Auteur Topic: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter  (gelezen 10741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #15 Gepost op: maandag 04 januari 2016 - 10:28:42 »
Ik weet wel wat de restricties op het internetgebruik zijn in China. In mei 2006 heb ik voor mijn schoonouders al een ADSL-lijntje geregeld. Toen beweerde men hier in Belziek in de media nog regelmatig dat privé internetgebruik in China niet mogelijk was. Toen kon ik ook nog alle sites bezoeken, bv. ook 'De Standaard' met een artikel over de Dalai Lama die in Leuven op bezoek was.

Ondertussen moet je inderdaad leven met een internet zonder de meeste google-diensten en Westers gecontroleerde sociale media. Niet dat de Chinezen geen sociale media hebben, ze gebruiken Chinese alternatieven. De verslaving aan de smartphone is er nog groter dan hier in Europa.

Ik heb het christophoros forum vanop meerdere locaties bezocht:

- Wifi op de luchthaven van Xi'an
- China Telecom ADSL vanuit Baoji (Shaanxi)
- onbekende provider via de Wifi van vrienden in Xi'an

Baoji, de woonplaats van mijn schoonouders, is een relatief kleine stad in China zo'n, 160 km van Xi'an, met ongeveer 1 000 000 inwoners. Daar verwacht je geen uitzonderingen op de filters van de Great Firewall. Je vindt er trouwens amper westerlingen. Vorige vakantie was ik er tijdens de schoolvakantie. De leerkrachten Engels zijn dan in de regel terug naar huis waardoor er nog minder Westerlingen zijn. Ik herinner me dat ik op ongeveer 1 maand slechts 2 keer westerlingen ben tegengekomen, een stel backpackers en een leerkracht Engels die met een lokale Chinese was getrouwd.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #16 Gepost op: maandag 04 januari 2016 - 10:35:29 »
Citaat
Door eenzijdig de schuld voor de vijandschap van de bende van GRO tegen mij en Christophoros bij Bert en mij te leggen, draag je geenszins bij tot een betere verstandhouding, integendeel.
Sorry, dat was niet mijn bedoeling, integendeel.
Ik hoop op een betere verstandhouding waarbij met wederzijds respect een constructieve open dialoog kan ontstaan. Ik beschuldig niemand van leugens maar als Eugeen mij zegt dat hij, zelfs via een omweg, niet kan posten vanuit Thailand is er misschien iets mis met de instellingen van Christophoros.
Citaat van: JC
Jozef, ik denk zelfs dat je de instellingen van de server eens goed moet nakijken. Het zou kunnen dat je ip-ranges uit Azië hebt geblokkeerd.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #17 Gepost op: maandag 04 januari 2016 - 11:01:04 »
Ik hoop op een betere verstandhouding waarbij met wederzijds respect een constructieve open dialoog kan ontstaan. Ik beschuldig niemand van leugens maar als Eugeen mij zegt dat hij, zelfs via een omweg, niet kan posten vanuit Thailand is er misschien iets mis met de instellingen van Christophoros.
Citaat van: JC
Jozef, ik denk zelfs dat je de instellingen van de server eens goed moet nakijken. Het zou kunnen dat je ip-ranges uit Azië hebt geblokkeerd.

Mijn post bewijst net het tegendeel. De blokkage van ip-ranges is blijkbaar niet volledig voor alle aziatische ip-ranges. Zoals Jozef al terecht opmerkte is het mogelijk om via een proxy vanuit een niet geblokkeerde range het forum te bezoeken. Kijk maar op volgend pagina voor de uitleg omtrent public proxy's https://en.wikipedia.org/wiki/Open_proxy.
Een lijst met dergelijke proxy servers is zeer gemakkelijk te vinden op het internet. Het volstaat om een dergelijke proxy in te stellen wanneer je op een geblokkeerde range zou zitten. Deze kennis is zeer algemeen bij internet gebruikers. Als je de kennis niet zelf zou hebben is er gegarandeerd iemand in je buurt die je hierbij kan helpen. In het geval van Eugeen ben ik 100% zeker dat hij zo iemand in de buurt heeft.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 05 januari 2016 - 00:17:07 »
Voor de lieve vrede heb ik mijn posting verwijderd. Ik hoop dat de boodschap duidelijk was en we aan een constructief 2016 kunnen beginnen.


« Laatst bewerkt op: dinsdag 05 januari 2016 - 10:28:34 door de rijprof »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 05 januari 2016 - 15:40:44 »
Jozef, ik denk zelfs dat je de instellingen van de server eens goed moet nakijken. Het zou kunnen dat je ip-ranges uit Azië hebt geblokkeerd. Ik zie echter nog geregeld ip-ranges verschijnen met ip-ranges die tot Azië kunnen worden herleid. Meer nog, uit persoonlijke ervaring weet ik dat de site perfect bereikbaar is vanuit China. Deze zomer kon ik vanuit China met een IP van China Telecom perfect de site bereiken (zoals alle voorafgaande keren dat ik in China verbleef).
Nog maar eens een bewijs dat het onbereikbaar zijn van de site op Aziatische IP's niet absoluut is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 05 januari 2016 - 16:30:05 »
Voor de lieve vrede heb ik mijn posting verwijderd. Ik hoop dat de boodschap duidelijk was en we aan een constructief 2016 kunnen beginnen.

