformatie mist om je hierover een correct oordeel te kunnen vormen.
Dat is juist. Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is. Maar mij lijkt dit dispuut eerder iets om onderling uit te vechten i.p.v. op dit forum waar interessantere thema's aan bod komen en waarvan ik mag hopen dat het niveau hoogstaand mag blijven.
Dat is gewoon mijn mening, meer niet.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 03 november 2015 - 07:54:09 »

Ik vind het vooral degoutant ondankbaar dat, wanneer er op een constructieve manier op fouten gewezen wordt hij deze info naast zich neer legt, en hij halsstarrig foute info blijft verspreiden.  Een fout maken kan iedereen gebeuren, maar ze blijven herhalen tegen beter weten in, getuigt van een verregaande moedwil.

Daarnaast pik ik het niet dat hij mij een dreigmail begint te sturen als hij niet rap genoeg zijn goestingeske krijgt.  Dergelijke pesterijen en intimidaties ... wel .... dat noem ik nu ongehoord, jij niet ?  Stalking is bij wet strafbaar gesteld als misdrijf, mocht Eugeen het nog niet weten.  Dus als Eugeen per sé wind wil zaaien, zal ik er persoonlijk voor zorgen dat hij storm zal oogsten .....

Zijn dreigementen zouden wel eens als een boemerang in zijn eigen gezicht kunnen ontploffen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 november 2015 - 08:05:42 door bert.covens »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 04 november 2015 - 14:16:04 »
En daarnaast, Rijprof, is het zo dat ik niet op de hoogte was of ben van de agenda van Eugeen.  Ik had/heb geen flauw idee wanneer hij in ons landje vertoeft, of wanneer hij weer vertrekt.  Niet dat zijn agenda mij ook maar een sikkepit interesseert.  Maar voor 't zelfde geld, was Eugeen gewoon nog in ons landje en had hij gewoon kunnen reageren. 

En naar ik begrepen heb uit de toelichting van Jozef, zou er trouwens een simpele manier bestaan voor Eugeen om zélf ook te reageren.  Zelfs vanuit Thailand.  Dus als Eugeen bij jou komt janken dat ik hem aanval zonder dat hij in de mogelijkheid verkeert zich daartegen te kunnen verdedigen, dan liegt hij weer maar 's.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 04 november 2015 - 17:04:12 »
En naar ik begrepen heb uit de toelichting van Jozef, zou er trouwens een simpele manier bestaan voor Eugeen om zélf ook te reageren.  Zelfs vanuit Thailand.  Dus als Eugeen bij jou komt janken dat ik hem aanval zonder dat hij in de mogelijkheid verkeert zich daartegen te kunnen verdedigen, dan liegt hij weer maar 's.

Dat klopt. Geef gewoon in Google het woord "proxy" in, en je vindt er honderden die je gratis kan gebruiken, en waarmee je dan ook nog anoniem kunt surfen. Eugeen moet via een proxy surfen die niet in Azië staat (er staan er over de hele wereld). Christophoros krijgt dan enkel het IP-adres van die proxyserver te zien, en de proxyserver zorgt voor de verdere verbinding met de PC van Eugeen in Taiwan. Het gaat alleen iets trager dan een rechtstreekse verbinding, maar daar zal het in Taiwan wellicht niet op aankomen.