Auteur Topic: Suicidale fietsers  (gelezen 2405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Suicidale fietsers
« Gepost op: zaterdag 20 augustus 2016 - 12:05:18 »
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-putte/vrouw-rijdt-met-de-fiets-tussen-druk-verkeer-op-r6-a2834425

Dit aritkel veroordeelt de fietser quasi niet, als een auto zo'n grote fout maakt gaat heel het land op zoek naar de bestuurder. Het mag toch niet zo lastig zijn om deze fietser te vinden en een dikke boete te geven. Zo leert ze eindelijk eens wat een 'autoweg' betekent!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2016 - 15:08:48 »
En geen enkele automobilist die dat mens tegen zichzelf beschermt door ze te doen stoppen, met haar fiets achter de vangrail te zetten en de politie te bellen om ze te komen oppikken en naar een psychiatrische instelling te brengen.

Neen, zelfs als daar een kleine met zijn driewieler zou rijden, zouden ze nog niets ondernemen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2016 - 16:35:18 »
Jozef als je elke keer moet stoppen omdat een fietser ergens verkeerd aan het rijden is.
Eergisteren Uilenbaan Wommelgem, ligt anders een fietspad, van 2 meter breed 5 meter van de rijbaan.
Gisteren Vaartkaai Merksem idem dito, er zijn er daar al doodgereden waardoor dat fietspad nu al een hele poos is verlegd.
Heb ik het nog niet over de wielerterroristen, verleden week op de expressweg in Kontich een groep van 30-50 man, mooi met een auto ervoor en erachter, wel expressweg he.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2016 - 17:23:06 »
Ik vind dat je toch een onderscheid moet maken.

Voor een groep wielertoeristen die wetens en willens rijden waar ze niet mogen, kun je weinig doen, en al zeker niet als je niet in het ziekenhuis wil belanden.

Maar zo een wellicht al wat oudere vrouw die waarschijnlijk niet beseft dat ze daar niet mag rijden en hoeveel gevaar ze loopt, die zou ik toch tegen zichzelf beschermen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2016 - 20:18:17 »
Verward, verstrooid, slechtziend... Zorgt de infrastructuur niet voor enige verwarring? Maar nog meer dan ooit is de spreuk in België van kracht. "Ieder voor zich en God voor ons allen". Ondanks iemand zich in een levensgevaarlijke situatie bevind.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2016 - 21:35:58 »
De situatie is daar toch vrij duidelijk. Ik zou een google streetview willen tonen, maar sinds de verlenging van de R6 is de google auto niet meer langs geweest.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #6 Gepost op: zondag 21 augustus 2016 - 01:07:13 »
Als u schrijft dat de situatie daar vrij duidelijk is, geloof ik het ook wel.

Toch kan ik me ook niet van de indruk ontdoen, sinds de invoering van de zwakke weggebruiker van kracht is geworden, veel zwakke weggebruikers ook zwak in het hoofd zijn geworden. Zoals het negeren van nieuw en ruim aangelegde fietspaden.

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #7 Gepost op: zondag 21 augustus 2016 - 01:28:26 »
Citaat
Het stuk van ruim 2,5 kilometer tussen beiden gemeenten is namelijk een autoweg en is enkel toegankelijk voor gemotoriseerde voertuigen.
Dan mag ik er op met mijn tractor, kermisvoertuig en bromfiets (!).

Citaat
Wellicht heeft ze zich vergist aan de rotonde in Putte.
Mogelijk, wie weet welke doodsangsten deze vrouw heeft doorstaan.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #8 Gepost op: zondag 21 augustus 2016 - 11:36:32 »
Citaat
Het stuk van ruim 2,5 kilometer tussen beiden gemeenten is namelijk een autoweg en is enkel toegankelijk voor gemotoriseerde voertuigen.
Dan mag ik er op met mijn tractor, kermisvoertuig en bromfiets (!).

Citaat
Wellicht heeft ze zich vergist aan de rotonde in Putte.
Mogelijk, wie weet welke doodsangsten deze vrouw heeft doorstaan.

Wie weet heeft ze nu een weddenschap gewonnen, met die R6 kun je heel wat tijd winnen...

Geen enkel langzaam (motor)voertuig volgens art 22.1 mag daar op.

Citaat
Artikel 22. Verkeer op autowegen

22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.

Citaat
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-putte/vrouw-rijdt-met-de-fiets-tussen-druk-verkeer-op-r6-a2834425/
Tussen de rotondes in Putte en Sint-Katelijne-Waver is evenwel alleen gemotoriseerd verkeer toegelaten.
[...] De fietsster hield zich uiterst rechts op de rijbaan, maar vormde desondanks toch een gevaar. Het stuk van ruim 2,5 kilometer tussen beiden gemeenten is namelijk een autoweg en is enkel toegankelijk voor gemotoriseerde voertuigen. [...]
Journalisten nemen het niet zo nauw met de betekenis van verkeersborden...  maar wie weet was de wegcodesite uitgevallen... ;D
« Laatst bewerkt op: zondag 21 augustus 2016 - 12:09:57 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #9 Gepost op: zondag 21 augustus 2016 - 17:59:33 »
Journalisten nemen het niet zo nauw met de betekenis van verkeersborden...  maar wie weet was de wegcodesite uitgevallen... ;D

Vele journalisten hebben het zoeken naar een klok, (laat staan naar de klepel) allang opgegeven. Dat weerhoudt hen niet om kranten vol te schrijven met dingen die mensen graag lezen.
« Laatst bewerkt op: zondag 21 augustus 2016 - 18:01:04 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #10 Gepost op: zondag 21 augustus 2016 - 21:11:33 »
Vele journalisten hebben het zoeken naar een klok, (laat staan naar de klepel) allang opgegeven.

Er zijn er zelfs die de kok horen fluiten hebben, doch niet weten waar de lepel hangt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #11 Gepost op: zondag 21 augustus 2016 - 22:06:39 »
Citaat van: Michel
maar wie weet was de wegcodesite uitgevallen... ;D
je geraakt er momenteel niet op. www.wegcode.be ligt plat  :(
« Laatst bewerkt op: zondag 21 augustus 2016 - 22:30:22 door de rijprof »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #12 Gepost op: maandag 22 augustus 2016 - 00:15:39 »
Citaat van: Michel
maar wie weet was de wegcodesite uitgevallen... ;D
je geraakt er momenteel niet op. www.wegcode.be ligt plat  :(
Dan ggl je toch gewoon KB 1975

http://lmgtfy.com/?q=KB+1975

 , hopla:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=1975120131&table_name=wet
« Laatst bewerkt op: maandag 22 augustus 2016 - 00:18:15 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #13 Gepost op: maandag 22 augustus 2016 - 17:12:20 »
Dan ggl je toch gewoon KB 1975

De wegcode is slechts een klein deel van de talrijke wetten, koninklijke en ministeriële besluiten, cols, enz. met betrekking tot het wegverkeer. Op wegcode.be staat ook niet alles, doch ik ken geen andere site die een dergelijk overzicht van de wegverkeerswetgeving biedt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Suicidale fietsers
« Reactie #14 Gepost op: maandag 22 augustus 2016 - 23:09:47 »
www.wegcode.be werkt terug.