Dit vind ik echt kinderachtig, en het heeft volstrekt niets met de lieve vrede te maken, integendeel. Je komt ons hier een hoop ongegronde verwijten maken, en tegen dat ik een half uur tijd besteed heb aan een uitvoerig antwoord, verwijder jij doodleuk je bericht. Waarbij je dan ook nog eens mijn vraag niet beantwoordt:

Citaat
Heb je ten minste de integriteit gehad om, alvorens Bert en mij hier te komen aanvallen over negatieve berichtgeving met betrekking tot GRO, Eugeen, Benny en Stefan eerst te wijzen op alles waarmee zij nog elke dag opnieuw zorgen voor een slechte verstandhouding met ons?

Vermits je die vraag niet beantwoordt, kennen we het antwoord al: neen dus.

Jazeker, je boodschap was duidelijk. Ook al hebben meerdere deelnemers jou hier, met een gefundeerde technische uitleg, al aangetoond dat ik niets doe om Eugeen de toegang tot deze site te beletten, blijf je zonder ook maar het minste zinnig argument die onzin van Eugeen verdedigen. En je blijft maar beweren dat wij een serene dialoog zouden uit de weg gaan, wijl dat alleen maar GRO en GRO Forum is. Klasse!

Ik vecht geen persoonlijke vetes uit met mijn berichten over GRO en GRO Forum. Ik speel op de bal, niet op de man. Ik ben meermaals uitgeweest met Eugeen en hem begeleid naar de KBC voor een verhoging van de sponsoring; allemaal rimpelloos verlopen, ik houd er zelfs een goede herinnering aan. Mij gaat het om wat GRO verkondigt; of daar nu Eugeen, Gust Flater of Jef Klak achter staat, speelt voor mij geen enkele rol.

Als je het nog eens hebt over een bom die zou kunnen ontploffen, zou je dan eerst even willen melden dat ik best niet drink, want ik heb mij ernstig verslikt.

Christophoros had destijds met Wegcode een afspraak dat eventuele geschillen buitengerechtelijk zouden opgelost worden, en Dirk Deckx was er dan ook niet van op de hoogte toen Ivan Bruggeman een advocaat op ons dak gestuurd heeft. Eenzelfde beleid heb ik er altijd op nagehouden tegenover GRO en GRO Forum, vooral omdat ik besef dat een rechter er echt niet zou kunnen mee lachen. Maar als Eugeen een bom wil doen ontploffen, dan mag hij dat van mij gerust doen. Vanwege zijn dreigingen met juridische stappen in het verleden, heb ik mij voldoende geïnformeerd over de waarschijnlijke afloop van een dergelijke rechtszaak. En GRO Forum mag dan als v.z.w. wel een kei zijn die je het vel niet kunt afstropen, maar het is niet de v.z.w. die desgevallend achter de tralies gestoken wordt.

Wees gerust: je gaat ons niet weerhouden van een constructieve aanpak, maar dan wel ondanks jouw berichten. Dit natuurlijk in de hoop dat ook jij bereid zult zijn om voortaan de zeilen en de dwijlen uiteen te houden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 05 januari 2016 - 19:44:01 »
Joeri in Beijin en Tianjin - China kon ik zowel met smartphone als laptop via wifi verbindingen op het forum, zonder speciallekes, voor Youtube bvb. moest het met een omwegje.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 06 januari 2016 - 00:09:27 »
Voor de lieve vrede heb ik mijn posting verwijderd. Ik hoop dat de boodschap duidelijk was en we aan een constructief 2016 kunnen beginnen.

Dit vind ik echt kinderachtig, en het heeft volstrekt niets met de lieve vrede te maken, integendeel. Je komt ons hier een hoop ongegronde verwijten maken, en tegen dat ik een half uur tijd besteed heb aan een uitvoerig antwoord, verwijder jij doodleuk je bericht. Waarbij je dan ook nog eens mijn vraag niet beantwoordt:

Citaat
Heb je ten minste de integriteit gehad om, alvorens Bert en mij hier te komen aanvallen over negatieve berichtgeving met betrekking tot GRO, Eugeen, Benny en Stefan eerst te wijzen op alles waarmee zij nog elke dag opnieuw zorgen voor een slechte verstandhouding met ons?

Vermits je die vraag niet beantwoordt, kennen we het antwoord al: neen dus.

Jazeker, je boodschap was duidelijk. Ook al hebben meerdere deelnemers jou hier, met een gefundeerde technische uitleg, al aangetoond dat ik niets doe om Eugeen de toegang tot deze site te beletten, blijf je zonder ook maar het minste zinnig argument die onzin van Eugeen verdedigen. En je blijft maar beweren dat wij een serene dialoog zouden uit de weg gaan, wijl dat alleen maar GRO en GRO Forum is. Klasse!

Ik vecht geen persoonlijke vetes uit met mijn berichten over GRO en GRO Forum. Ik speel op de bal, niet op de man. Ik ben meermaals uitgeweest met Eugeen en hem begeleid naar de KBC voor een verhoging van de sponsoring; allemaal rimpelloos verlopen, ik houd er zelfs een goede herinnering aan. Mij gaat het om wat GRO verkondigt; of daar nu Eugeen, Gust Flater of Jef Klak achter staat, speelt voor mij geen enkele rol.

Als je het nog eens hebt over een bom die zou kunnen ontploffen, zou je dan eerst even willen melden dat ik best niet drink, want ik heb mij ernstig verslikt.

Christophoros had destijds met Wegcode een afspraak dat eventuele geschillen buitengerechtelijk zouden opgelost worden, en Dirk Deckx was er dan ook niet van op de hoogte toen Ivan Bruggeman een advocaat op ons dak gestuurd heeft. Eenzelfde beleid heb ik er altijd op nagehouden tegenover GRO en GRO Forum, vooral omdat ik besef dat een rechter er echt niet zou kunnen mee lachen. Maar als Eugeen een bom wil doen ontploffen, dan mag hij dat van mij gerust doen. Vanwege zijn dreigingen met juridische stappen in het verleden, heb ik mij voldoende geïnformeerd over de waarschijnlijke afloop van een dergelijke rechtszaak. En GRO Forum mag dan als v.z.w. wel een kei zijn die je het vel niet kunt afstropen, maar het is niet de v.z.w. die desgevallend achter de tralies gestoken wordt.

Wees gerust: je gaat ons niet weerhouden van een constructieve aanpak, maar dan wel ondanks jouw berichten. Dit natuurlijk in de hoop dat ook jij bereid zult zijn om voortaan de zeilen en de dwijlen uiteen te houden.
Citaat
eerst te wijzen op alles waarmee zij nog elke dag opnieuw zorgen voor een slechte verstandhouding met ons?
Zoals? ...

Jozef, jij mag zeggen wat je wilt, iedereen uitkafferen en beledigen, die het niet met jou eens is, steeds overtuigd van jouw eigen gelijk,
maar hola als ik (of iemand anders) er beleefd op wijs (geen aanval), in jouw eigen voordeel en in het voordeel van de goede werking van dit forum, met goede voornemens voor 2016, dat het wel eens mag gedaan zijn met die vijandelijkheden die de sfeer vertroebelen, dan voel jij je aangevallen.
Dat zegt heel veel over jou.

Jammer dat je je niet gaat bezinnen, hetgeen je eerder wel aangaf.
Jammer dat dit forum, waar heel interessante items aan bod komen, vaak vertroebeld wordt door persoonlijke aanvallen.
Jammer dat je vrije meningsuiting verkondigt, maar zelf geen (zelfs goedbedoelde) kritiek kunt verdragen.
Jammer dat je daardoor ook waardevolle leden verliest.
Jammer dat jij er na vele jaren ruzie maken nog steeds geen conclusies kunt uit trekken.
Jammer omdat ik hoopte dat we tot een betere verstandhouding konden komen en ik het goed bedoelde.
Jammer dat... en nog zo veel meer.

Ik heb in ieder geval mij conclusies genomen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 06 januari 2016 - 08:36:30 door de rijprof »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 06 januari 2016 - 09:29:35 »
Zoals ik al heb gemeld (en ook bevestigd door andere leden) is het forum vanuit Azië zeker niet volledig geblokkeerd. Vandaag was iemand de site anoniem aan het lezen vanop IP-range 203.133.160.0 - 203.133.191.255. Deze range is verbonden aan Zuid-Korea.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 06 januari 2016 - 22:57:42 »
Citaat
eerst te wijzen op alles waarmee zij nog elke dag opnieuw zorgen voor een slechte verstandhouding met ons?
Zoals? ...

Ach zo: Eugeen, Benny en Stefan hebben volgens jou niets gedaan om voor een slechte verstandhoudig te zorgen. Eerlijkheid staat blijkbaar niet in je woordenboek.

Citaat
Jozef, jij mag zeggen wat je wilt, iedereen uitkafferen en beledigen, die het niet met jou eens is

Natuurlijk. Als je het forum erop naleest, merk je toch dat ik hier al bijna 10 jaar lang iedereen uitkaffer en beledig die het niet met mij eens is. Je moet daartoe alleen maar lezen wat er niet staat maar wel in je kraam past.

