Auteur Topic: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter  (gelezen 10746 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Gepost op: woensdag 30 december 2015 - 16:24:32 »
Beste forumbezoekers,

Het is de eerste keer dat ik naar aanleiding van de jaarwisseling een boodschap op dit forum schrijf. Dat heeft zo zijn redenen.

In 2016 zal dit forum, dat opgericht werd op 10 juli 2006, hopelijk zijn tiende verjaardag kunnen vieren.

We spreken hier dan over een echt forum, waar al bijna 10 jaar lang de vrije meningsuiting, ondanks misbruiken welke er helaas telkens weer van gemaakt worden, hoog in het vaandel gevoerd wordt, en niet van een organisatie die forumsoftware misbruikt om op dictatoriale wijze verkeerde informatie te verspreiden die niet zelden regelrecht tot zware ongevallen kan leiden.

Joeri en ik zullen samen met jullie overleggen of, wanneer, waar en hoe we voor de 10de verjaardag van dit forum een event kunnen organiseren, waarbij we ons bewust zijn van onze verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de bezoekers.

Ook in 2015 werd dit forum, dank zij de actieve deelnemers onder de bezoekers, opnieuw verrijkt met een schat van informatie met betrekking tot het wegverkeer. Meestal konden de gevoerde gedachtenwisselingen leiden tot een verrijking van de inzichten. Mijn oprechte dank daarvoor aan allen die hieraan tijd en moeite besteed hebben.

Vanwege de talrijke fake-registraties uit Azië die het forum enkel maar kwamen bezoedelen, heb ik de ledenlijst hiervan gezuiverd, en heb ik maatregelen getroffen om dergelijke vijandelijkheden tegen het forum in te dammen. Van de momenteel 203 geregistreerde forumleden registreerden er zich 25 in 2015. Zoals op de meeste forums, neemt daarvan slechts een relatief gering aantal geregeld actief deel aan het forum.

Ik betreur het op non-actief gaan van Rafael, die officieel nog altijd moderator is, en aan wie we zeer veel te danken hebben. Ondanks enkele contacten met hem blijft het voor mij moeilijk om een duidelijk inzicht te krijgen in zijn beweegredenen, die ik natuurlijk respecteer, welke ze ook mogen zijn. Wel deed het me pijn dat Rafael daarbij onder meer verwijst naar de minder goede sfeer op het forum.

In het vuur van de strijd kunnen de emoties wel eens wat te hoog oplaaien, en ik ben dan ook nooit een forumpolitieagent geweest die in zo een geval al meteen overgaat tot het nemen van maatregelen. Een kleine groep actieve deelnemers is evenwel bijzonder kwetsbaar als een deelnemer zich geroepen voelt om gedurende langere tijd tegenover meerdere andere forumdeelnemers de elementaire regels van het respect en het fatsoen met de voeten te treden, en ondanks vriendelijke verzoeken onbeleerbaar blijkt te zijn, zodat sommigen niet langer wensen deel te nemen aan het forum.

Persoonlijk betreur ik ook dat, daar waar er ook in 2015 in het algemeen weer zeer waardevolle gedachtnwisselingen gevoerd werden, de kwaliteit bij een aantal thema's in de rubriek Voertuig- en Rijtechnieken een onvoorstelbaar dieptepunt bereikt heeft. Het is overduidelijk dat er dikwijls zeer eenzijdige standpunten ingenomen werden waarvoor pas daarna op een extreem fanatieke en ongenuanceerde wijze naar de meest onmogelijke argumenten gezocht werd, en geen bereidheid tot inleving in de mening van anderen te bespeuren viel. Op deze manier is de behandeling van nochtans zeer interessante onderwerpen helaas afgezakt naar het niveau van dorpstoogpraat.

Ik vestig de aandacht op deze problemen enkel om mijn begrip te betonen voor de teleurgestelden buiten mezelf en in de hoop dat dit zich in de toekomst niet meer zal herhalen. Gelet op mijn doelstelling om aldus tot een betere verstandhouding en forumwerking te komen, zijn in deze draad zich daarbij aansluitende constructieve reacties welkom, doch eventuele berichten die het tegendeel zouden beogen ongewenst.

Ik wens alle forumdeelnemers en hun dierbaren alles wat hen in 2016 gelukkig kan maken, en onder meer een goede gezondheid en een sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer.

Met vriendelijke groeten,

Jozef
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 31 december 2015 - 00:37:36 »
Een 'open' forum zoals hier is niet zonder risico en zal altijd een beetje zoeken zijn met vallen en opstaan, denk ik.
Je moet het toch maar durven om je kwetsbaar op te stellen, proficiat!
Desalniettemin vind ik dat dit forum waardevol is als elke deelnemer er iets aan heeft (of geeft) en iets kan uit leren die het op zijn beurt kan doorgeven hetgeen rechtstreeks of onrechtstreeks kan bijdragen tot een betere verkeersveiligheid.

Citaat van: Jozef
Ook in 2015 werd dit forum, dank zij de actieve deelnemers onder de bezoekers, opnieuw verrijkt met een schat van informatie met betrekking tot het wegverkeer. Meestal konden de gevoerde gedachtewisselingen leiden tot een verrijking van de inzichten. Mijn oprechte dank daarvoor aan allen die hieraan tijd en moeite besteed hebben.
Daar doen we het voor  ;)

Zelfs al zijn er soms meningsverschillen moeten we die naast elkaar durven leggen en jezelf in vraag stellen.
Iets in vraag stellen, moet ook kunnen, vind ik want dit brengt ons tot nieuwe inzichten.
Natuurlijk is goed opzoekwerk en onderbouwing nodig om niet tot toogpraatniveau af te zakken.

Heel belangrijk vind ik de sfeer waarin we communiceren. Standpunten staan soms haaks tegenover elkaar en het kan er hard aan toe gaan. Dat moet kunnen zolang er wederzijds respect is.
Een vijandelijke sfeer heb ik liever niet omdat het niet constructief is en er meer op de pianist wordt geschoten dan op de componist. Wanneer er een vijandelijk sfeertje hangt, merk ik dat er 'begrijpelijk' een aantal deelnemers afhaken.

Daarom wil ik dit jaar eindigen met een positieve noot voor 2016.
Negativisme straalt over  :( , maar positivisme óók!  :)

Ik wens ieder veel positieve energie voor 2016 !


ps: www.derijprof.be viert in 2016 ook z'n 10de verjaardag !
« Laatst bewerkt op: donderdag 31 december 2015 - 00:58:57 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 01 januari 2016 - 23:33:34 »
Mij valt het sowieso ook héél vaak op, dat er méér gasten aanwezig op het forum zijn, dan dat er actief zijn.  Er wordt hier dus zonder twijfel héél vaak meegelezen.

Wat betreft de sfeer.  Het is en blijft natuurlijk nog altijd een geschreven forum.  We horen elkaars intonatie niet.  We zien elkaars mimiek niet.  Dus of iets letterlijk bedoeld is, of eerder ironisch, sarcastisch ....  Dan loert sowieso al snel het risico dat hetgeen geschreven wordt al 's wat vijandiger overkomt dan wat de schrijver ervan eigenlijk bedoelde.  Moet de schrijver z'n woorden wat beter wikken en wegen ?  Moet de lezer er mss wat minder zwaar aan tillen ?  Wie zal 't zeggen ?

Persoonlijk ben ik blij dat hier nog altijd een vrijheid van meningsuiting geldt.  En ik hoop dat dat zo mag blijven.  Anders is het geen discussie-forum meer.

Aan Rafael, jammer van je keuze.  Hopelijk alsnog tot gauw op het forum.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 02 januari 2016 - 11:05:32 »
Er zijn inderdaad veel meer mensen op het forum dan de regelmatige posters. Ik houd dit al geruime tijd in de gaten. Natuurlijk zijn er de zoekmachines die constant op de site aanwezig zijn.

Bij deze 'niet posters' zijn er twee categorieën. De eerste categorie zijn diegenen die via een zoekmachine op één van onze draden terecht komen. Dat zijn typische draden zoals: "winterbanden", "hoe lang duur het voor een PV toekomt", ... Kortom onderwerpen die toch wel leven bij de gemiddelde automobilist.
Er is een andere categorie die hier altijd komt meelezen, in het internetwereldje noemt men deze de lurkers. Ze lezen alle draden mee, maar reageren in de regel niet. Het zijn potentiële posters maar je moet hen overhalen om te registreren. Dit gaat niet altijd lukken. Ik merk dat er vanop een aantal ip-ranges wordt mee gelezen zoals politie, enkele administraties, bandenfabrikanten, gemeentes, ... Een aantal van deze mensen ken ik persoonlijk. Zo leest al geruime tijd iemand van de FOD mobiliteit mee. Ik ben er zeker van dat bepaalde standpunten van het forum en zijn deelnemers zo bij de FOD mobiliteit geraken.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 02 januari 2016 - 23:00:23 »
Persoonlijk ben ik blij dat hier nog altijd een vrijheid van meningsuiting geldt.  En ik hoop dat dat zo mag blijven.  Anders is het geen discussie-forum meer.

Wees gerust, Bert: ook al is het in goede banen leiden van een forum waar vrijheid van meningsuiting geldt niet altijd gemakkelijk, zal dat hier niet veranderen zolang ik er de webmaster ben, want ik heb van dag 1 (dag 0 voor de informatici) die vrijheid als een fundamenteile peiler van het forum beschouwd. Niet alleen omdat vrijheid van meningsuiting een vereiste is om volwaardige discussies te kunnen voeren, maar ook omdat ik die vrijheid als een zeer kostbaar goed voor alle mensen aanzie, en ze daarom voor mij tot het elementair respekt voor onze medemensen behoort.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 02 januari 2016 - 23:05:15 »
Zo leest al geruime tijd iemand van de FOD mobiliteit mee. Ik ben er zeker van dat bepaalde standpunten van het forum en zijn deelnemers zo bij de FOD mobiliteit geraken.

Met dank voor jouw observaties van deze aard, Joeri.

Laat het voor ons allen een aansporing des te meer zijn om voor een behoorlijk niveau op dit forum te zorgen ter ondersteuning van onze geloofwaardigheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #6 Gepost op: zondag 03 januari 2016 - 15:02:38 »
Wees gerust, Bert: ook al is het in goede banen leiden van een forum waar vrijheid van meningsuiting geldt niet altijd gemakkelijk, zal dat hier niet veranderen zolang ik er de webmaster ben, want ik heb van dag 1 (dag 0 voor de informatici) die vrijheid als een fundamenteile peiler van het forum beschouwd. Niet alleen omdat vrijheid van meningsuiting een vereiste is om volwaardige discussies te kunnen voeren, maar ook omdat ik die vrijheid als een zeer kostbaar goed voor alle mensen aanzie, en ze daarom voor mij tot het elementair respekt voor onze medemensen behoort.

Wat zei Winston Churchill daarover ooit weer ?  Juist: "Wanneer twee mensen altijd dezelfde mening hebben is één van hen overbodig"   .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #7 Gepost op: zondag 03 januari 2016 - 16:04:47 »
"Wanneer twee mensen altijd dezelfde mening hebben is één van hen overbodig"   .....

Jij bent hier alleszins geenszins overbodig, hoor Bert!  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #8 Gepost op: zondag 03 januari 2016 - 18:20:51 »
Persoonlijk ben ik blij dat hier nog altijd een vrijheid van meningsuiting geldt.  En ik hoop dat dat zo mag blijven.  Anders is het geen discussie-forum meer.

Wees gerust, Bert: ook al is het in goede banen leiden van een forum waar vrijheid van meningsuiting geldt niet altijd gemakkelijk, zal dat hier niet veranderen zolang ik er de webmaster ben, want ik heb van dag 1 (dag 0 voor de informatici) die vrijheid als een fundamentele peiler van het forum beschouwd. Niet alleen omdat vrijheid van meningsuiting een vereiste is om volwaardige discussies te kunnen voeren, maar ook omdat ik die vrijheid als een zeer kostbaar goed voor alle mensen aanzie, en ze daarom voor mij tot het elementair respect voor onze medemensen behoort.

Toch 2 vraagjes.
Waar ligt de grens tussen vrije meningsuiting en de elementaire regels van het respect en het fatsoen met de voeten treden?
Wanneer eenzijdig berichten worden gepost tegen een organisatie of een persoon, is er dan sprake van (dialoog) discussie?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #9 Gepost op: zondag 03 januari 2016 - 19:17:31 »
Toch 2 vraagjes.
Waar ligt de grens tussen vrije meningsuiting en de elementaire regels van het respect en het fatsoen met de voeten treden ?

Lijkt me niet zo héél erg moeilijk. 

De vrijheid van de éne, eindigt precies daar waar de vrijheid van de andere begint.

Wanneer eenzijdig berichten worden gepost tegen een organisatie of een persoon, is er dan sprake van (dialoog) discussie ?

Je kan het de beheerder en bezielers van dit forum nu toch niet kwalijk nemen dat de persoon/organisatie waarvan sprake het vertikt om op een constructieve manier hier de dialoog aan te gaan.  En dat zulks perfect mogelijk is, is hier trouwens al vaak genoeg aangekaart geweest. 

