Auteur Topic: GAPA start met wagen uitgerust met ANPR camera  (gelezen 1508 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
GAPA start met wagen uitgerust met ANPR camera
« Gepost op: zaterdag 09 januari 2016 - 05:56:47 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20160108_02057826/slimme-camera-spoort-foutparkeerders-op

De wagen met camera gaat dus foutparkeerders herkennen en meteen op de bon kunnen slingeren ipv wagen per wagen manueel te controleren. 

Ik stel me daar toch wel vragen bij.  Wat als ik bijvoorbeeld met mijn wagen iemand met een handicap vervoer, en parkeer op een parkeerplaats voor personen met een handicap (uiteraard mét correct gebruik van diens kaart)?  Ik doe niks onrechtmatigs, doch de ANPR camera, kan mijn auto op geen enkele manier linken aan die kaart .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
Re: GAPA start met wagen uitgerust met ANPR camera
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 09 januari 2016 - 21:12:36 »
En wat als de wagen om 09.00 voorbij komt, ik om 9.30 een half uur weg ben en dan de wagen op net dezelfde plek terug zet, dan ben ik om 11.30 bij de volgende controle de klos?
Vind dat allemaal maar kunnen....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: zondag 10 januari 2016 - 00:46:21 »
Mobiele bewakingscamera's waren zelfs voor politie problematisch - daar is de wetgeving voor aangepast, maar dat was enkel voor politietaken .

Dit is ronduit illegaal
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: zondag 10 januari 2016 - 01:11:36 »
Er zijn wel meer zaken bij GAPA die illegaal zijn ...
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519