Auteur Topic: Binnenkort ‘wachtverzachters’ aan elk kruispunt in Antwerpen  (gelezen 1598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Binnenkort ‘wachtverzachters’ aan elk kruispunt in Antwerpen
« Gepost op: maandag 12 september 2016 - 14:38:48 »
Citaat van: GVA
Binnenkort ‘wachtverzachters’ aan elk kruispunt in Antwerpen

De aftellichten, de zogenaamde ‘wachtverzachters’, aan verkeerslichten voor voetgangers en fietsers zijn een succes. Antwerpen maakt 320.000 euro vrij om alle kruispunten ermee uit te rusten.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160912_02464321/binnenkort-wachtverzachters-aan-elk-kruispunt-in-antwerpen
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Binnenkort ‘wachtverzachters’ aan elk kruispunt in Antwerpen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 12 september 2016 - 16:17:26 »
Bestaat al meer dan 10 jaar in China en niet alleen voor voetgangers en fietsers maar ook voor de automobilisten!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Binnenkort ‘wachtverzachters’ aan elk kruispunt in Antwerpen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 12 september 2016 - 16:37:43 »
Bestaat al meer dan 10 jaar in China en niet alleen voor voetgangers en fietsers maar ook voor de automobilisten!
Ze zullen in Antwerpen gezegd hebben: 'Met alle Chinezen, en ook met den dezen'...  ;D

Op de verkeerslichten in Rusland zie je er ook (YouTube toch) die tijd aftellen bij rood voor het autoverkeer. Groen knippert voor het oranje wordt. (hoewel de russen er zich overal niet te veel van aantrekken, lijkt het wel). Ze hebben daar, zoals in Duitsland, ook even rood-oranje voor het groen wordt, waarbij ze dadelijk al wegstuiven...
« Laatst bewerkt op: maandag 12 september 2016 - 16:47:50 door e49Memling »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Binnenkort ‘wachtverzachters’ aan elk kruispunt in Antwerpen
« Reactie #3 Gepost op: maandag 12 september 2016 - 18:08:08 »
Gaat BE toch in de 21e eeuw geraken?
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Binnenkort ‘wachtverzachters’ aan elk kruispunt in Antwerpen
« Reactie #4 Gepost op: maandag 12 september 2016 - 23:06:34 »
Gaat BE toch in de 21e eeuw geraken?

De vraag is alleen in welke eeuw dat gaat gebeuren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Binnenkort ‘wachtverzachters’ aan elk kruispunt in Antwerpen
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 15 september 2016 - 11:42:10 »
Ik vraag mij alleen af, of de plaatsing ervan wel legaal is:

Citaat
Artikel 1. Algemene bepalingen

1.1. Alleen de verkeerstekens bepaald in het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben.

Het is verboden verkeerstekens voor andere doeleinden te gebruiken.

Bij mijn weten, zijn dergelijke wachtverzachtende verkeerslichten vooralsnog niet voorzien.  Als men iets wil doen, doe het dan ineens goed.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone