Auteur Topic: controle op parkeerduur door .... sensoren in de grond  (gelezen 1910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
controle op parkeerduur door .... sensoren in de grond
« Gepost op: dinsdag 21 juni 2016 - 23:23:52 »
Citaat van: Nieuwslblad
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160620_02348250?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

BRUGGE - Een parkeerplaats vinden voor een kleine boodschap wordt gemakkelijker in Sint-Michiels. Tien speciale parkeerplaatsen krijgen een sensor, wie er langer dan een halfuur parkeert, riskeert een boete. “Eindelijk een oplossing”, reageren de handelaars.

Even verderop in het artikel, heeft men het blijkbaar over een blauwe zone, met een toegestane parkeertijd van twee uur ... (ik volg het ff niet meer, ma bon).

Citaat
De dorpskern van Sint-Michiels is dan wel een blauwe zone, de studenten slagen erin om tussen twee lessen door hun parkeerschijf door te draaien en zo de maximaal toegelaten parkeertijd van twee uur te overschrijden”,

Euhm .... hoe werkt dat ook weer ?  Juist: de parkeerschijf moet ingesteld worden op het uur of het half uur volgend op het tijdstip van aankomst.  Stel: een bestuurder komt toe om 10u05.  Hij stelt zijn parkeerschijf (correct!) in op 10u30.  Een half uur later is het 11.00 uur.  Maar .... gaan de parkeersensoren dan om 10u35 een alarm bij de parkeerwachters geven ? 

Dat wordt nog lachen !
« Laatst bewerkt op: dinsdag 21 juni 2016 - 23:31:15 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: controle op parkeerduur door .... sensoren in de grond
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 22 juni 2016 - 00:29:09 »
In een blauwe zone kan een onderbord of vermelding worden aangebracht die afwijkt van de standaard 2 u max. > b.v. 30 min max.
En... volgens mij duurt een 'kleine boodschap' niet meer dan 1 minuut  ;D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: controle op parkeerduur door .... sensoren in de grond
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 22 juni 2016 - 12:36:46 »
In een blauwe zone kan een onderbord of vermelding worden aangebracht die afwijkt van de standaard 2 u max. > b.v. 30 min max.

Kijk eens naar mijn voorbeeldje ....

Stel: een bestuurder komt toe om 10u05.  Hij stelt zijn parkeerschijf (correct!) in op 10u30.  Een half uur later is het 11.00 uur.  Maar .... gaan de parkeersensoren dan om 10u35 een alarm bij de parkeerwachters geven ? 

In mijn voorbeeldje, moet de bestuurder die parkeerplaats met z'n auto uiterlijk om 11.00 uur verlaten.  Maar dat houdt in dat die auto er dan geen half uur, doch al 55 minuten gestaan heeft, bijna het dubbele van een half uur.  Boete ?  Terwijl die bestuurder geen enkele inbreuk begaan heeft ?
« Laatst bewerkt op: woensdag 22 juni 2016 - 12:43:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: controle op parkeerduur door .... sensoren in de grond
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 22 juni 2016 - 21:50:30 »
De logica van die parkeerschijf is heel eenvoudig in te bouwen in het geïnformatiseerd systeem dat de sensoren uitleest. Was alle logica die ik in ICT-systemen moet inbouwen maar zo éénvoudig.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519