Auteur Topic: De winnende mop van wijlen Gaston Berghmans  (gelezen 1959 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
De winnende mop van wijlen Gaston Berghmans
« Gepost op: zondag 22 mei 2016 - 13:46:44 »
De Antwerpse politie moet lessen Algemeen Nederlands volgen omdat de Nederlanders problemen hebben om het Antwerps te verstaan.

Na een tweedaagse training gaat een patrouille op pad. Ze zien een fout geparkeerde wagen staan. Het blijkt een Nederlander te zijn.

Zegt de ene flik tegen de Nederlander in mooi A.N.: Mijnheer, u staat fout geparkeerd en u hebt varkensvlees aan uw geslachtsorgaan hangen. "Sorry", zegt de Hollander, "maar ik begrijp er niks fan!" Zegt de flik opnieuw: "Mijnheer, u staat fout geparkeerd en u heeft varkensvlees aan uw geslachtsorgaan hangen." Nou, dit begrijp ik écht niet, hoor", foetert de Nederlander.

De andere flik krijgt het op zijn heupen, zet een stap naar voor en zegt tegen de Nederlander: "Da ge verkierd geparkeerd stood en het spek on oew kloeten het!"
« Laatst bewerkt op: zondag 22 mei 2016 - 13:48:16 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: De winnende mop van wijlen Gaston Berghmans
« Reactie #1 Gepost op: zondag 22 mei 2016 - 20:12:17 »
Yep, een groot komiek is er niet meer.  Iedereen herinnert 'm zich ongetwijfeld als Joske Vermeulen.  Of als Gaston gauwe lieuw Berghmans.

Voor mij, is >>> deze sketch 1 van hun toppers.  Vind ik écht briljant gevonden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: De winnende mop van wijlen Gaston Berghmans
« Reactie #2 Gepost op: zondag 22 mei 2016 - 21:21:03 »
Yep, een groot komiek is er niet meer.  Iedereen herinnert 'm zich ongetwijfeld als Joske Vermeulen.  Of als Gaston gauwe lieuw Berghmans.

Voor mij, is >>> deze sketch 1 van hun toppers.  Vind ik écht briljant gevonden.

Ja, Joske Vermeulen, de gauwe lieuw en 35 gedeeld door 7 vond ik ook van zijn beste, samen met de smokkelaars.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."