Auteur Topic: Nieuwe wagens krijgen in 2020 eigen zwarte doos  (gelezen 1384 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Nieuwe wagens krijgen in 2020 eigen zwarte doos
« Gepost op: zaterdag 25 juni 2016 - 12:57:54 »
Citaat van: GVA
Nieuwe wagens krijgen in 2020 eigen zwarte doos

http://www.gva.be/cnt/dmf20160624_02355029/nieuwe-wagens-krijgen-in-2020-eigen-zwarte-doos

Dat ze maar beginnen met een zwarte doos in de politievoertuigen te steken. Dan zal het misschien gedaan zijn met pas op 20 meter vóór een kruispunt de sirene aan te zetten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Nieuwe wagens krijgen in 2020 eigen zwarte doos
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 25 juni 2016 - 13:20:05 »
Ik heb onlangs een tamelijk lange rit gemaakt naar de bergen. (zo'n 1000km richting zuid-oosten)
Met mijn fiets- en wandel-GPS heb ik heel die route heen en weer gemonitord.
Op computer kan je perfect die gegevens uitlezen, en zien waar je welke snelheid reed, waar je stopte, zelfs in vele gevallen, op welke rijstrook je reed en waar je veranderde van rijstrook.
De opvolging van gemeten punten lopen ongeveer tussen de 3 à 10''.
Dus technisch gezien, geen probleem op dat gebied. Voeg daar wat technische gegevens bij van je auto, (versnellingen, verbruik, remgebruik,...) de gegevens van TMC, eventueel dashcam, en je hebt ongeveer alles...

Het probleem is dan natuurlijk, in welke gevallen mogen die gegevens gebruikt worden? Mag de verzekering die inzien of interpreteren? ..., ?

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Nieuwe wagens krijgen in 2020 eigen zwarte doos
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 25 juni 2016 - 21:05:10 »
Het gaat volledig verkeer in de maatschappij. De overheid wil overal controle over. Zo'n rijke gegevensbron zal gegarandeerd misbruikt worden door de overheid.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519