Auteur Topic: Snelheidskijkers controleren vrachtwagens  (gelezen 3072 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Snelheidskijkers controleren vrachtwagens
« Gepost op: zondag 24 juni 2007 - 18:45:15 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Weeral nieuwe middelen om snelheidscontroles uit te voeren. Nu nog enkel voor vrachtwagens, binnenkort wellicht ook voor andere motorvoertuigen.

En ondertussen doet men nog altijd niets aan zovele andere, levensgevaarlijke overtredingen die elke dag gepleegd worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
Re: Snelheidskijkers controleren vrachtwagens
« Reactie #1 Gepost op: zondag 24 juni 2007 - 18:50:00 »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zondag 24 juni 2007 - 21:32:53 »
Ik hoorde daarstraks iemand op de radio dat ze die meters zouden gebruiken om fraude te bestrijden met de tachograaf. Men zou de snelheid controleren met de kijker en dan die vergelijken met de tachograaf indien verschillend zouden ze een boete krijgen. Vermits deze kijkers nog niet gebruikt kunnen worden als bewijs vraag ik me af hoe ze dat gaan klaren. Weeral iemand van de politie op de radio die duidelijk niet door had hoe de vork aan de steel zit.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zondag 24 juni 2007 - 22:58:00 »
Wat ik hoorde, was dat de kijkers nog niet gehomologeerd zijn. Als bewijs van de overtreding zou men daarom de vrachtwagens intercepteren en de tachoschijf gebruiken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 24 juni 2007 - 23:52:36 »
Dat is inderdaad wat ik in de krant las, maar ik hoorde wel wat anders op 4FM.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #5 Gepost op: zondag 24 juni 2007 - 23:58:35 »
Het blijft me verbazen.
Wanneer je als burger doeltreffende maatregelen voorstelt zoals anonieme surveillances en rijbewijs met strafpunten, dan zagen die ambtenaren dat ze hier geen geld voor hebben.
Ondertussen kopen ze wel duur speelgoed welk geen enkele wettelijke waarde heeft en maken ze drempels/hindernisbanen met plantenbakken en nog veel meer.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: maandag 25 juni 2007 - 15:02:26 »
Het blijft me verbazen.

Het enige wat mij telkens weer verbaast met een dergelijk beleid, is dat er niet nog meer ongevallen gebeuren.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 25 juni 2007 - 22:24:20 »
In Frankrijk ben ik al vaak "bekeken" geweest met dat "soort verrekijker".
De eerste keer was, dacht ik, reeds een jaar of  5 geleden.
Nooit moeten stoppen ervoor of achteraf iets in de bus gekregen ervan dus meer details weet ik niet.
Wat ik wel gemerkt heb is dat meestal de "co-piloot"  ;D met die verrekijker op het dak van de wagen leunt en, wanneer die iets ziet, de "piloot" klaarzit om snel de achtervolging in te zetten. ( nadat de co-piloot ingestapt is wel te verstaan  ;) )

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: maandag 25 juni 2007 - 22:25:24 »
Het blijft me verbazen.

Het enige wat mij telkens weer verbaast met een dergelijk beleid, is dat er niet nog meer ongevallen gebeuren.

Hehe, ken dat gevoel.  ;)