Citaat
maar hola als ik (of iemand anders) er beleefd op wijs (geen aanval), in jouw eigen voordeel en in het voordeel van de goede werking van dit forum, met goede voornemens voor 2016, dat het wel eens mag gedaan zijn met die vijandelijkheden die de sfeer vertroebelen, dan voel jij je aangevallen.
Dat zegt heel veel over jou.

Al jaren verspillen we tijd en energie omdat we niet kunnen samenwerken door vijandelijkheden die ik maar al te graag tot een einde zou zien komen, en waarvoor ik al heel veel goede wil betoond heb. Maar die goede wil komt helaas maar van één kant.

Als ook jij wil dat er een einde komt aan die vijandelijkheden, mag je mij gerust aanspreken op wat ik verkeerd doe. Maar dan wel op een serene wijze. Niet met valse beschuldigingen zoals dat ik Eugeen zou beletten om vanuit Thailand het forum te bereiken. Niet door aan te geven dat die vijandelijkheden alleen maar aan mij zouden te wijten zijn. Met een dergelijke partijdige vooringenomenheid zet je alleen maar de hypocrisie van je goede voornemens in de schijnwerper. Ik ben trouwens niet de enige die men in het vizier heeft, je hebt hier op het forum ook kunnen lezen hoe Eugeen met Bert omgegaan is.

En het zegt inderdaad veel over mij dat ik me niet laat misleiden door wolven in schapenvacht. Daarvoor ben ik al te oud geworden.

Citaat
Jammer dat dit forum, waar heel interessante items aan bod komen, vaak vertroebeld wordt door persoonlijke aanvallen.

Inderdaad. Je bent daar overigens goed mee bezig sinds reactie #8 en #10 in deze draad.

Citaat
Jammer dat je vrije meningsuiting verkondigt, maar zelf geen (zelfs goedbedoelde) kritiek kunt verdragen.

Al bijna 10 jaar bewijs ik op dit forum dat ik open sta voor kritiek die gefundeerd is, ongeacht of ik het er al dan niet mee eens ben. Mijn beleid is daarbij constant hetzelfde. Merk ik dat iemand het goed bedoelt, dan blijf ik vriendelijk. Merk ik het tegendeel, dan laat ik niet op mijn kop zitten.

Citaat
Jammer dat je daardoor ook waardevolle leden verliest.

Ik wil niet spreken over waardevolle leden, alsof er ook waardeloze leden zouden zijn. Dat is een discriminatie die ik aan jou overlaat.

Iedereen is hier vrij om te komen en te gaan wanneer hij het wil. Niemand hoeft hier alles te lezen, iedereen kan de items kiezen die hem interesseren en een draad waarin zich een conflict voordoet, links laten liggen als hij dat verkiest.

Maar denk vooral niet dat ik mij ga laten chanteren met mijn vrije meningsuiting op te geven om te vermijden dat er leden het forum zouden verlaten. Want uiteindelijk hoeven jullie hier niet voor mij te komen, het is omgekeerd: ik stel jullie dit forum ter beschikking. Iedereen die de forumregels wil naleven, is hier welkom. Maar ik zal nooit proberen om hier iemand te houden die liever weg wil. De deur staat wagenwijd open in beide richtingen.

Citaat
Jammer dat jij er na vele jaren ruzie maken nog steeds geen conclusies kunt uit trekken.

Die heb ik al lang getrokken. Ik heb geleerd om me meer dan ooit voor een goede verstandhouding in te zetten als er eens een menigsverschil ontstaat met mensen die te goeder trouw zijn. Maar ook om diegenen die willen volharden in de boosheid, minder dan in het verleden te ontzien.

Citaat
Jammer omdat ik hoopte dat we tot een betere verstandhouding konden komen en ik het goed bedoelde.

Je kan me niet wijsmaken dat je zo onvoorstelbaar dom zou zijn, dat je niet heel goed wist dat je het met een dergelijke aanpak alleen maar erger zou maken.

Citaat
Ik heb in ieder geval mij conclusies genomen.

Maar je hebt de moed niet om ze mede te delen. Wat uiteraard jouw goed recht is.

Dan zal ik jou de mijne mededelen.

Ik heb jou hier leren kennen als een verstandig en vredelievend man, en ik heb jouw deelname aan het forum tot eind 2015 als een verrijking beschouwd. Ik zou het waarderen als je verder aan het forum zou deelnemen, maar zal het evenzeer respecteren als je dat niet meer wil.

Ik betreur evenwel dat je meent te kunnen bijdragen tot een oplossing van een al zo oude en zo complexe problematiek als de geschillen tussen de GRO groep en Christophoros door valse beschuldigingen tegen mij te uiten in verband met de bereikbaarheid van dit forum en alleen van mij te verwachten dat ik de strijdbijl zou begraven.

