Auteur Topic: Een pak meer mensen rijden door het rood  (gelezen 1132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Een pak meer mensen rijden door het rood
« Gepost op: zondag 06 december 2015 - 17:15:31 »
Citaat van: GVA
Een pak meer mensen rijden door het rood

In 2014 werden in ons land 96.700 roodlichtovertredingen geregistreerd. Dat is het hoogste aantal van de afgelopen vijf jaar.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151205_02006331/een-pak-meer-mensen-rijden-door-het-rood

Ach, zolang ze het rood licht maar niet te snel voorbijrjden, zal het voor de overheid allemaal wel niet zo erg zijn zeker.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #1 Gepost op: zondag 06 december 2015 - 19:57:33 »
Bwa, waar camera's staan, worden roodlichtnegeerders lopen ook tegen de lamp, zonder dat de flikken zich daar echt moe voor hoeven te maken.  Alleen de verschillende aanpak per arrondissement, is mij een doorn in het oog.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #2 Gepost op: maandag 07 december 2015 - 04:01:09 »
Bwa, waar camera's staan, worden roodlichtnegeerders lopen ook tegen de lamp, zonder dat de flikken zich daar echt moe voor hoeven te maken.  Alleen de verschillende aanpak per arrondissement, is mij een doorn in het oog.

Roodlichtcamera's registreren geen overtredingen bij minder dan 30 km/h, ten behoeve van de prioritaire voertuigen (en anderen die er gebruik wensen van te maken).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 09 december 2015 - 20:01:30 »
Bwa, waar camera's staan, worden roodlichtnegeerders lopen ook tegen de lamp
Dikwijls staan die camera's  echter maar in één richting ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 24 december 2015 - 14:08:03 »
Citaat
In 2014 werden in ons land 96.700 roodlichtovertredingen geregistreerd. Dat is het hoogste aantal van de afgelopen vijf jaar.

Topje van de ijsberg.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 24 december 2015 - 14:13:23 »
Bwa, waar camera's staan, worden roodlichtnegeerders lopen ook tegen de lamp, zonder dat de flikken zich daar echt moe voor hoeven te maken.  Alleen de verschillende aanpak per arrondissement, is mij een doorn in het oog.

Roodlichtcamera's registreren geen overtredingen bij minder dan 30 km/h, ten behoeve van de prioritaire voertuigen (en anderen die er gebruik wensen van te maken).

Of ....bestuurders die zich nog op het kruispunt bevinden wanneer het licht rood wordt.  Die kunnen weliswaar in overtreding zijn (artikel 13), maar hebben géén rood licht genegeerd .....
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 december 2015 - 17:08:22 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 25 december 2015 - 00:25:29 »
Citaat
Of ....bestuurders die zich nog op het kruispunt bevinden wanneer het licht rood wordt.  Die kunnen weliswaar in overtreding zijn (artikel 13), maar hebben géén rood licht genegeerd .....
Leg eens uit, Bert?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 25 december 2015 - 12:20:00 »
Leg eens uit, Bert?

bvb Een bestuurder die linksaf wil, rijdt tijdens de groen-fase het kruispunt op, maar moet daar wachten om tegenliggers voorrang te verlenen.  Het wachten duurt enige tijd, waardoor het verkeerslicht al op rood staat tegen dat hij het kruispunt kan vrijmaken.

Heeft deze bestuurder volgens jou het rode verkeerslicht genegeerd ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 25 december 2015 - 12:59:33 »
Neen.
Wordt daar dan geen rekening mee gehouden als die bestuurder links opgesteld staat om het kruispunt te ontruimen?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 25 december 2015 - 13:59:37 »
Neen.
Wordt daar dan geen rekening mee gehouden als die bestuurder links opgesteld staat om het kruispunt te ontruimen?

Zie reactie Jozef.  Aangezien die camera's bij snelheden < 30 km/u niet flitsen, zullen ze dus ook niet reageren op een gestopte bestuurder die weer vertrekt.  Toch ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Een pak meer mensen rijden door het rood
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 25 december 2015 - 15:01:20 »
Neen.
Wordt daar dan geen rekening mee gehouden als die bestuurder links opgesteld staat om het kruispunt te ontruimen?

Zie reactie Jozef.  Aangezien die camera's bij snelheden < 30 km/u niet flitsen, zullen ze dus ook niet reageren op een gestopte bestuurder die weer vertrekt.  Toch ?
Dan is er toch geen probleem.