Auteur Topic: Biggeruggetjes langs de rijbaan...  (gelezen 20601 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Biggeruggetjes langs de rijbaan...
« Reactie #90 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2016 - 22:05:34 »
Citaat van: Bert
Dan toch zéker geen "oplossing" die een stuurfout genadeloos afstraft doordat ze kan resulteren in een afschuwelijk ongeval.
Akkoord, maar er moeten toch alternatieven zijn waarbij de scheiding tussen auto's en fietsers veilig is.

Punt is dat op snelle wegen men best een afgescheiden fietspad voorziet. Hoe dat moet gebeuren, laat ik in het midden.
Biggenruggetjes blijken niet ideaal en kunnen tot ongevallen leiden bij zowel auto- als (brom-)fietsbestuurder.
Maar er moeten alternatieven zijn die niet meer geld kosten.

Ribbelmarkeringen, zachte, licht verhoogde boorden, iets in een soort composiet plastiek, een fietssuggestiestrook van 1,75 m breed of andere ideeën ?

Daarvoor heeft men in België al ontelbare studiereizen georganiseerd. Men heeft al meer dan voldoende voorbeelden kunnen vaststellen in het buitenland. Maar zoals mijn onderschrift reeds vermeld...

Alle, maar dan ook alle weggebruikers zijn al het slachtoffer geweest van gevaarlijke voorwerpen op de rijbaan. Zelfs uit vele dodelijke ongevallen trekt men geen lessen. Vroeger had men in België een Comité dat onderzoek deed, erop toekeek, en zaken aankaartte ter verbetering van de veiligheid. Maar hun waarheid vanop het terrein werd niet geduld!! Te veel zaken kwamen in opspraak en/of aan het licht. Vele jaren later krijgen deze nog te horen dat ze destijds gelijk hadden.


 
« Laatst bewerkt op: dinsdag 23 augustus 2016 - 22:14:02 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Biggeruggetjes langs de rijbaan...
« Reactie #91 Gepost op: woensdag 24 augustus 2016 - 04:00:12 »
Zelfs uit vele dodelijke ongevallen trekt men geen lessen. Vroeger had men in België een Comité dat onderzoek deed, erop toekeek, en zaken aankaartte ter verbetering van de veiligheid. Maar hun waarheid vanop het terrein werd niet geduld!! Te veel zaken kwamen in opspraak en/of aan het licht. Vele jaren later k, rijgen deze nog te horen dat ze destijds gelijk hadden.

En je kunt niet geloven, Diane, hoe graag ik voor jou op mijn knieën zou gaan zitten om eindelijk, onder mijn verantwoordelijkheid, de deksels van de rioölputjes te willen lichten. Geenszins uit ongezonde nieuwsgierigheid, doch louter in het belang van de weggebruikers.

Ik begrijp dat jij en Marc genoeg meegemaakt hebben met de Belgische overheden om geen verdere onaangenaamheden meer te willen aantrekken. Begrijp evenwel ook, beste Diane, dat ik nooit zal afwijken, ongeacht wat het mij kost, van mijn principe dat het recht niet hoeft te wijken voor het onrecht.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."