Ik hoop dus dat niemand nog afkomt met de drogreden dat men vanuit Thailand niet zou kunnen reageren op discussies op het forum.  We weten immers allemaal dat dat onzin is. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #10 Gepost op: zondag 03 januari 2016 - 22:35:52 »
Citaat van: Bert
De vrijheid van de éne, eindigt precies daar waar de vrijheid van de andere begint.
Vrije meningsuiting kan voor de éne tot de grens van het fatsoen en bij een andere ver voorbij de grens van het fatsoen?
Mijn vraag is eerder waar ligt volgens jou (of jullie) de grens van het fatsoen?
Citaat
Je kan het de beheerder en bezielers van dit forum nu toch niet kwalijk nemen dat de persoon/organisatie waarvan sprake het vertikt om op een constructieve manier hier de dialoog aan te gaan.  En dat zulks perfect mogelijk is, is hier trouwens al vaak genoeg aangekaart geweest.
't Is maar vanuit welke hoek je het bekijkt. Eenzijdig negatieve berichten de wereld insturen zonder dat de persoon/organisatie kan reageren, lijkt mij geen constructieve manier om de dialoog aan te gaan. De  persoon/organisatie kàn zelfs niet vertikken om op een constructieve manier hier de dialoog aan te gaan wegens éénrichtingsverkeer.
Verder ben ik van mening dat persoonlijke vetes best onderling, buiten dit forum, worden beslecht. Het verziekt de sfeer en daardoor haken een aantal deelnemers, voor een tijdje of definitief,  af.
Citaat
Ik hoop dus dat niemand nog afkomt met de drogreden dat men vanuit Thailand niet zou kunnen reageren op discussies op het forum.  We weten immers allemaal dat dat onzin is.
Als dat onzin zou zijn, was er al lang reactie gekomen uit Azië op eenzijdige, negatieve berichten.

Vrije meningsuiting is net, dat iemand een andere mening mag hebben, waarmee je niet akkoord hoeft te gaan, maar waarmee je wel met gepast respect aanvaardt dat meningen al eens kunnen verschillen.

Ik hoop dat we met goede voornemens voor 2016 een spons mogen vegen over het verleden en met een positieve sfeer tot een 'open dialoog' kunnen komen met ieder die dat wenst.

« Laatst bewerkt op: maandag 04 januari 2016 - 00:27:56 door de rijprof »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #11 Gepost op: maandag 04 januari 2016 - 07:25:13 »
@ de rijprof:


Ik hoop dat je, toen je reacties #8 en #10 schreef, besefte dat, als je een pannekoek zo woest omdraait dat hij tegen het plafond plakt, hij daarna op je hoofd kan terechtkomen.


Ik wil gemakshalve vooreerst schoon schip maken met het maar niet aflatende fabeltje dat deze site niet bereikbaar zou zijn vanuit Thailand.

Zoals ik al uitgelegd heb, kan dat probleemloos en kosteloos met één van de duizenden wereldwijd verspreide proxyservers die geen Aziatisch IP-adres hebben.

Door dit maar te blijven ontkennen, ondermijn je niet alleen je geloofwaardigheid, doch suggereer je dat Bert en ik leugenaars zouden zijn, en geef je daarmee een schoolvoorbeeld van een gebrek aan respekt dat elke grens van wat op dit vlak nog enigszins aanvaardbaar is, mijlenver overschrijdt.

Dat vooral niemand probeert mij ervan te overtuigen dat Eugeen, een webontwikkelaar met zovele jaren ervaring, deze elementaire surftechniek niet zou kennen, nadat hij er enkele jaren geleden al in geslaagd is om zich op onberechtigde wijze toegang te verschaffen tot nog niet vrijgegeven webpagina's welke ik aan het ontwikkelen was.

Dat Eugeen, mocht hij deze site vanuit Thailand kunnen bereiken, al lang op bepaalde berichten op dit forum zou reageren, dat is pas onzin.

Je moet Eugeen niets in de schoenen willen schuiven dat hij niet doet. Sinds de oprichting van dit forum in 2006 heeft Eugeen hier nooit systematisch gereageerd op berichten over hem. Ook niet toen hij in Begijnendijk nog met zijn inmiddels ook al voor bewezen diensten bedankte Filippijnse Louise onder hetzelfde dak sliep als zijn ex-vrouw Magda.