Mocht je echt willen weten hoe de vork aan de steel zit, luister dan eerst zonder vooringenomenheid en lichtgelovigheid naar de standpunten van elk van de betrokken partijen. Zo vermijd je dat je de kok horen fluiten hebt, maar niet weet waar de lepel hangt. Trek daar dan eerlijke conclusies uit, en heb het lef om ze mede te delen aan elk van de betrokken partijen. Je zult dan spoedig merken wie er wel en niet van goede wil en te goeder trouw is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 07 januari 2016 - 00:40:24 »
Citaat van: Jozef
Als ook jij wil dat er een einde komt aan die vijandelijkheden, mag je mij gerust aanspreken op wat ik verkeerd doe.
Doe ik: in jouw belang en van dit forum zeg ik gewoon dat ik het spijtig vind dat die oude vetes steeds opnieuw uit de gracht moeten gehaald worden, de sfeer verpest,  terwijl er veel interessantere zaken aan bod kunnen komen.
Wijze (Aziatische  :)) woorden zeggen: begin bij jezelf. Wees zelf positief en het positivisme komt naar jou toe.
Citaat van: Jozef
Gelet op mijn doelstelling om aldus tot een betere verstandhouding en forumwerking te komen, zijn in deze draad zich daarbij aansluitende constructieve reacties welkom
Dat was mijn reactie op jouw nieuwjaarsboodschap met jouw oproep om te laten weten wat kan verbeterd worden, met de beste bedoelingen. Ik hoop dat je ook het positieve hebt gelezen?

Citaat van: Jozef
Niet met valse beschuldigingen zoals dat ik Eugeen zou beletten om vanuit Thailand het forum te bereiken.
Ik heb niemand beschuldigd, enkel er op gewezen dat om één of andere reden (ik weet ook niet dewelke) Eugeen niet vanuit Thailand kan posten, zelfs niet via proxies.
Hij kan wereldwijd surfen en posten, behalve op Christophoros.
Dat is een vaststelling, geen beschuldiging.
Strikt genomen zou hij zelfs niet hoeven te posten als er geen vuile was wordt buiten gehangen.

Citaat van: Jozef
Ik betreur evenwel dat je meent te kunnen bijdragen tot een oplossing van een al zo oude en zo complexe problematiek als de geschillen tussen de GRO groep en Christophoros

Natuurlijk ken ik de voorgeschiedenis niet goed genoeg om exact te weten wat er gebeurd is maar ik betreur dat deze vete steeds op een kwaliteitsforum de sfeer komt vertroebelen. Ik heb mij inderdaad vergist omdat ik meende te kunnen bijdragen tot een oplossing van een al zo oude en zo complexe problematiek als de geschillen tussen de GRO groep en Christophoros.

Ik ben in ieder geval van goede wil en ik heb liever vrede.
« Laatst bewerkt op: donderdag 07 januari 2016 - 02:17:42 door de rijprof »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 07 januari 2016 - 08:08:58 »
Citaat van: Jozef
Als ook jij wil dat er een einde komt aan die vijandelijkheden, mag je mij gerust aanspreken op wat ik verkeerd doe.

Doe ik: in jouw belang en van dit forum zeg ik gewoon dat ik het spijtig vind dat die oude vetes steeds opnieuw uit de gracht moeten gehaald worden, de sfeer verpest, terwijl er veel interessantere zaken aan bod kunnen komen.

Op dit punt ben ik het volkomen eens met jou. Meer zelfs: het geheel is groter dan de som van de delen, we zouden mooie dingen kunnen verwezenlijken als we zouden kunnen samenwerken met GRO en GRO Forum.

Voor een goed begrip dient men een onderscheid te maken tussen twee soorten berichten met betrekking tot GRO en GRO Forum.

Beide kunnen het maar niet laten om ook na zovele jaren nog met de regelmaat van de klok verkeerde informatie te verspreiden, soms zelfs manifest moedwillig, zoals Bert aangetoond heeft. In die gevallen blijf ik het een belangrijk onderdeel van de missie van Christophoros vinden om niet alleen correcte informatie te geven, doch de bezoekers tevens te wijzen op incorrecte informatie die verspreid wordt. Dit mede omdat het niet zelden gaat om incorrecte informatie (bijvoorbeeld een hogere versnelling inschakelen in een afdaling) die regelrecht tot zware ongevallen kan leiden. Geen zinnig mens kan begrijpen hoe telkens weer zo onverantwoord kan omgegaan worden met een thema waar mensenlevens van afhangen. Alsof men ook zonder de mensen te misleiden en te bedriegen geen vette boterham zou kunnen verdienen .

Met deze bekommernis voor de verkeersveiligheid schrijf ik een eerste soort berichten over GRO en GRO Forum. In plaats van mijn kritiek objectief na te gaan en er lessen uit te trekken, krijg ik dan systematisch de reactie dat mijn bedoeling met dergelijke berichten geenszins de bevordering van de verkeersveiligheid zou zijn, doch enkel het in een ongunstig daglicht stellen van GRO en GRO Forum. Want dat is natuurlijk veel gemakkelijker dan zijn verantwoordelijkheid op te nemen.

