Auteur Topic: Rijcomfort op Vlaamse wegen verbeterd  (gelezen 1300 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Rijcomfort op Vlaamse wegen verbeterd
« Gepost op: zondag 06 maart 2016 - 09:08:31 »
Uit De Standaard:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160306_02167037

Ik moet toegeven hier en daar is het verbeterd. Helaas zie ik nog vele gevaarlijke situaties. Zelfs relatief nieuwe stukken vertonen al grote gaten op de snelwegen. Ik neem als voorbeeld het stuk E313 van de ring in Antwerpen tot afrit Wommelgem. Daar zitten enkele kraters in. Men kan het deze winter alvast niet op winterschade steken, het heeft amper gevroren. De gaten zijn daar zo groot en diep dat je daar als motorijder serieus in de problemen kan geraken.
Sinds ik sinds een twee weken met de moto op pad ben kijk ik met een andere blik naar de kwaliteit van de wegen. Overal zie je haastig oplap werk, dikwijls op een gevaarlijke manier uitgevoerd. In Mechelen ken ik al een paar bochten waar je plots met een vlak glad asfalt wordt geconfronteerd in het midden van de bocht.

Ze zijn er nog lang niet in Vlaanderen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Rijcomfort op Vlaamse wegen verbeterd
« Reactie #1 Gepost op: zondag 06 maart 2016 - 16:54:05 »
De nieuwe brug op de Houtlaan in Wijnegem al eens gedaan?  Richting shopping center.
Hoezo verbeterd?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline noroadhog

  • Starter
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
    • Easy Import
Re: Rijcomfort op Vlaamse wegen verbeterd
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 11 maart 2016 - 21:30:53 »
Vlaanderen heeft helaas in Nederland al jaren niet echt een geweldige reputatie, inderdaad vanwege de gaten. :)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Rijcomfort op Vlaamse wegen verbeterd
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 11 maart 2016 - 22:48:25 »
tussen St Stevens Woluwe en Zaventem op de buitenring, al eens op het middenvak gereden? Dat is normaal zo'n sporing?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien