Auteur Topic: zoontje omver gereden door scooter en vluchtmisdrijf  (gelezen 1150 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
zoontje omver gereden door scooter en vluchtmisdrijf
« Gepost op: donderdag 14 januari 2016 - 18:10:54 »
Vandaag is mijn zoontje van het fietspad gemaaid toen hij van school kwam met zijn fiets. Hij reed op het fietspad ter hoogte van de Kruidtuin in Mechelen, samen met mijn dochter en onder begeleiding van mijn vrouw. De bromfietser heeft mijn zoontje gewoon omgeduwd en is daarna vol gas verder gereden.
De scooter had geen nummerplaat, geen verlichting en er zaten 2 personen op de scooter. Omdat mijn vrouw mijn jongste in het kinderzitje achterop had is ze er niet in geslaagd om die bromfietser nog te pakken te krijgen.

Mijn dochter heeft een redelijk goede beschrijving van de bromfietser. Ik vrees echter dat het allemaal niet veel zal uithalen om hiermee naar de politie te gaan. Het zal moeilijk zijn om hen terug te vinden.   >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: zoontje omver gereden door scooter en vluchtmisdrijf
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 14 januari 2016 - 22:51:40 »
Ik hoop dat jouw zoontje het goed stelt.
Wat was het motief om jouw zoontje omver te duwen?
Was ik jou zou ik toch aangifte doen. Je weet maar nooit als ze die gasten kunnen vinden dat die nog meer op hun kerfstok hebben.

« Laatst bewerkt op: donderdag 14 januari 2016 - 22:54:52 door de rijprof »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: zoontje omver gereden door scooter en vluchtmisdrijf
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 15 januari 2016 - 06:51:45 »
Mechelen hangt toch vol met camera's, tijdstip en de beschrijving, zo moeilijk kan het toch niet zijn voor de politie.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: zoontje omver gereden door scooter en vluchtmisdrijf
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 15 januari 2016 - 10:00:18 »
Ik heb deze morgend mjin kinderen naar de school gebracht en de plaats van het ongeval eens goed bekeken. Blijkbaar is het ongeval op ongeveer 20 m van één van de Mechelse camera's gebeurd. Ik ga dus straks wel even langs bij de lokale politie.

Mijn zoontje heeft er niet veel aan overgehouden, enkele blauwe plekken en wat schrammen. Op de plek waar het ongeval is gebeurd is het fietspad nogal smal. Bovendien is het er erg druk omdat heel wat studenten rond die tijd daar voorbij moeten. Er zijn een zestal scholen vlakbij. Hierdoor lag de snelheid erg laag. Ik vermoed dat de bromfietser gehaast was en mijn zoontje daarom heeft ingehaald. Omdat het daar nogal smal is, had hij waarschijnlijk net niet genoeg plaats. Hij heeft mijn zoontje dan maar een duw gegeven. Dit heeft mijn zoontje uit balans gebracht en hij is daardoor gevallen.

Blijkbaar is het een gevalletje dubbele pech merkte ik later. Mijn vrouw heeft nog geprobeerd om die bromfietser te pakken te krijgen. Mijn dochter en zoontje bleven ter plekke onder de houde van een andere ouder daar. Spijtig genoeg heeft mijn vrouw de naam niet gevraagd van deze getuige. In haar woede (zo'n chinese woede wil je niet meemaken weet ik uit ervaring) heeft ze te krachtig getrapt en met de versnellingen zitten prutsen. Als gevolg hiervan is haar ketting van het tandwiel gelopen en is bovendien de as van het achterwiel gebroken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: zoontje omver gereden door scooter en vluchtmisdrijf
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 15 januari 2016 - 14:51:10 »
Oei, snel beterschap voor je zoontje.

Er hangen daar camera's, zoals Jo al aanhaalt.  En de kans is niet gering dat het iemand betreft die daar wel vaker langskomt.  Ik zou in ieder geval klacht indienen.  Het biedt daarom nog lang geen zekerheid dat ze die kerel te pakken zullen krijgen.  Anderzijds: door niks te ondernemen, heb je slechts 1 zekerheid: namelijk dat de dader er gegarandeerd mee wegkomt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: zoontje omver gereden door scooter en vluchtmisdrijf
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 15 januari 2016 - 16:28:54 »
In haar woede (zo'n chinese woede wil je niet meemaken weet ik uit ervaring) heeft ze te krachtig getrapt en met de versnellingen zitten prutsen. Als gevolg hiervan is haar ketting van het tandwiel gelopen en is bovendien de as van het achterwiel gebroken.

Amai, ik hoop dat je vrouw je nooit in een Chinese woede een trap geeft waar je het niet graag hebt.  :P
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: zoontje omver gereden door scooter en vluchtmisdrijf
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 16 januari 2016 - 00:15:09 »
Jozef,

Je kent mijn vrouw en je weet dat het geen agressief persoon is, integendeel. Maar ze heeft ook haar limieten. Raak echter niet aan de familie of vrienden van Chinezen want dan hanteren ze de 4 f's; First Family, then Friends, Fuck all the rest!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519