Auteur Topic: rechter D'Hondt hard : wetgever had dit ongeval perfect kunnen voorkomen  (gelezen 1476 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
rechter D'Hondt hard : wetgever had dit ongeval perfect kunnen voorkomen
« Gepost op: vrijdag 01 juli 2016 - 08:02:17 »
Citaat van: Nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160630_02364589?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

NIEUWERKERKEN / AALST - Het dodelijk ongeval met vluchtmisdrijf in augustus vorig jaar in de Aalsterse deelgemeente Nieuwerkerken, waarbij een 20-jarige autobestuurder onder invloed van drugs een meisje van drie doodreed en haar moeder fataal verwondde, had vermeden kunnen worden. Dat heeft politierechter Peter D’Hondt gesteld in zijn vonnis, dat het college van de hoven en rechtbanken donderdag beschikbaar stelde. “De inertie en het gebrek aan moed van de wetgever om de lichamelijke en psychische geschiktheid van kandidaat-bestuurders te controleren is schrijnend en had een drama als dit perfect kunnen voorkomen”, zei de politierechter.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone