Auteur Topic: Rijschool verkoopt valse rijbewijzen  (gelezen 1140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Rijschool verkoopt valse rijbewijzen
« Gepost op: dinsdag 23 februari 2016 - 12:54:09 »
Citaat van: GVA
Rijschool verkoopt valse rijbewijzen

Een 150-tal mensen wordt ervan verdacht een bekwaamheidsattest gekocht te hebben bij Rijschool R. uit Borgerhout.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160222_02144296/rijschool-verkoopt-valse-rijbewijzen-aan-tientallen-antwerpenaars

Er nog voor betalen ook... en dat terwijl er een site bestaat wiens naam suggereert dat je er een gratis rijbewijs online kunt krijgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rijschool verkoopt valse rijbewijzen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 18 februari 2018 - 13:50:31 »
Ondertussen :

Citaat van: GVA
Minister Weyts wil valse rijbewijzen van malafide rijschool Borgerhout intrekken

BORGERHOUT - Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts wil de rijbewijzen, waarmee door een rijschool in Borgerhout gesjoemeld werd, intrekken. “Er is geen shortcut naar een rijbewijs”, laat Weyts weten.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180218_03363033/minister-weyts-wil-valse-rijbewijzen-van-malafide-rijschool-borgerhout-intrekken

Het zijn de uitgereikte bekwaamheidsattesten die malafide zijn, wegens uitgereikt zonder dat de kandidaat het vereiste aantal uren rijles in een erkende rijschool gevolgd heeft.

De aldus verkregen rijbewijzen, zijn dan ook >>> ONGELDIG, wegens niet voldaan aan de voorwaarden tot verkrijging :

Artikel 24

Is nietig, elk rijbewijs afgegeven zonder dat aan de bepalingen van dit besluit is voldaan of wanneer blijkt dat het rijbewijs werd afgegeven zonder dat de aanvrager daadwerkelijk een gewone verblijfplaats in België verworven heeft, zelfs als hij beantwoordt aan de voorwaarden van artikel 3, § 1.

Behalve in de gevallen bedoeld in artikel 69, § 2, tweede lid en § 3, tweede lid en in artikel 73/2, § 2, verliest het rijbewijs zijn geldigheid wanneer aan de houder een nieuw rijbewijs wordt afgegeven.

Het rijbewijs dat zijn geldigheid verloren heeft, wordt teruggegeven aan de overheid bedoeld in artikel 7.
.
« Laatst bewerkt op: zondag 18 februari 2018 - 13:58:51 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rijschool verkoopt valse rijbewijzen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 20 februari 2018 - 09:57:13 »
Er nog voor betalen ook... en dat terwijl er een site bestaat wiens naam suggereert dat je er een gratis rijbewijs online kunt krijgen.

Ieder z'n gedacht over de kwaliteit van die site.

Maar 1 ding moet ik de maker ervan wel nageven : hij had (en heeft) zo z'n contacten.  Maar hij weet daarbovenop z'n product verdomd goed aan de man te brengen.  Commercieel talent heeft hij wel.  Het is uiteindelijk een zéér beproefde techniek, om de klant de indruk te wekken dat hij 1 en ander krijgt, terwijl hij er in werkelijkheid voor betààlt.

Geloof het nu of niet, maar mensen trappen er nog steeds in.  Ik herinner mij zo'n gesprekje tussen onze kids en m'n schoonma
- "Moeke, nu zijn we dit jaar niet naar de Kermis kunnen gaan hier in de gemeente.  Maar we zijn wél een dag naar de Efteling geweest"
- "Haja, da's beter hé.  Daar kunnen jullie tenminste overal gratis op de attracties".


Ik kon het toen écht niet laten om haar ff weer met de beide voetjes op de grond te zetten : "Juist : voor ons gezin van 5, mochten we voor een kleine 200 euro nagenoeg alle attracties euh .... gratis doen, moeke !".

(edit : 5 x 36 euro vanaf de leeftijd van 4 jaar en een parkingticket van 10 euro)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone