Auteur Topic: 10 jaar Christophoros  (gelezen 4341 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
10 jaar Christophoros
« Gepost op: zondag 10 juli 2016 - 01:59:47 »
Op 10 juli 2006 ging Christophoros van start.

Christophoros is de Griekse naam van de patroonheilige van de reizigers. Ik had eerst de Latijnse naam Christophorus willen gebruiken, doch een website met die naam bleek er al te bestaan. Dat ik geen Nederlandstalige naam gekozen heb, ligt eraan dat ik aanvankelijk van plan was om een website in de drie Belgische landstalen op te richten.

De plannen voor Christophoros bestonden al eerder. Op wijlen het Wegcode forum werden in het besloten politiegedeelte evenwel plannen gesmeed om het Gratis Rijbewijs Online forum te saboteren, wat ook wekenlang gebeurde in de rubriek Discussies. Eugeen Van Aerschot, de stichter van Gratis Rijbewijs Online, vroeg mij daarom om alvast met een Christophoros forum te starten, zodat discussies daar konden plaatsvinden. Zodoende is Christophoros gestart met het forum nog vóór er een website was. Deze laatste is er tot nu toe helaas nog niet gekomen, doch ik heb de idee nog niet opgegeven.

Ik wens van harte de leden van het Christophoros forum te bedanken die actief hebben deelgenomen aan dit forum met interessante bijdragen. Mijn bijzondere dank gaat ook uit naar JC (Joeri Cools), die me altijd trouw gebleven is als moderator, ook nadat Bertje, Benny en Rafael ons verlaten hebben.

Op dit forum heb ik altijd zeer veel belang gehecht aan de ruimst wettelijk mogelijke vrije meningsuiting. Dat werd helaas door sommigen misbruikt, zodat er woelige periodes op het forum ontstonden. Desondanks zal ik dit principe verder blijven verdedigen. Wel zal ik meer dan ooit kort op de bal blijven spelen als het gaat om het respect voor andere forumdeelnemers, omdat de emoties wel eens te veel oplaaien ten nadele van een rationele gedachtenwisseling.

Als we de statistieken van het forum bekijken, is het aantal bezoekers dagelijks vele malen hoger dan het aantal actieve deelnemers. Onder de geregelde bezoekers merken we onder meer overheidsinstanties. Er bestaat dus wel degelijk belangstelling voor het forum, doch helaas beperkt het aantal actieve deelnemers zich al een tijdlang tot een zestal personen.

Vreemd daaraan is zeker niet dat bepaalde organisaties niets onverlet laten om het forum in een slecht daglicht te stellen. Ik heb het altijd tot mijn plicht gerekend om, in het belang van de verkeersveiligheid, de aandacht van de bezoekers te vestigen op organisaties die het daar niet zo nauw mee nemen. Liever dan er lessen uit te trekken en samen te werken, verkiezen deze lieden om, onder de dekmantel van de bevordering van het wegverkeer, heel wat minder nobele doelstellingen na te streven.

Met zoveel tegenkanting en zo weinig actieve deelnemers heeft het mij niet zelden heel wat moed gekost om de stekker niet uit het forum te trekken. Ten slotte stel ik dit forum op mijn kosten gratis ter beschikking zonder dat het mij ook maar een cent opbrengt, dit mede omdat ik altijd in volstrekte onafhankelijkheid van derden heb willen werken, ten einde niemand naar de mond dienen te praten. Toch ben ik trots op de 10de verjaardag van dit forum, en vastbesloten om ermee verder te gaan.

Ik hoop dat de actieve deelnemers het forum trouw zullen blijven en in de mate van het mogelijke hun steentje zullen willen bijdragen om voor meer actieve deelnemers te zorgen.

Jozef
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 10 jaar Christophoros
« Reactie #1 Gepost op: zondag 10 juli 2016 - 11:05:25 »
Proficiat
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 10 jaar Christophoros
« Reactie #2 Gepost op: zondag 10 juli 2016 - 13:28:31 »
Proficiat.  De non-believers are prosecuted to eat their words .....

Het valt inderdaad op, dat er véél meer bezoekers zijn dan actieve deelnemers.  Als je gaat kijken wie er online is, dan zie je dat het topic "hoe lang duurt het eer je een PV in de bus krijgt ?" en topics over het examen rijschoolinstructeur tamelijk populair zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 10 jaar Christophoros
« Reactie #3 Gepost op: zondag 10 juli 2016 - 23:40:04 »
De winterbanden-draad is ook altijd heel populair, maar dan wel in het najaar.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: 10 jaar Christophoros
« Reactie #4 Gepost op: maandag 11 juli 2016 - 00:26:29 »
Hier komen interessante items aan bod die vaak inspelen op de actualiteit. Het zou leuk zijn mochten er wat meer deelnemers zijn i.p.v. enkel lezers. Maar ik kan mij voorstellen dat sommige lezers, vooral in de overheidssector, willen weten wat er leeft, er misschien iets aan opsteken, maar verder hun commentaar voor zich houden omdat het politiek gevoelig kan zijn.
Jammer dat er vanuit deze hoek zo weinig interactie is. Het zou verrijkend kunnen werken. Tenslotte dient verkeersveiligheid  ieders belang.

10 kaarsjes uitblazen. Profffffffffffffffffffffffffffffffffffficiat!  ;)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 10 jaar Christophoros
« Reactie #5 Gepost op: maandag 05 september 2016 - 12:36:07 »
De winterbanden-draad is ook altijd heel populair, maar dan wel in het najaar.

Twee draden waarvan ik de indruk heb dat ze NU héél populair zijn: "Hoeveel likeurpralines"  en die draad mbt de stappen die je moet zetten om rijschoollesgever te worden.   
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 10 jaar Christophoros
« Reactie #6 Gepost op: maandag 05 september 2016 - 13:44:50 »
Twee draden waarvan ik de indruk heb dat ze NU héél populair zijn: "Hoeveel likeurpralines"  en die draad mbt de stappen die je moet zetten om rijschoollesgever te worden.

Dat zou best kunnen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."