Auteur Topic: Zwaarbeladen vrachtwagen rijdt zonder remmen  (gelezen 1358 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Zwaarbeladen vrachtwagen rijdt zonder remmen
« Gepost op: donderdag 12 november 2015 - 19:18:06 »
Een Bosnische vrachtwagenbestuurder, onderweg op de autosnelweg A8 met een Tschechische vrachtwagen met kale banden en beladen met 24 ton aluminumstaven. Niet met slechte remmen, neen: zonder remmen (remleidingen afgeklemd aan 2 assen en remmen buiten werking gesteld). Als hij erop aangesproken wordt door de Polizei, toont hij dat hij nieuwe remblokken bij heeft.

http://www.bgland24.de/bgland/polizeimeldungen/teisendorf-kontrolle-rollende-zeitbombe-5854259.html
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Zwaarbeladen vrachtwagen rijdt zonder remmen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 13 november 2015 - 07:52:08 »
Ze bij hebben .... daar gaat 'm begot véél aan hebben als hij een noodstop moet maken, ja.  Vind ik trouwens eigenlijk zo mogelijk NOG erger.  Als je ze dan toch hebt, monteer ze dan ineens, of laat ze monteren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 13 november 2015 - 14:13:31 »
Bosniërs hebben een speciale stijl.

De Bosniër die onze VW Bora is komen opkopen, vroeg daarna: "Kan ik hier niet weggeraken zonder over bergen te rijden?" Waarop ik hem antwoordde: "Ja, vanavond, dan zetten we die bergen hier in huis voor de nacht. Mijn vrouw strooit er dan poedersuiker op, zodat de toeristen morgen denken dat het gesneeuwd heeft."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 14 november 2015 - 10:16:05 »
Daar is de polizei dan weer beter in, die kennen de trukken van de foor, die zien zoiets, zie ik hier nog niet zo snel gebeuren.
Verleden week tegen Osnabruck gezeten, bij het laden donderdag waren mijn collega's ineens bij de pinken, rubbermatten leggen, extra riemen, ik klaag niet want vind altijd dat het goed moet vastliggen maar om te zeggen dat de polzei u altijd zal opschrijven als ze u tegen houden dat geloof ik niet, als alles in orde is en je gedraagt je zoals het moet gaan ze u eerst en vooral al bijna nooit tegenhouden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 14 november 2015 - 10:56:26 »
Daar is de polizei dan weer beter in, die kennen de trukken van de foor, die zien zoiets, zie ik hier nog niet zo snel gebeuren.

Ze krijgen tijdens hun opleiding een relatief uitgebreide cursus Kraftfahrzeugtechnik, en de ouderen leren de jongeren de knepen van het vak tijdens verkeerscontroles. Vooral oosteuropese truckers kunnen dikwijls hun ogen niet geloven als ze een Polizistin (een vrouw) bij een controle onder de vrachtwagen zien kruipen.

Als ze een voertuig meenemen naar de technische keuring, gaat er een Polizist mee in de put, waar de keurder hem uitlegt wat er hapert, want ze moeten daar een foto van nemen.

Citaat
maar om te zeggen dat de polzei u altijd zal opschrijven als ze u tegen houden dat geloof ik niet, als alles in orde is en je gedraagt je zoals het moet gaan ze u eerst en vooral al bijna nooit tegenhouden.

Inderdaad. Als alles in orde is, en je beledigt ze niet, hoef je niets te vrezen. Ze mogen het bijvoorbeeld als een belediging beschouwen als je ze aanspreekt met "Du" in plaats van met "Sie", maar dat gaan ze nooit toepassen met een buitenlander, dan zijn ze al blij als hij wat Duits verstaat.

Er blijken maar liefst 1 op de 5 vrachtwagens niet in orde te zijn (inclusief rijtijden van de bestuurder). En laat nu vooral de Autobahnpolizei erop getraind zijn om verdomd goed te weten welke ze er moeten uitpikken.