Een tweede soort berichten die ik schrijf over GRO en GRO Forum, zijn reacties op berichten van Eugeen op dit forum. Ik ben dan lang niet de enige die merkt dat hij hier voor de zoveelste keer alleen maar komt om wat onterechte oorvijgen uit te delen, en vervolgens botweg elke verdere discussie weigert. De essentie van zo een bericht van Eugeen komt telkens op hetzelfde neer: "Wij laten jullie gerust, laten jullie ons gerust, zodat we ten minste ongestoord verder de mensen kunnen doen verongelukken." Een ander argument van Eugeen is dat er op GRO Forum toch ook niets slecht over Christophoros geschreven wordt. Natuurlijk niet, want het is geen echt forum, vermits er geen discussies mogen plaatsvinden. Maar ik kan je verzekeren dat er achter de schermen in de loop van de jaren al enorm veel energie geïnvesteerd werd in het bekladden van Christophoros en mijzelf. Ik daarentegen schrijf hier met open vizier, iedereen kan zich verdedigen. Ik heb hier ooit, toen ik Eugeen tijdelijk had moeten verbannen van dit forum, zelfs ten volle het recht van antwoord van Eugeen gerespecteerd, ten minste zolang hij niet probeerde om dat te misbruiken voor andere doeleinden.

Dit zijn het soort berichten van Eugeen waarbij Joeri me al dikwijls de raad gegeven heeft: "Don't feed the trolls". Ik zou inderdaad misschien beter dergelijke berichten van Eugeen gewoonweg negeren en alleen maar bij mezelf denken: "Also sprach das Schwein".

Verder is het interessant om ook eens naar het niveau te kijken waarmee de geschillen behandeld worden.

Van mijn kant is mijn eerste optie altijd een regeling in der minne geweest. Slechts als het niet anders meer kan, of als de tegenpartij dat zou wensen, blijft er nog de gerechtelijke weg over, waarbij we dan wel tot het bittere einde gaan, ongeacht hoeveel het me kost.

Eugeen van zijn kant is er voorstander van om zelf het recht in handen te nemen. Hij dreigt met schending van het briefgeheim en met het plegen van misdrijven op grote schaal vanuit Aziatische internetcafés. Als we die weg opgaan, waar eindigt het dan? Zal ik dan misschien in Thailand eens een knokploeg betalen? Neen, zelf het recht in handen nemen zal aan mij nooit besteed zijn.

Citaat
Wijze (Aziatische  :)) woorden zeggen: begin bij jezelf. Wees zelf positief en het positivisme komt naar jou toe.

Om dat te weten, hadden we echt de spleetogen niet nodig: wij keren hier ook al lang eerst voor eigen deur.

Ja, positief zijn is mooi. Als ik zou schrijven dat GRO een katastrofe is, dan klinkt dat negatief. Dan kan ik beter schrijven dat GRO alleen nog maar beter kan worden, dat klinkt positief, toch?

Die Aziatische woorden zijn inderdaad van toepassing op mensen van goede wil. Die kun je met positief gedrag ertoe aanzetten om dat ook te zijn. Maar met lieden die niet te goeder trouw zijn, bereik je er alleen maar mee dat je jezelf kwetsbaar opstelt en ze daar misbruik van maken.

Citaat
Citaat van: Jozef
Gelet op mijn doelstelling om aldus tot een betere verstandhouding en forumwerking te komen, zijn in deze draad zich daarbij aansluitende constructieve reacties welkom

Dat was mijn reactie op jouw nieuwjaarsboodschap met jouw oproep om te laten weten wat kan verbeterd worden, met de beste bedoelingen. Ik hoop dat je ook het positieve hebt gelezen?

Je eerste reactie leek inderdaad zeer positief, maar vanaf reactie #8 voelden Bert en ik nattigheid, en vanaf reactie #10 wisten we met zekerheid van waar de wind kwam.

Als je inderdaad alleen maar de beste bedoelingen gehad hebt, dan heb je intussen hopelijk ingezien dat je desondanks een bok van formaat geschoten hebt bij gebrek aan een grondige kennis van het ontstaan en de evolutie van de geschillen.

Citaat
Ik heb niemand beschuldigd, enkel er op gewezen dat om één of andere reden (ik weet ook niet dewelke) Eugeen niet vanuit Thailand kan posten, zelfs niet via proxies.
Hij kan wereldwijd surfen en posten, behalve op Christophoros.
Dat is een vaststelling, geen beschuldiging.