Eugeen is integendeel al jarenlang slechts zo nu en dan eens op het forum verschenen. Nooit met ook maar enige bereidheid tot een constructieve dialoog om daarbij ook maar enigszins zijn verantwoordelijkheid op te nemen. Wel met dreigingen met misdrijven tegen Christophoros op grote schaal met medeplichtigen vanuit Aziatische internetcafés.


Ik waardeer het wanneer iemand op een assertieve wijze opkomt voor zijn doelstellingen. Ik betreur het evenwel dat jij, „en stoemelings“ zoals dat in het Brussels dialect heet, manipulatief enkele onschuldig ogende „vraagjes“ opwerpt als inleiding om een veeg uit de pan te geven aan mensen die, in het belang van de weggebruikers en de wegverkeersveiligheid, tijd en moeite besteden om gerechtvaardigde kritiek uit te oefenen op publicaties van personen en instellingen die heel wat minder nobele doelstellingen nastreven onder de dekmantel van het wegverkeer, en al jarenlang getuigen van een volkomen ongebreidelde haat tegen mij en Christophoros.

Door eenzijdig de schuld voor de vijandschap van de bende van GRO tegen mij en Christophoros bij Bert en mij te leggen, draag je geenszins bij tot een betere verstandhouding, integendeel.

Je hebt er geen idee van hoeveel tijd en moeite Bert en ik besteed hebben om Eugeen te helpen met GRO, en hoe we een veelvoud daarvan als stank voor dank teruggekregen hebben. Snoepreisjes gaf Eugeen aan lieden die nooit de tijd gehad konden hebben om voor GRO te doen wat ik ervoor gedaan heb, en niet zelden nachtwerk inhield.

Je gaat eraan voorbij met welke afschuwelijke bewoordingen Benny Stinkens, die mijn vrouw en ik, samen met zijn echtgenote en hun 4 kinderen, een prachtige vakantie in deze parel van de Alpen geschonken hebben, dit forum komen bezoedelen is, nadat we hem nochtans bedankt hadden voor zijn diensten als moderator toen we respectvol zijn ontslag aanvaard hadden.

Je speelt „mijn naam is haas“ als het gaat over mijn verbanning van het GRO Forum, nadat ik er niet de minste forumregel overtreden had, met als enige opgave van reden door Stefan dat ik niet binnen de twee dagen na zijn eis een link naar dit forum uit mijn profiel (welke niet in mijn berichten verscheen) verwijderd had.

Als gebrevetteerd rijschoolinstructeur gebaar je van krommenaas telkens we het onze plicht achten om de bezoekers van dit forum attent te maken op de zoveelste levensgevaarlijke informatie die GRO weer maar eens verspreid heeft.

Heb je er ooit bij stilgestaan dat Eugeen zijn onzin bij GRO uitbraakt met het geld van sponsors en van jongeren die een rijbewijs willen behalen dat je allesbehalve gratis online bij hem kunt bekomen? Dat Stefan Peeters, die zijn frustraties op het GRO Forum als een dictator botviert, bij de VDAB betaald wordt met belastinggelden?

Heb je ten minste de integriteit gehad om, alvorens Bert en mij hier te komen aanvallen over negatieve berichtgeving met betrekking tot GRO, Eugeen, Benny en Stefan eerst te wijzen op alles waarmee zij nog elke dag opnieuw zorgen voor een slechte verstandhouding met ons?


Je verwijt ons een gebrek aan dialoog.

Dit is geen forum zoals het GRO Forum, waar in theorie geen discussies gevoerd worden, doch in de praktijk gediscussieerd wordt op een onbehouwen manier door lieden zoals Eugeen (pardon, hij post onder „GRO“, in navolging van Charles de Gaule, met zijn bekende „La France, c'est moi“) om vervolgens zijn gesprekspartner de mond te snoeren. Doch met een dergelijke opvatting van vrije meningsuiting heb je blijkbaar niet het minste probleem.

Op dit forum staan wij altijd met de ruimst wettelijk mogelijke vrije meningsuiting open voor een serene dialoog met om het even wie, en ongeacht zijn standpunten. Ik zeg wel: voor een serene dialoog, niet voor forumtrollen die hier alleen maar als een duivel in een wijwatervat willen tekeer gaan.

Het is dan ook een volkomen ongegrond verwijt dat wij eenzijdig  negatieve berichten zouden publiceren zonder dat de betrokkene kan reageren.

Men mag van ons niet verwachten dat we verzaken aan het bespreken van een problematiek, louter omdat de betrokkene daarover met ons geen dialoog wenst.

