Auteur Topic: 't is weer herfst ...  (gelezen 872 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
't is weer herfst ...
« Gepost op: woensdag 19 oktober 2016 - 09:09:27 »
Kijk eens op HLN:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2932286/2016/10/19/Verkeer-rond-Antwerpen-volledig-in-de-soep-leerling-chauffeur-veroorzaakt-kettingbotsing.dhtml

- uit de bocht vliegen op een oprit? Met een voorlopig rijbewijs? OK, de weg was nat vandaag, maar het regende niet hevig. Je moet dan al met een serieuze snelheid die oprit pakken of je rijdt op banden met onvoldoende profiel. Voor beide is eigenlijk geen excuus!
- natuurlijk mogen onze 'professionelen' niet ontbreken in het verhaal, een vrachtwagen moest ook gaan schuiven.

Gelukkig rijdt ik met de moto want het was een hele soep rond Antwerpen. Bij een beetje file vergeten de mensen dan nog afstand te nemen of zijn ze met andere zaken bezig. Zo zag ik enkele wagens voor mijn neus nog een kleine kop-staart botsing ontstaan met 3 voertuigen. Waarom kunnen mensen geen afstand houden bij vertragend verkeer? Zijn zo ze bang dat er toch maar eens ééntje voor hun zou invoegen?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 't is weer herfst ...
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 19 oktober 2016 - 09:19:26 »
En wat was het gisterenavond ?  Juist : regen en hoppa : http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-Aarde/article/detail/2931132/2016/10/18/Regen-leidt-tot-zwaarste-avondspits-sinds-midden-mei.dhtml

En dan die titel ...  ongevallen door de regen.  "Tsja, pech gehad ... die regen ook".  Neen: aan de weersomstandigheden onaangepast rijgedrag, dàt is de oorzaak, punt.  Men moet eindelijk eens ophouden de mensen hun geweten te sussen door dergelijke excuustruzen.  Want met dergelijke ingesteldheid is het gewoonweg wachten op de volgende regenbui tot het weer 's mis gaat. 

Sorry als 'k wat cru overkom, trouwens.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 't is weer herfst ...
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 19 oktober 2016 - 13:42:09 »
Gelijk heb je, Bert. De laagstaande zon, de mist, de regen: altijd vinden ze wel een excuus. "Pech gehad", "'t Is dat het zo moeten zijn heeft", ...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."