Dat ken ik van met onze verhuis naar hier 8 jaar geleden. Een kameraad kijkt er nauwlettend op toe dat de vrachtwagen die achteruit rijdt, niet tegen een muur rijdt. En dan plots... baf... de bovenkant van de vrachtwagen tegen de dakgoot.
Twee jaar gereden bij Rendac. Ooit gezien hoe een chauffeur trekker-oplegger net een lading slachtafvallen afgekiept had. Chauffeur wilde recht de wasstraat binnenrijden, maar de kipbak stond nog omhoog. De arbeider in de loshal deed nog teken dat hij moest opletten voor de laadbak. Ik zie die paljas nog glimlachen en 's vriendelijk terugzwaaien .... en met openstaande laadbak de wasstraat binnenrijden.
KRAAAAAAAAAAAAAK (rammelde nogal een euh beetje). We hadden daar al een uur staan wachten, en nét wanneer we eindelijk zouden kunnen lossen gebeurde dit incident. Ik hoor de collega die mij de stiel moest leren nog vloeken: "GODVERDOEMME EH, nu zijn we nog ni thuis". En dat was nog letterlijk te nemen ook. Er werd voor mij en m'n collega, die nog niet meteen thuis geraakten voorzien in wat eten en een veldbedje in 1 of ander duf lokaaltje.