Toch is het een  beschuldiging, omdat ik er zeker van ben dat noch jij, noch Eugeen vastgesteld hebben dat hij Christophoros niet zou kunnen bereiken vanuit Taiwan. Het enige wat je vastgesteld hebt, is dat Eugeen, van wie iedereen hier weet dat hij onbetrouwbaar is (cfr. zijn dreigingen met misdrijven), beweert dat hij Christophoros niet kan bereiken vanuit Taiwan.

Surf zelf via een proxie met een niet-Aziatisch IP naar Christophoros, en je zal zien dat het wel degelijk gaat. De server van Christophoros weet daarbij enkel van welke proxie de aanvraag komt, niet of die aanvraag naar de proxie uit België of uit Thailand komt.

Of beter nog: vraag Eugeen dat hij zijn PC instelt om jou, onder zijn toezicht, even de controle over zijn PC te geven, en probeer het dan vanuit België zelf uit op zijn PC in Thailand.

Citaat
Strikt genomen zou hij zelfs niet hoeven te posten als er geen vuile was wordt buiten gehangen.

Strikt genomen hoeft hier uiteraard niemand te posten. Hoewel het Eugeen, na alles wat mensen zoals Bert en ik bijgedragen hebben aan GRO en GRO Forum, niet zou misstaan om zo nu en dan hier eens een bericht met enige meerwaarde te posten.

Maar hij heeft natuurlijk goede redenen om dat laatste niet te proberen. Ten eerste brengt het geen geld op. En ten tweede heeft hij gelukkig begrepen dat, in tegenstelling tot bij GRO Forum, berichten hier niet echt geapprecieerd worden als ze komen van iemand die niet alleen niets te zeggen heeft dat de moeite waard is, maar bovendien ook nog geen fatsoenlijke manier kent om te posten.

Citaat
Citaat van: Jozef
Ik betreur evenwel dat je meent te kunnen bijdragen tot een oplossing van een al zo oude en zo complexe problematiek als de geschillen tussen de GRO groep en Christophoros

Als je citeert, zou je dan wel zo correct willen zijn om geen gedeelte weg te laten waardoor de betekenis totaal verdraaid wordt? Ik schreef:

Citaat
Ik betreur evenwel dat je meent te kunnen bijdragen tot een oplossing van een al zo oude en zo complexe problematiek als de geschillen tussen de GRO groep en Christophoros  door valse beschuldigingen tegen mij te uiten in verband met de bereikbaarheid van dit forum en alleen van mij te verwachten dat ik de strijdbijl zou begraven.

In tegenstelling tot wat je probeert te laten uitschijnen, betreur ik dus geenszins dat je meent te kunnen bijdragen tot een oplossing van die problematiek, doch wel de manier waarop je meent dat te kunnen doen.

Citaat
Natuurlijk ken ik de voorgeschiedenis niet goed genoeg om exact te weten wat er gebeurd is maar ik betreur dat deze vete steeds op een kwaliteitsforum de sfeer komt vertroebelen. Ik heb mij inderdaad vergist omdat ik meende te kunnen bijdragen tot een oplossing van een al zo oude en zo complexe problematiek als de geschillen tussen de GRO groep en Christophoros.

Als je echt zou willen bijdragen tot een oplossing van de geschillen, zouden daar twee dingen voor nodig zijn.

Ten eerste zou je je dan wel degelijk moeten verdiepen in de voorgeschiedenis ervan. Dat zou jou niet alleen vrij veel tijd kosten, doch ook een ruime mate aan psychologisch inzicht om het kaf van het koren te scheiden. Want slechts weinigen beheersen zo goed als Eugeen de kunst om zich beter voor te doen dan ze zijn.

Ten tweede zou je dan moeten kunnen rekenen op goede trouw en goede wil van alle betrokken partijen, maar tot nu toe ben ik de enige in de geschillen die daar al meermaals blijk van gegeven heeft.

Ik heb Eugeen al meermaals medegedeeld dat ik van mijn kant zowel bereid ben problemen uit te praten als, daar waar alle partijen erover akkoord gaan dat het de moeite niet loont om er tijd aan te besteden, de tellers gewoon terug te zetten op nul. Voor mij mag maar hoeft niet alles uit het verleden afgerekend te worden, ik geloof veel meer in de kracht van een welgemeende handdruk en een eerlijke glimlach.

Als we bedenken dat, ondanks de holocaust, Duitsland en Israel bevriende landen geworden zijn, hoe zielig is het dan niet dat Eugeen, Benny en Stefaan in de verste verte niet bereid zijn tot een verzoening tussen de verantwoordelijken van enkele kleine websites?

Destijds had jij op www.derijprof.be (voilà, reclame voor jou, alsjeblieft, graag gedaan) een animatie geplaatst met betrekking tot het parkeren die onvermijdelijk tot blikschade moest leiden. Zegge en schrijve drie volledige nachten heb ik eraan besteed om Eugeen er met technische tekeningen van maar liefst Duitse Diplomingenieure Maschinenbau van te overtuigen dat de animatie niet klopte. Maar desondanks kon het volgens Eugeen niet dat jij je vergist had, je was immers een gebrevetteerd rijschoolinstructeur, zo iemand zal het toch wel beter weten dan ingenieurs.

