Na enkele maanden was ik pendelen met de trein naar Halle al flink beu. Van deur tot deur kost me de verplaatsing naar het werk met de trein zo'n 1u10 à 1u15. Dat is natuurlijk zonder vertraging, iets wat helaas dikwijls voorkomt. Als ik met de auto op hetzelfde moment vertrek doe ik er net geen uur over, bovendien heb ik meer flexibiliteit 's avonds. Ik kan nl. vertrekken wanneer ik wil ipv 1 trein per uur rechtstreeks naar Mechelen.
Ik overwoog al geruime tijd om de verplaatsing per moto te doen. Niet dat ik dan plots op 30 min op het werk zou zijn, echt veel sneller zal het wel niet zijn. Ik heb wel veel minder last van de zeer trage files die direct een zeer grote vertraging met de wagen opleveren.
Gisteren ben ik na lang wikken en wegen een motowinkel binnengestapt. Ik overweeg een tweedehands moto te kopen om even te proberen, niets te krachtig, maar toch krachtig genoeg en iets wat ik later eenvoudig terug kan verkopen.
Vandaag of morgen (hangt af van het werk) ben ik van plan om die moto te kopen. Het gaat over een Kawasaki ER6N. De moto zoals hij wordt aangeboden heeft weinig kilometers, nieuwe banden, ketting prima in orde, … Ik krijg nog 1 jaar garantie. Een moto 650 cc met 72 pk is niet echt een monster en naar men mij verteld is dit de ideale beginnersmoto. Na wat gegoogle merk ik inderdaad dat deze in vele rijscholen wordt gebruikt.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald in 1988, dus ben ik nog één van de gelukkigen die het motorijbewijs heeft meegekregen. Ik overweeg echter wel enkele uren rijles met de moto. Als jullie iemand willen aanraden had ik dit graag gehoord. Zelf was ik van plan enkele uren te boeken bij
www.m-r-v.be. Alle advies is altijd welkom. Vanzelfsprekend gaan ik niet direct in de file naar Halle beginnen rijden. Ik ga eerst wat uurtjes oefenen in het weekend en 's avonds, totdat ik me zeker genoeg voel om dit aan te durven.
Ik moet nog een volledige uitrusting moeten kopen. De zeer oude integraalhelm (29 jaar oud) die ik nog heb liggen van mijn bromfietsjaren ga ik maar onder het stof laten liggen. Als iemand tips heeft rond kledij hoor ik het graag. Ook adressen zijn zeer welkom, de kleding bij de motohandelaar was redelijk beperkt, trouwens ook de helmkeuze.