Auteur Topic: Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast  (gelezen 2024 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast
« Gepost op: donderdag 14 juli 2016 - 19:39:23 »
Citaat van: GVA
Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast

http://www.gva.be/cnt/dmf20160714_02384452/filemarometer-slaat-tilt-belgie-zit-muurvast

Uit het artikel:

Citaat
Opgeteld komen we aan 708 uur file van meer dan 100 kilometer. Dat wil zeggen dat we met z’n allen 29,5 dagen in een file van meer dan 100 kilometer hebben gestaan.

Hebben jullie daar in België echt niets beters te doen?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 14 juli 2016 - 20:12:47 »
Tsja, als ik op de melkerij de nachtrit in de Kempen doe, merk ik duidelijk het verschil wel.  Als ik pakweg tien jaar geleden na mijn nachtshift naar huis vertrok uit Loenhout om 7.00 uur 's morgens, had ik nog geen last files.  Als ik nu echter om 6.30 vertrek, neem ik de N1 Bredabaan om de oprit Kleine Barreel te nemen.  Zoniet, rij ik mij al vast in de file tussen Brecht en Sint-Job in 't Goor.

Maar ja, men blijft vertikken om missing links aan te leggen.  Men blijft vertikken om méér rijstroken aan te leggen "want méér beton trekt méér auto's aan" en meer van die zever van de groene rakkers.

Hebben jullie daar in België echt niets beters te doen?  :D

Jawel : rotondes aanleggen op de N19, om die dan enkele jaren later terug af te breken en opnieuw een kruispunt met verkeerslichten aan te leggen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 14 juli 2016 - 20:15:00 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 14 juli 2016 - 23:59:29 »
Citaat van: Bert
Maar ja, men blijft vertikken om missing links aan te leggen
Inderdaad, in Antwerpen heeft men grootse plannen die bijna onhaalbaar zijn en ondertussen doet men al meer dan 20 jaar zo goed als niets. Het lijkt wel een alles of niets verhaal dat steeds uitdraait op niets. Enkele missing links realiseren zou in tussen al veel miserie besparen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 15 juli 2016 - 02:11:25 »
Ik herinner me dat begin de 70-er jaren onder Tindemans alles gestopt werd. Een voorbeeld was de E19 Antwerpen-Brussel. Oorspronkelijk waren daar in het midden bijkomende rijstroken voorzien voor doorgaand verkeer, maar ze zijn er niet meer gekomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 14 september 2016 - 10:21:15 »
Ik herinner me dat begin de 70-er jaren onder Tindemans alles gestopt werd. Een voorbeeld was de E19 Antwerpen-Brussel. Oorspronkelijk waren daar in het midden bijkomende rijstroken voorzien voor doorgaand verkeer, maar ze zijn er niet meer gekomen.
Tot Mechelen wel. Maar niet voor auto's.  ;)

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 14 september 2016 - 10:28:51 »
Hebben jullie daar in België echt niets beters te doen?  :D

Dikwijls heel Europa rondgereden, met vaak heel druk verkeer, maar gereden. Eén ding is vrijwel zeker vanaf E40 Sterrebeek naar R0 is het bingo; aansluiting E40-R0, aansluiting E19-R0, en gegarandeerd aansluiting A12-R0. Dat laatste omdat er velen die de R0 volgen parallel rijden omdat het vaak vlotter gaat dan de R0 zelf te volgen.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Filebarometer slaat tilt: België zit muurvast
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 14 september 2016 - 11:05:31 »
Ik merk ook dat het in het weekend merkelijk drukker is dan pakweg 10 jaar geleden. Op de E19 is het dikwijls al druk verkeer op zondag in de voormiddag, dat was vroeger zeker niet zo.

Nog een paar jaar wanbeleid en idioten op het postje van mobiliteit en dan staan we echt stil. Misschien is het wel de bedoeling om het autoverkeer zo traag te maken dat de fiets en openbaar vervoer sneller worden dan de auto. Alleen door de auto weg te pesten is dit haalbaar.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519