Auteur Topic: band  (gelezen 1602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
band
« Gepost op: zaterdag 19 mei 2007 - 12:51:51 »
Deze band wist echt wel wat hij wou :
http://nl.netlog.com/go/videos/videoid=108543
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: band
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 26 mei 2007 - 23:58:55 »
Als een auto een wiel verliest, haalt dat wiel de auto meestal in, omdat het minder luchtweerstand ondervindt dan de auto.

Het is een heel nare ervaring als je ingehaald wordt door een wiel dat ontzettend veel gelijkt op de wielen van je eigen wagen ...

Toen ik automechanica studeerde, trok ik belangrijke bouten en moeren, zoals die waarmee een wiel bevestigd is, altijd op de juiste spanning aan met een momentsleutel volgens de opgave van de fabrikant. Helaas gebeurt dit in de meeste werkplaatsen niet meer. Nochtans is zowel een te strak aangetrokken moer of bout even gevaarlijk als een te los zittend exemplaar. Een te strak aangetrokken moer of bout kan bijvoorbeeld bij het rijden over een overweg niet voldoende meegeven, waardoor er een haast onzichtbaar scheurtje kan ontstaan, dat later een barst wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: band
« Reactie #2 Gepost op: zondag 27 mei 2007 - 14:09:59 »
Ik heb dit een 15-tal jaren geleden eens zien gebeuren. Op de E313 richting Antwerpen, net voor het tankstation van Q8 kwam het voorwiel los van een Mercedes. Het haalde inderdaad de auto in, maar begon ook gaan te stuiteren. Op een bepaald moment stuiterde het toch wel een meter of 4 hoog. Gelukkig stuiterde het naar de rechterkant en kwam het in de gracht terecht. Het zou gemakkelijk over de middenberm gestuiterd hebben. Ik denk dat het een zeer nare ervaring is als je plotseling een wiel voor je ziet vliegen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519