Auteur Topic: Weyts wil gsm rijdende truckers laten blokkeren  (gelezen 2131 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Weyts wil gsm rijdende truckers laten blokkeren
« Gepost op: zaterdag 09 juli 2016 - 15:30:59 »
Citaat van: GVA
Weyts wil gsm rijdende truckers laten blokkeren

http://www.gva.be/cnt/dmf20160709_02378306/weyts-wil-gsm-rijdende-truckers-laten-blokkeren
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Weyts wil gsm rijdende truckers laten blokkeren
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 09 juli 2016 - 16:09:12 »
Gaat het dan om technologie die ook nog detecteert of er handenvrij gebruik van gemaakt wordt ?  Of gaat hij dat ook eerst nog verbieden ?  Want vooralsnog is handenvrij bellen niet verboden, ook niet in de vrachtwagen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 09 juli 2016 - 16:18:44 »
Weer het zoveelste trucker bashen, ik zie meer automobilisten GSMen achter het stuur, natuurlijk ook omdat er meer auto's mij inhalen dan vrachtwagens, of ik hen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 09 juli 2016 - 18:13:40 »
HLN bericht er al wat uitgebreider over.

ww.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2791615/2016/07/09/Weyts-wil-gsm-van-rijdende-truckers-laten-blokkeren.dhtml
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 09 juli 2016 - 18:53:53 »
Ik hoop dat dien Obu ook gejammed gaat worden, oei probleem...., het zal rap gedaan zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 09 juli 2016 - 20:00:36 »
Ach, Ben Zwets pakt het gewoon compleet verkeerd aan.

Hij wil dat vrachtwagens uitgerust worden met een systeem dat gebruik maken van de gsm niet langer mogelijk zal zijn als de vrachtwagen in beweging is.  Een ongetwijfeld duur systeem, en het zal nog lange tijd duren eer dergelijke systeem gehomologeerd is, en nog véél langer eer elke vrachtwagen ermee uitgerust is.  Hoeveel mensenlevens heeft Ben Zwets daar dan voor over ? 

En daarnaast.  Zal dergelijk systeem dan ook de ontvangst van pakweg track and trace systemen verhinderen of bemoeilijken ?  Dit zijn systemen waarvoor de chauffeur niks hoeft te doen, maar die zijn werkgever in staat stellen om ieder moment zijn wagenpark te controleren.  Waar bevinden alle chauffeurs zich met welke lading of leeg ?  En maakt dergelijk systeem pakweg mijn boordcomputer TRANSICS ook onmogelijk ?  Op basis daarvan, wordt mijn uurloon betaald.  Maar er kan ook mee gecommuniceerd worden.  En oh ja, beste Ben Zwets.  Je mag gsm gebruik onmogelijk maken.  Oeps: de chauffeur zet een knoert van een scherm op zijn dashboard en bekijkt een film op dvd.  Daarvoor heeft hij namelijk géén gsm-verbinding nodig.  Of oeps: de chauffeur vindt het belangrijker om in zijn papieren te snuffelen ipv op de weg te letten.

Oneindig véél sneller, én efficiënter is het dan om gewoon de politie ertoe te verplichten om hun werk te doen.  Voorzie daarvoor desnoods extra mensen én middelen.  Kijk naar pakweg Duits model.  Daar kan pakweg een grote mobilhome of uit de kluiten gewassen bestelwagen de vrachtwagens langzaam voorbijrijden.  Achterin zit een politieman met een hoop camera's.  Die man kan gerust meekijken in de cabine van de chauffeur.  Blijkt dat diens aandacht niet op de weg is, maar op andere zaken .... staat hij snel genoeg aan de kant, en mag hij dokken.  En ongeacht of de aandacht nu teveel afgeleid wordt door een gsm, het doorsnuffelen van documenten, een te groot scherm op het dashboard ..... het kan allemaal gecontroleerd én beteugeld worden.  De extra investeringen zullen rap genoeg terug verdiend zijn aan uitgeschreven boetes.  Not to mention de ongevallen en de files die daar het gevolg van zijn, die ermee voorkomen zullen worden.  Of zijn de flikken gewoon weer te tam om te doen waarvoor ze betaald worden, en durft de minister hen geen duimbreed in de weg te leggen ?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 09 juli 2016 - 20:10:08 door bert.covens »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 09 juli 2016 - 21:12:35 »
Ben Weyts is naar goede gewoonte een volkomen idioot, op zijn postje hebben de laatste jaren immers nooit mensen gezeten met een zekere intelligentie. Hij gaat er in ieder geval de OBU's ook mee storen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 09 juli 2016 - 23:51:35 »
Heeft Weyts aandelen in één of ander technologiebedrijf?

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zondag 10 juli 2016 - 09:48:28 »
Heeft Weyts aandelen in één of ander technologiebedrijf?

Nee, dan zou hij weten dat dit niet zomaar zal lukken. De OBU gebruikt GSM-technologie, maar ook een aantal andere systemen. Binnenkort wordt het ook verplicht (europees) om een systeem in te bouwen dat een ongeval doorgeeft, dit ook gaat via GSM-technologie. Die kerel weet gewoon niet waarover hij spreekt! Dat laatste kennen we helaas van zijn voorgangers ook. Als je een yammer in de vrachtwagen gaat zetten gaat deze bovendien ook straling opleveren!

In de auto zou het al helemaal onzin zijn. Ook door zal binnenkort zo'n ongevalsdetectie inzitten. Vele mensen moeten echter bereikbaar zijn tijdens de autoritten en dan is een handenvrij systeem aanvaardbaar. Internet toegang kan voor de andere inzittenden leuk zijn, veel auto's kunnen dan ook een WIFI hotspot instellen. Dat laat bijvoorbeeld de kinderen toe om met allerlei tablets het internet te bereiken. Zelfs mijn GSM heeft internet toegang nodig tijdens het rijden. Ik gebruik regelmatig een app om mijn locatie te delen. Zo kunnen zij bv zien wanneer ik zal toekomen voor een meeting. Ik stel het in voor ik vertrek, daarna stuurt mijn GSM regelmatig mijn positie en verwachtte aankomsttijd door. Yammers zijn onzin in een voertuig.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: zondag 10 juli 2016 - 11:04:58 »
Nog niet aan gedacht, gebruik soms de GPS op de smartfoon omdat de dure ingebouwde GPS in de vrachtwagen het al eens niet weet.