Persoonlijke vetes uitvechten is hier nooit de bedoeling geweest. Ik beperk mij in de eerste plaats altijd tot kritiek op de feiten, niet op de dader. Pas als de betrokkene gedurende lange tijd blijk geeft van onbeleerbaarheid, trek ik daaruit logische conclusies omtrent die persoon.

Overigens zijn lieden zoals Benny en Stefan, in tegenstelling tot ik, totaal niet bereid tot enige bespreking met mij buiten het forum. Ze hebben zich over mij een beeld gevormd dat in hun kraam past, en zijn niet bereid het ooit nog te herzien. Nochtans zegt men in het Frans „Il n'y a que les fous qui ne changent jamais d'idée“, maar de taal van Molière is wellicht niet aan hen besteed. Zielig als je bedenkt dat, ondanks de holocaust, zelfs Israel en Duitsland bevriende landen zijn geworden, doch dergelijke lieden niet in staat zijn om een geschil tussen twee forums op te lossen.

Citaat van: “de rijprof“
Ik hoop dat we met goede voornemens voor 2016 een spons mogen vegen over het verleden

Dat zou het slechtste zijn wat we kunnen doen.

Ik ben vergevensgezind en heb al dikwijls naar Eugeen en Benny een verzoenende hand uitgestoken, welke ze nooit willen drukken hebben.

Vergeten wat er gebeurd is, mogen we nooit doen. We moeten integendeel de herinnering eraan bewaren, zodat we er elke dag opnieuw lessen kunnen uit trekken voor het heden en de toekomst.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #12 Gepost op: maandag 04 januari 2016 - 10:00:34 »
Jozef, ik denk zelfs dat je de instellingen van de server eens goed moet nakijken. Het zou kunnen dat je ip-ranges uit Azië hebt geblokkeerd. Ik zie echter nog geregeld ip-ranges verschijnen met ip-ranges die tot Azië kunnen worden herleid. Meer nog, uit persoonlijke ervaring weet ik dat de site perfect bereikbaar is vanuit China. Deze zomer kon ik vanuit China met een IP van China Telecom perfect de site bereiken (zoals alle voorafgaande keren dat ik in China verbleef).
Nog maar eens een bewijs dat het onbereikbaar zijn van de site op Aziatische IP's niet absoluut is.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #13 Gepost op: maandag 04 januari 2016 - 10:06:20 »
Citaat
Ik hoop dus dat niemand nog afkomt met de drogreden dat men vanuit Thailand niet zou kunnen reageren op discussies op het forum.  We weten immers allemaal dat dat onzin is.
Als dat onzin zou zijn, was er al lang reactie gekomen uit Azië op eenzijdige, negatieve berichten.
Het kan héél goed zijn dat je vanuit Thailand niet zomaar op dit forum raakt.  Vanuit China zijn er ook een heleboel sites die je niet kan bereiken, de overheid verplicht daar nl de providers om die sites te filteren.  Facebook en google zijn bvb al niet bereikbaar vanuit China, behalve in een paar zeer toeristische gebiedjes.
De Chinezen lossen dat op door, meestal betalend, een account te hebben waarmee ze via een VPN en een proxy een andere toegang tot het internet hebben.  Ze belazeren de boel dus om te zien wat ze willen zien.
Als je geen abonnement op zo'n service neemt, moet je toch niet komen klagen dat je bepaalde websites niet kan zien, of toch alleszins niet bij de beheerders van die websites, die kunnen daar niets aan doen.  ALS je wil klagen, dan moet je dat bij je provider doen, of mss zelfs direct bij de overheid.  OF als je écht iets wil zien, moet je zo'n account nemen, as simple as that ...

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Jaarwisseling 2015-2016 - Boodschap van de forumstichter
« Reactie #14 Gepost op: maandag 04 januari 2016 - 10:10:53 »
Deze zomer kon ik vanuit China met een IP van China Telecom perfect de site bereiken (zoals alle voorafgaande keren dat ik in China verbleef).
Nog maar eens een bewijs dat het onbereikbaar zijn van de site op Aziatische IP's niet absoluut is.
Let op, in een straal van anderhalve km of zo, rond de luchthaven van Shangai bvb, kan je ook zonder problemen op FB, als je daarbuiten gaat niet meer. 
En als je bvb via je smartphone naar internet gaat, gelden de regels van je belgische provider !   Met mijn smartphone (abonnement proximus) kan ik alles bereiken vanuit China, alleen de kosten kunnen wat oplopen dan ...
« Laatst bewerkt op: maandag 04 januari 2016 - 10:12:51 door KV »