Auteur Topic: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens  (gelezen 4421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Gepost op: dinsdag 11 juli 2006 - 17:00:20 »
Citaat uit Gazet van Antwerpen:

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
 
« Laatst bewerkt op: maandag 08 augustus 2011 - 20:57:27 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 18:30:05 »
 :o ::) :-\

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 18:33:25 »
Het kan de vrachtwagenbestuurders zelf alleen maar ten goede komen dat hun bazen eindelijk eens op hun plichten gewezen worden, niet waar bibi?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 19:51:57 »
De bazen, hja.
Als de chauffeurs maar niet weer het slachtoffer worden.
GB is nochtans nog min of meer het beloofde land voor vele chauffeurs. Niet alle chauffeurs zijn nl. opgezet met de regeling van rij- en rusttijden.
Andere landen ook maar dan moet je door de België, Nederland, Duitsland Zwitserland of Frankrijk.
Daar kan tenminste nog min of meer normaal gereden worden.

De vrachtwagens met een sticker GB of IRL opgekleefd langsachter vallen op het vasteland nochtans ook nogal op.
Niet alleen op snelheid maar ook op gebied (op afstand zichtbaar) van onderhoud.
Hoe ze er technisch aan toe zijn weet ik niet want zo dicht kijk ik meestal niet.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 13 juli 2006 - 22:54:04 »
Zeg Bibi. Is het eigenlijk verantwoord als jij in GB rijdt of een Engelse vrachtwagenchauffeur in Europa rijdt? Het lijkt me toch wel wat misverstanden geven af en toe als je ineens aan de andere kant van de weg moet rijden. In jouw geval is het een automatisme om bij het afslaan de rechterstrook te gebruiken. Als je ineens in GB rijdt en je let eventjes niet op dan volg je gewoon dat automatisme.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 14 juli 2006 - 00:31:57 »

Zeg Bibi. Is het eigenlijk verantwoord als jij in GB rijdt of een Engelse vrachtwagenchauffeur in Europa rijdt? Het lijkt me toch wel wat misverstanden geven af en toe als je ineens aan de andere kant van de weg moet rijden. In jouw geval is het een automatisme om bij het afslaan de rechterstrook te gebruiken. Als je ineens in GB rijdt en je let eventjes niet op dan volg je gewoon dat automatisme.


Ik denk dat het tot de vaardigheden van een vrachtwagenbestuurder voor internationaal transport behoort om zich te kunnen aanpassen aan de verkeerswetgeving van de landen waar hij rijdt. Als beroepschauffeur heb je tegenover de Politie immers niet het excuus van "Ik wist het niet, ik ben maar een toerist".

Het probleem is dat de Britse Politie dat systeem van linksrijden maar niet uitgelegd krijgt aan de toeristen.

De politieagent zegt "The left side is the right side", en hij bedoelt "de linker kant is de correcte kant", maar de toerist verstaat "de linker kant is de rechter kant".

De politieagent zegt "The right side is the wrong side", en hij bedoelt "de rechter kant is de verkeerde kant", maar de toerist verstaat "de correcte kant is de verkeerde kant".

 :D

Zo zie je maar, BBB, hoe moeilijk Engels wel is voor een duidelijke communicatie.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 14 juli 2006 - 06:13:36 »
Zeg Bibi. Is het eigenlijk verantwoord als jij in GB rijdt of een Engelse vrachtwagenchauffeur in Europa rijdt? Het lijkt me toch wel wat misverstanden geven af en toe als je ineens aan de andere kant van de weg moet rijden. In jouw geval is het een automatisme om bij het afslaan de rechterstrook te gebruiken. Als je ineens in GB rijdt en je let eventjes niet op dan volg je gewoon dat automatisme.

Tsja ze hebben een tijdje geleden geprobeerd het rechts rijden in te voeren in Engeland.
Ze deden het geleidelijk aan, en lieten eerst de vrachtwagens rechts rijden. Ze zijn er dan maar vanaf gestapt wegens het toenemend aantal ongevallen.

 ;D ;D
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 14 juli 2006 - 08:47:31 »
Dat links rijden valt echt wel mee. De infrastructuur is hieraan aangepast en je bent vrijwel niet in staat om verkeerd te rijden. Wel altijd opletten wanneer je van een parking de weg oprijdt. Dan is er het risico dat je aan de verkeerde kant gaat rijden. Zeker op smalle wegen, zonder signalisatie en wegmarkeringen.

Het grote probleem vind ik het links zitten. M.a.w. je hebt quasi geen zicht om iemand voorbij te steken. De oplossing hierin bestaat om het wat rustiger aan te doen en niet te gaan voorbijsteken. Dit kan je natuurlijk oplossen door lokaal een auto te huren, dan gaat het allemaal nog makkelijker.

Tip: Bij het instappen in een auto in Engeland moet je opletten om de juiste kant van de wagen te nemen !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 14 juli 2006 - 13:29:15 »

Tip: Bij het instappen in een auto in Engeland moet je opletten om de juiste kant van de wagen te nemen !


Ja, je moet vooraan gaan zitten, want achteraan staat er geen stuurwiel.   ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 2006 meer controles op vrachtwagens
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 21 juli 2006 - 07:55:00 »
Dat links rijden valt wel mee hoor.
Het komt bijna automatisch. Als je van de boot of uit de trein (TGV) komt dan wordt je automatisch naar de linkerkant gestuurd en dan gewoon meedoen met de rest.
Het enige, want het is ondertussen al een poosje geleden, waar ik effe moest slikken zijn de rotondes.
Daar was ik de eerste keren effe wat het noorden kwijt. Hier halen de andere voertuigen je links in en daar rechts (of beide kanten) +niet echt goed weten waarnaartoe en zo geraakt je wat verloren. Maar alles is gelukkig altijd goed afgelopen. ;)
Als vrachtwagenchaffeur zou je toch moeten in staat zijn om je daaraan aan te passen.