Auteur Topic: boer verhuurt wei om 300 vrachtwagens te laten parkeren tijdens feestdagen  (gelezen 1130 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
boer verhuurt wei om 300 vrachtwagens te laten parkeren tijdens feestdagen
« Gepost op: dinsdag 22 december 2015 - 11:19:05 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151221_02032095

De chauffeurs zouden naar huis vervoerd worden met autocars, om er in familiekring de feestdagen door te brengen. 

Waarschijnlijk een tamelijk goedkope oplossing.  Wellicht goedkoper dan het uurloon uit te betalen van die chauffeurs op hun weg naar huis terug, en van huis weer naar onze contreien.  En wellicht ook goedkoper dan ergens een betalende parkeergelegenheid te vinden voor al deze vrachtwagens.

Maar als het klopt, stel ik mij hier toch wel vragen bij.  Een eerste vraag die in mij opkomt, is of dit allemaal wel wettelijk is ?  Mag landbouwgrond zomaar voor deze doeleinden gebruikt worden ?  Wat als er een paar van die vrachtwagens gedurende x aantal dagen wat olie lekken in die wei ?  Enneuh .... als we nog wat veel regen gaan krijgen de komende dagen, dan zou een depanneur hier nog wel 's een vette kluif aan kunnen hebben.

Of zou het een vroege aprilgrap zijn ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: boer verhuurt wei om 300 vrachtwagens te laten parkeren tijdens feestdagen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 22 december 2015 - 18:16:18 »
Nu, ik wil gerust 's met die boer een ritje maken.  Hem 's tonen hoe de "joggingbroek-met-badslippers-helden" de buurt rond het bedrijventerrein van H Essers hier vlakbij somtijds achterlaten na een weekend.  Een sluikstort dat niet bij te houden is.  En bij gebrek aan enige sanitaire voorziening, moet je overigens ook al niet ver zoeken achter drollen die voor de verandering 's niet afkomstig zijn van honden.  Idem dito trouwens met de parallelweg naast de Expressweg N49/E34, trouwens.  Dus hopelijk voor die boer, kunnen ze allemaal vanaf dag 1 mee naar huis en kunnen ze bij hun terugkeer meteen de weg weer op.  Otherwise gaat hij zich zijn beslissing om die weide voor déze doeleinden te verhuren nog hàrd beklagen, zeker weten.

En als het klopt, heb ik sowieso een wel héél rare indruk van die werkgever.  Bart Tommelein stuurt alvast de sociale inspectie erop af:

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151222_02033275/tommelein-stuurt-sociale-inspectie-naar-hongaarse-vrachtwagens-in-opglabbeek
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 december 2015 - 20:19:05 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: boer verhuurt wei om 300 vrachtwagens te laten parkeren tijdens feestdagen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 22 december 2015 - 21:05:05 »
Och die drie leveringen zijn ook zever, een ritje naar Nederland en ze zijn weer in orde.
Hopelijk is dat rapport gereed voor die chauffeurs terug zijn, als de boel niet in orde is dan kunnen ze alle 300 vrachtwagens aan de ketting leggen.

Kunnen ze bij vertrek van die vrachtwagens niet eens een mobiele keuring voor die weide zetten? Eerst keuren en als het in orde is mogen ze verder.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien