Ik heb hier al eens gemeld dat ik regelmatig het slachtoffer ben van sabotage aan fietsen, auto's, … Regelmatig staan de banden van de fietsen plots plat. De banden terug oppompen zorgt ervoor dat ze weer enkele weken hard blijven om dan plots weer volledig plat staan. Soms duurt dit enkele dagen, soms enkele weken en als we geluk hebben enkele maanden. Ik heb het dan niet over het trage leeglopen van elke fietsband, maar van 4 à 5 bar op één nacht naar 0 bar. Er zit dus iemand overduidelijk te prutsen aan de ventielen.
Als de sabotage daar bij zou blijven blijven de gevolgen nog beperkt. Helaas gaat het verder dan dit. De snelsluiter van het voorwiel van de fiets van mijn vrouw is ook al eens losgezet. De fietskar die destijds achter de fiets van mijn vrouw hing deelde in het plotse platte bandensyndroom. De aansluiting met de fiets van mijn vrouw werd ook een aantal keer losgezet. Gelukkig heeft de noodkoppeling de gevolgen toen beperkt gehouden. Aan fietsremmen wordt ook met regelmaat geknoeid. Remmen worden onklaar gemaakt, de laatste keer op de nieuwe fiets van mijn dochter die toen minder dan 1 week oud was.
Aan mijn auto's zie ik een veel te hoge frequentie van lekke banden. Mijn BMW heeft nu al 3 lekke banden gehad op zo'n 120 000 km, wat veel te veel is. Meer nog, het is telkens het zelfde wiel dat hiermee te maken krijgt en telkens zit er hetzelfde type schroef in. Als je weet dat mijn Citroen ook 2 lekke banden had op zo'n 80 000 km, trouwens weer hetzelfde wiel (rechts achter) en ook telkens een schroef dan is dit geen toeval meer.
Deze morgend vertrok ik naar het werk met de moto en het viel mij op dat er iets niet echt ok was. Als beginnend motorijder ben ik nog niet zo gevoelig aan afwijkingen aan de moto zelf, maar dit was duidelijk te voelen. De achterband stond veel te plat! Ik moest nog tanken en heb daar het probleem rechtgezet. De achterband van de moto had nog een druk van nauwelijks meer dan 1 bar. Ondertussen heb ik die terug opgepompt naar 2,5 bar en nu enkele uren later staat die nog steeds hard. Vorige week was ik niet thuis en stond de moto thuis op de parking, blijkbaar heeft de saboteur zijn werkterrein naar de moto verlegd en had hij daarvoor ruim de tijd vorige week.
De veiligheid van mezelf en van mijn gezin wordt hier ernstig aangetast. De sabotage zal zeer waarschijnlijk door één van mijn buren gebeuren. De binnenplaats waar alle voertuigen staan is enkel bereikbaar via een poort die altijd op slot is. Nu is het echter genoeg geweest. Ik ga straks naar de politie en ga klacht neerleggen tegen onbekenden. Verder ga ik nog een aantal snufjes installeren om deze saboteur op korte termijn te betrappen.