Auteur Topic: e-bike nummerplaat  (gelezen 1545 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
e-bike nummerplaat
« Gepost op: zaterdag 13 augustus 2016 - 11:14:16 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160812_02422727
Eindelijk zou ik zeggen, maar ook ineens alle beperkingen opleggen als voor een Brommer klasse B
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: e-bike nummerplaat
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 13 augustus 2016 - 13:46:58 »
Sommige van die dingen die als e-bike of electrische fiets verkocht worden, beantwoorden al làng niet meer aan de bepalingen van rijwiel, en zijn daardoor in feite géén fiets meer ....  De overheid heeft jarenlang vrolijk de andere kant op gekeken .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 13 augustus 2016 - 15:07:25 »
zo'n Pedelec gaat 45/uur maar er is ook bvb. de M1 die tot 70/uur gaat, zijn voor mij geen fietsen meer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 13 augustus 2016 - 16:10:42 »
Sommige van die dingen die als e-bike of electrische fiets verkocht worden, beantwoorden al làng niet meer aan de bepalingen van rijwiel, en zijn daardoor in feite géén fiets meer ....  De overheid heeft jarenlang vrolijk de andere kant op gekeken .....

Misschien doelbewust, zodat er veel elektrische fietsen verkocht werden, en al die eigenaars nu geld kunnen ophoesten voor een kentekenplaat en een verzekering. Misschien komt er ook nog verkeersbelasting en technische keuring bij.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 13 augustus 2016 - 16:11:37 »
zo'n Pedelec gaat 45/uur maar er is ook bvb. de M1 die tot 70/uur gaat, zijn voor mij geen fietsen meer.

Ach, als ik hier van de Obersalzberg naar beneden rijdt, kan ik tegen 70 km/h de gewone fietsen niet volgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."