Auteur Topic: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op  (gelezen 1913 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Gepost op: dinsdag 21 juni 2016 - 18:13:35 »
Citaat van: GVA
Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op

http://www.gva.be/cnt/dmf20160621_02349745/paaltjes-op-de-weg-zo-lost-deze-chauffeur-dat-op

Er zijn toch echt wel vindingrijke mensen...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 21 juni 2016 - 21:57:47 »
Wat mij betreft, kan hij wél met dat ding aardig uit de voeten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 22 juni 2016 - 08:40:43 »
De journalist daarentegen ...

Citaat
Toch kan deze bestuurder van transportbedrijf De Ruiter er probleemloos raad mee.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 22 juni 2016 - 16:21:21 »
De journalist daarentegen ...

Ach, het is gewoon een schande hoe de kwaliteit van de taal er in de kranten met de dag op acheruitgaat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 24 juni 2016 - 23:57:57 »
Als je je voertuig kent, daarstraks nog met een 5 meter lang stuk door een 3 meter brede poort gereden op een heftruck, lading gewoon dwars op de lippen.
Achteraf me binnen even recht midden achter de poort gezet en even gewacht tot mijn kerverse collega kwam aanlopen, leek of ik gewoon zo binnen kwam gereden, die blik in zijn ogen was goud waard. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Reactie #5 Gepost op: zondag 03 juli 2016 - 12:01:54 »
De journalist daarentegen ...

Ach, het is gewoon een schande hoe de kwaliteit van de taal er in de kranten met de dag op acheruitgaat.

Ik begreip niet wat je bedoeldt

Ik herinner mij nog hoe we met het vierde studiejaar een halve dag naar GVA gingen.  Kijken hoe artikels verzameld worden, geschreven worden, nagelezen (en geredigeerd) worden, lay-out, en daarna de drukkerij zélf....

Nu vraag ik mij de laatste tijd steeds vaker af of de schrijver ervan, ooit wel de lagere school succesvol afgerond heeft.  En OF die schrijfsels überhaupt nog nagelezen worden.  Je moet heus geen universitaire studies gedaan hebben om sommige joekels van fouten er ZO uit te halen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Reactie #6 Gepost op: zondag 03 juli 2016 - 18:10:35 »
De journalisten hadden vroeger wel meer tijd dan nu. Als de koning overleed, moest dat toen pas de volgende dag in de papieren krant staan. Nu moet dat binnen het half uur op de website staan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Reactie #7 Gepost op: zondag 03 juli 2016 - 19:15:06 »
Maar kan een verschenen bericht op de website naderhand dan niet verbeterd worden op taalfouten (zo die er zijn) ?

Enfin, 't is maar een vraagje van een computer-leek.  Van betalende advertenties op facebook, weet ik dat die naderhand niet meer aangepast (verbeterd) kunnen worden. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Paaltjes op de weg? Zo lost deze chauffeur dat op
« Reactie #8 Gepost op: maandag 04 juli 2016 - 01:18:22 »
Maar kan een verschenen bericht op de website naderhand dan niet verbeterd worden op taalfouten (zo die er zijn) ?

Natuurlijk kan dat als men het wil. Alleen: alles moet tegenwoordig alsmaar sneller gaan, en er wordt hoe langer hoe minder tijd besteed aan kwaliteit.

Een slordig taalgebruik was vroeger zoals een slordige kleding. Nu zijn beide aanvaard. Jeansbroeken met gaten erin zijn zelfs duurder dan gewone jeansbroeken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."