Welnu, je hebt die animatie verbeterd, en heb je daarna ergens ook nog maar een half woord kritiek van mij op je site gelezen? Niet dus.

Als Eugeen en GRO Forum ophouden met verkeerde informatie te verspreiden, dan zal ik GRO Forum enkel nog het aanhouden van mijn schandelijke verbanning van dat forum kunnen verwijten, want dan brengen ze de verkeersveiligheid niet meer in het gedrang, en heb ik er geen behoefte aan om hun onetisch gedrag in de verf te zetten.

Citaat
Ik ben in ieder geval van goede wil en ik heb liever vrede.

Ik denk dat we hier bij Christophoros allen liever vrede hebben, doch we er helaas zullen mee verder moeten leven dat er lieden zijn die minder nobele prioriteiten hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 07 januari 2016 - 10:38:20 »
Ik heb een meer dan behoorlijk idee van de trafiek naar het forum, zowel van onze leden die ingelogd zijn, als van gasten die het forum meelezen.

Hierbij vallen mij na enige analyse 2 zaken op:

- Eugeen heeft in het verleden de site bezocht via een proxy-server
- Dezelfde proxy-server wordt nu gebruikt om deze draad te lezen

Zal wel toeval zijn zeker ...  :-\
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #28 Gepost op: donderdag 07 januari 2016 - 10:49:40 »
Ik heb een meer dan behoorlijk idee van de trafiek naar het forum, zowel van onze leden die ingelogd zijn, als van gasten die het forum meelezen.

Hierbij vallen mij na enige analyse 2 zaken op:

- Eugeen heeft in het verleden de site bezocht via een proxy-server
- Dezelfde proxy-server wordt nu gebruikt om deze draad te lezen

Zal wel toeval zijn zeker ...  :-\

Hij laat mij weten dat er tal van kleine ingrepen mogelijk zijn, waardoor men ook kan beletten dat iemand via proxi geen berichten kan plaatsen.
http://mikebeach.org/2011/04/19/block-access-to-your-site-via-proxies/
 
Hij claimt dat hij hier perfect kan meelezen, inloggen, en een bericht intypen, maar dat van zodra hij het getypte bericht echt wil plaatsen, er een melding "Forbidden" verschijnt.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 07 januari 2016 - 17:10:46 »
Laten we even resumeren.

Het is voor de hand liggend en gebruikelijk dat een bezoeker van het forum die daarbij technische problemen ondervindt, nadat hij er zich van overtuigd heeft dat de oorzaak niet bij hem ligt, contact opneemt met één van de forumbeheerders. Christophoros beschikt daartoe over de e-mailadressen info@christophoros.be en forum@christophoros.be.

Eugeen doet dat natuurlijk niet. In plaats daarvan en naar goede gewoonte, verkiest hij mij achter de rug in een ongunstig daglicht te stellen met leugens.

Eerst wordt er beweerd dat Eugeen het forum niet zou kunnen bereiken vanuit Thailand.

Wanneer dan keihard het bewijs geleverd is dat hij wel degelijk op het forum rondsurft vanuit Thailand, vindt hij maar een andere leugen uit. Die poogt hij dan te staven met de verwijzing naar een artikel waarin uitgelegd wordt hoe je proxies kunt blokkeren. Maar dan kan een dergelijke proxy de site volstrekt niet meer bereiken, je geraakt zelfs niet op de inkompagina. Dit is dus totaal niet ter zake, vermits hij toegeeft dat hij kan lezen, inloggen, en zelfs een bericht editeren.

Het zou pas fout lopen wanneer Eugeen een ingegeven bericht probeert te verzenden. Welnu, zoals iedereen onderaan elke pagina van dit forum kan zien, gebruiken wij, net als duizenden andere forums, de SMF software. Iedereen kan op de website www.simplemachines.org de werking van deze software tot in de kleinste details uitpluizen, en zal dan merken dat er hoegenaamd geen instelling bestaat die het posten van een geëditeerd bericht zou kunnen verhinderen. Wie niet kan posten, kan ook geen bericht editeren. Nogal logisch dat de ontwikkelaars een deelnemer niet gaan toestaan om zijn tijd te besteden aan het opstellen van een bericht, om hem vervolgens bij het verzenden ervan de boom in te sturen.

Een dergelijk probleem - als het al werkelijkheid zou zijn, want wat kun je nog geloven van Eugeen - kan dan ook alleen maar te wijten zijn aan een fout aan de kant van Eugeen.

Wie nu nog niet overduidelijk inziet uit welke hoek de vijandelijkheden komen, wil het niet zien, en zal het daarom ook nooit zien.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."