Auteur Topic: Snelheid verlagen van 70 naar 50 ? Zo doen ze dat (voorlopig) in Zottegem....  (gelezen 1883 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Snelheid verlagen van 70 naar 50 ? Zo doen ze dat (voorlopig) in Zottegem....
« Gepost op: donderdag 22 september 2016 - 10:51:18 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160921_02479288?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

http://www.tvoost.be/nieuws/gemeente-past-snelheidsbord-zelf-aan-in-zottegem-politie-protesteert-34503

::)  ;D  ::)

Nieuwe bordjes C43 zijn nog niet beschikbaar bij de leverancier.  Dan overplakken we die 7 toch gewoon met een 5 zeker.

Gewoon informeren naar de leveringstermijn van die bordjes, en ze dus tijdig bestellen, zodat ze ook tijdig vervangen kunnen worden was te simpel, zeker ?
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 september 2016 - 12:19:22 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

• Meer dan expert
Re: Snelheid verlagen van 70 naar 50 ? Zo doen ze dat (voorlopig) in Zottegem....
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 22 september 2016 - 13:38:31 »
En als je de weg waarover het gaat dan ziet, vraag je je toch af waaróm de  daar nog eens moet zakken

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Snelheid verlagen van 70 naar 50 ? Zo doen ze dat (voorlopig) in Zottegem....
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 22 september 2016 - 18:38:30 »
En als je de weg waarover het gaat dan ziet, vraag je je toch af waaróm de  daar nog eens moet zakken
Zal iemand van de gemeenteraad daar een huis gekocht hebben zeker?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 22 september 2016 - 18:42:53 »
Dan overplakken we die 7 toch gewoon met een 5 zeker.

Als de gemeente op een dergelijke wijze een bord mag aanpassen, dan mag ik dat ook. Als ik er voorbijkom, kleef ik voor die 50 een 2. En de borden gaan voor op de regels.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 22 september 2016 - 18:58:20 »

De "trager-is-altijd-veiliger"-waanzin, zeker ? 

Ikzelf moet hier in de buurt nog niet te ver gaan zoeken naar wegen waar de C43's met 70 km/u vervangen zijn naar C43's 50 km/u.  De N148 Sint-Bernardsesteenweg, de Cleydallaan, de Kontichsesteenweg om er maar drie te noemen die me spontaan te binnen schieten.  De maximum toegestane snelheid daalt .... het aantal ongevallen vziw ... niet.  :-\
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone