Waarom hebben de Scandinavische landen, Groot Brittannië en Ierland, uitgerekend de meest verkeersveilige landen van Europa,
geen promillegrens voor fietsers?
Er moet toch een gerechtvaardigde reden zijn.
Nog eens een paar vragen meer stellen:
Ik weet het echt niet, waarom hebben die #
14 andere landen (en wslk nog veel meer want die hebben wslk dezelfde limiet als voor autobestuurders)
eigenlijk dan wel een limiet?En wat maakt nu een controlelimiet nu eigenlijk uit bij een fietser als men het zo kan zien?Geen limiet kan evenzo lager of hoger als 0,5 promille betekenen naargelang persoon.
Men kan de fietser nog altijd laten blazen hé, als hij op een dronken manier fietst heeft hij sowieso prijs.
Mss hebben die 6 landen geen goesting de fietsers ook te laten blazen, als de bevoegden het zo al kunnen zien aan hun fietswijze of die wel of niet dronken fietsen? (ik val in herhaling)
Mss willen die 6 landen aan personeel en controlemateriaal sparen?
Bij die 14 landen is het fietsland bij uitstek namelijk Nederland, ook een statistisch zeer veilig land, helaas zijn bijna 25 % van hun verkeersdoden fietsers omdat er nu eenmaal daar zoveel gefietst wordt.
Wat zegt jouw glazen bol?
# nieuwere bron 2014, met Duitsland: 1,6 promillegrens of dezelfde opmerking als bij die 6 genoemde landen zonder promillegrens
http://www.55plus-magazin.net/php/_alkoholisiertes_radfahren_im_urlaub_kann_teuer_werden,17298,20926.html