Is dat niet hetzelfde formaat als een bromfiets? Oogt niet erg mooi maar of het gevaarlijk is, durf ik te betwijfelen.
Ach, strikt genomen heb je natuurlijk gelijk: het stuur is breder dan die plaat, dus waar het stuur doorgeraakt, zal die plaat ook wel doorgeraken.
De gaten in elk van de 4 hoeken dienen wellicht om er een koordje door te steken om de plaat te bevestigen. Want op motorvoertuigen moet de kentekenplaat bevestigd worden op de daartoe voorziene plaats door de constructeur, maar een dergelijke regeling geldt niet voor elektrische fietsen. Hier in Duitsland wordt een kentekenplaat trouwens nooit doorboord. De kentekenplaathouders hebben een uitklapbare kant (meestal de onderkant), langs waar de kentekenplaat er kan ingeschoven worden, en vervolgens wordt die kant dichtgeklapt en klikt hij vast.
Maar het is natuurlijk meer dan potsierlijk. Hier in Duitsland hebben de bromfietsen een kentekenplaat die niet veel breder is dan het spatbord.
Het was trouwens al een tijdje om mee te lachen. Vroeger 5 karakters, dan 3 letters en 3 cijfers, dan 3 cijfers en 3 letters, en nu 1 karakter dat blijkbaar zowel een cijfer als een letter kan zijn, daarna 3 letters en dan 3 cijfers. Totaal aantal mogelijkheden:
(10+26) x 26 x 26 x 26 x 10 x 10 x 10 = 632.736.000
voor een landje met 11 miljoen inwoners dat amper een zakdoek groot is.
Bestaan er voor elektrische fietsen ook kentekenplaten voor het Hof, parlementsleden, diplomaten, gepersonaliseerde kentekens, enz.?
Toen God de aarde geschapen heeft, beloofde hij dat de vrouwen op elke hoek van de wereld een goede man zouden kunnen vinden. Vervolgens heeft hij de aarde rond geschapen. (Monika Gruber, Duitse cabarettiste)